Gå til innhold

Mest Badass dyr på planeten som ikke er menneske


Anbefalte innlegg

Isbjørnen som verdens største, kjente og angivelig farligste landrovdyr.

Tror flodhesten tar livet av flest mennesker på jorda. Hvis vi snakker om store landdyr.

Nå bor det vel mer mennesker hvor flodhestene lever, flere flodhester enn isbjørner og de menneskene som bor rundt flodhester har vel mindre mulighet til å forsvare seg mot dem, eller hva?

Jo, men isbjørner kan skremmes. Alle bjørner unngår konflikter hvis de kan. Det samme kan ikke sies om flodhester. De er størst og de vet det. (:

 

Is bjørner jakter aktivt på mennesker når de er sultene, og det skal mye til å skremme dem om de virklig vil spise deg.

Ja en flodhest er nok farligere, men det er to forskjellge dyr, flodhesten er plante eter, isbjørene er et rov dyr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Katt er jo ganske badass da. De ser så smarte ut og føler seg ikke som menneskets tjenere. Om "eieren" av en katt ikke oppfører seg bra stikker bare katten av mens hunder absolutt skal være så lojale. Ikke rart egypterne tilba katter.

 

Second that.

Hunder skal alltid følge deg hvor enn du går, og er attention whore.

Katter bryr seg nesten ikke om hva som skjer, men liker fortsatt å bli kost med.

 

Hunder<<katter

Lenke til kommentar

For meg scorer gorillaen aller høyest, ihvertfall på kulhetsfaktor, og den må vel kunne sies å være ganske badass også, siden den både er sterk og intelligent. Men jeg skal sannelig innrømme at jeg også har fått øynene opp for spermhvalen etter å ha lest i denne tråden og på Wikipedia!

Lenke til kommentar

Svart mamba er ganske bad ass. Den er ikke giftigst eller størst av giftslangene, men den rangerer veldig høyt på begge skalaer (nest størst). Det kjipeste er at den er satans rask (20 km/t) og går for å være svært aggressiv. Du klarer nok ikke å løpe fra den, i hvert fall ikke uten forsprang. Roald Dahl forteller om sitt møte med en av dem i boken På egne vinger). Tidligere var dødelighetsraten etter bitt nærmest 100%, nå er den pga. motgift 75%.

I en Guinness-rekordbok jeg hadde var det en bildeserie av den med 1/100 sekund mellom hvert bilde, og slangen hadde forandret fullstendig positur mellom hvert av dem. Scary shit.

Lenke til kommentar
Svart mamba er ganske bad ass. Den er ikke giftigst eller størst av giftslangene, men den rangerer veldig høyt på begge skalaer (nest størst). Det kjipeste er at den er satans rask (20 km/t) og går for å være svært aggressiv. Du klarer nok ikke å løpe fra den, i hvert fall ikke uten forsprang. Roald Dahl forteller om sitt møte med en av dem i boken På egne vinger). Tidligere var dødelighetsraten etter bitt nærmest 100%, nå er den pga. motgift 75%.

I en Guinness-rekordbok jeg hadde var det en bildeserie av den med 1/100 sekund mellom hvert bilde, og slangen hadde forandret fullstendig positur mellom hvert av dem. Scary shit.

Et menneske greier å løpe i hvert fall i over 30 km/h over korte distanser, idrettsutøvere som driver på med 100 meter greier rundt 40 km/h.

Lenke til kommentar

Blant nålevende dyr vil jeg si tiger eller jaguar. Det fins ikke noe mer "badass" enn en svær katt. Jerv og honninggrevling er også noen sinnsyke små jævler.

 

Hvis vi derimot skal tillate oss å gå tilbake i tid er det ingenting som slår de store kjøtteterne fra kritt-tiden. Ja, jeg snakker om T. rex, Spinosaurus, Carcharodontosaurus og Giganotosaurus. Ingenting mer "badass" enn 6-9 tonn med klør og tenner svære som kniver løpende på to bein.

spinosaurus_eagyptiacus.jpg

Lenke til kommentar

Hvis du dømmer Velociraptor utfra hva du har sett i Jurassic Park, har du fått feil inntrykk. I virkeligheten var den ikke større enn en kalkun, og og omtrent like intelligent.

 

Og jo, i kritt-tidens hav var det nok minst like farlig som på land, med stjerner som Tylosaurus og Xiphactinus.

tylosaurus-attack-983128-sw.jpg

 

Liopleurodon har vel mange sett i BBCs Walking with dinosaurs, selvom størrelsen var kraftig overdrevet. I virkeligheten var den mellom 7 til 15 meter, ikke 25.

liopleurodon_04.jpg

Endret av Only Chaos
Lenke til kommentar

Jeg så en dokumentar hvor de fant ut at hjerneformen til T-Rex var slik at den hadde et utrolig lite synssenter og stort lukte senter. Samtidig at føttene deres ikke var dannet for å løpe for og jakter på bytter. De kom fram til at det mest sannsynlige var at T-Rex var kun en ussel åtselseter, og ikke et blodtørstig monster som i Jurassic Park.

Lenke til kommentar

Uff, disse skapningene er skummel. Måten de "grr grr'er" på, og de finkjemmer hårene før de røsker tak i det neste byttet sitt. Uff uff, dødelige skapninger altså. Og måten de teaser opp mennesket på, for å føle seg sikker, før de i neste øyeblikk angriper uten å tenke seg om, og griper tak med både armer, ben og tenner.

 

Uffamei..

 

 

Katt

post-79960-1232817964_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar

Er helt enig at du ikke bør dømme Velociraptors ut i fra filmen. Den er egentlig veldig liten og som sagt mener mange at fuglene stammer fra den, som kalkunen kanskje. Visst du heller ser på dinosauren Deinonychus, kan du se at dette er en større type raptor som er mer lik den i filmen, og minst like inteligent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...