Gå til innhold

Seagate ordner opp


Anbefalte innlegg

Seagate siden fungerer fint, men jeg får ikke registrert meg.

 

att Seagate bommer litt på dårlig firmware er jo greit nok, det kan skje alle, men med slik kundeservice som jeg har sett i forumet, er rett å slett sjokkerende. du kan jo bla gjennom å se selv. nå gjelder ikke dette gamle 200Gb disker, for jeg har selv en 200GB og en 320GB som jeg har hatt en god stund, og som fungerer ypperlig. men dete gjelder i hovedsak 1TB disker.

 

http://forums.seagate.com/stx/board/messag...ding&page=1

 

Seagate bør få ut fingeren snart

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Seagate siden fungerer fint, men jeg får ikke registrert meg.

 

att Seagate bommer litt på dårlig firmware er jo greit nok, det kan skje alle, men med slik kundeservice som jeg har sett i forumet, er rett å slett sjokkerende. du kan jo bla gjennom å se selv. nå gjelder ikke dette gamle 200Gb disker, for jeg har selv en 200GB og en 320GB som jeg har hatt en god stund, og som fungerer ypperlig. men dete gjelder i hovedsak 1TB disker.

 

http://forums.seagate.com/stx/board/messag...ding&page=1

 

Seagate bør få ut fingeren snart

 

En enkelt bom er greit nok, men dette er ikke første gangen i det siste seagate sine drev har hatt halveis-firmware. Ting snur seg fort, for noen år siden vil eg rangert HDer Seagate, Samsung, WD, IBM (hitachi), nå er stillingen for meg Hitachi, WD, Samsung, Seagate. Viser om ikke annet at det ikke er noen vits å holde seg til gamle sannheter.

 

AtW

Lenke til kommentar
Oh boy. Har 5 stykk som passer beskrivelsen sad.gif

Er det trygt å bare boote iso-en og oppdatere? Noen som har hatt suksess/failure?

 

har selv sendt en mail til Seagate, blir spennende å se hva de svarer. den firmwaren som ligger ute nå (SD1A) virker tyeligvis ikke på ST31000340AS ifølge folk som har prøvd. jeg ville definitivt venta! jeg skal værtfall vente å se det ann litt..

 

er det ST31000340AS du har?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Har 4x ST31000340AS og 1x ST31000340NS. Begge står listet opp, men på NS (ES) står det ikke noe om ny firmware.

 

ok, usikker på NS, men det gjelder værtfall ST310000340AS diskene. det som skjer, som jeg har sett, er att diskene går i en lock down modus, etter 2-3-4 måneders bruk, og dette har skjedd MANGE, på flere forum. forhåpentligvis så kommer seagate med en ny firmware snart.

 

http://forums.seagate.com/stx/board?board.id=ata_drives

 

kan jo følge med litt her

Lenke til kommentar

Da har Seagate gitt ut en ny Firmware, nå for ikke lenge siden, og jeg har gjort en vellykket flash, Fra SD15 til SD1A. du ser hvilken modeller det gjelder, jeg har ST31000340AS

 

http://seagate.custkb.com/seagate/crm/self...sp?DocId=207951

 

OBS! ser det er flere som har mislykka flashing med ST3500320AS på seagate forumet, bare så det er sakt. men ST31000340AS ser ut ut til å gå uten problemer

 

 

link til tråden med den nye firmware updatern. så kan folk følge med selv

 

http://forums.seagate.com/stx/board/messag...ding&page=1

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Jeg sitter på to ST3500320NS (Barracuda ES.2) disker som står på listen :( Jeg har prøvd å få validert diskene for å finne serial nummer og firmware med Drive Detect programvaren, men siden diskene står i raid så får jeg dem ikke fram.

 

Et det noen som har tips for hvordan jeg kan finne denne infoen uten å demontere maskinen?

Lenke til kommentar
Seagate siden fungerer fint, men jeg får ikke registrert meg.

 

att Seagate bommer litt på dårlig firmware er jo greit nok, det kan skje alle, men med slik kundeservice som jeg har sett i forumet, er rett å slett sjokkerende. du kan jo bla gjennom å se selv. nå gjelder ikke dette gamle 200Gb disker, for jeg har selv en 200GB og en 320GB som jeg har hatt en god stund, og som fungerer ypperlig. men dete gjelder i hovedsak 1TB disker.

 

http://forums.seagate.com/stx/board/messag...ding&page=1

 

Seagate bør få ut fingeren snart

 

En enkelt bom er greit nok, men dette er ikke første gangen i det siste seagate sine drev har hatt halveis-firmware. Ting snur seg fort, for noen år siden vil eg rangert HDer Seagate, Samsung, WD, IBM (hitachi), nå er stillingen for meg Hitachi, WD, Samsung, Seagate. Viser om ikke annet at det ikke er noen vits å holde seg til gamle sannheter.

 

AtW

Gamle dager:

Jeg fikk feil på en Conner (eller var det Connor) disk en gang. Fikk byttet gratis til en Quantum som funket feilfritt.

 

Nå:

Har alltid hatt inntrykk av at Seagate var veldig bra. Kjøpte de ikke opp Maxtor? Kan det hende at "Maxtor avdelingen" er skyld i dette?

 

Hitachi har jeg tro på er greit.

WD (Western Digital), tror jeg også er greit.

Samsung har jeg ingen erfaring med.

Fujitsu har jeg ingen erfaring med.

Endret av G
Lenke til kommentar

Noen som syntes det er rart at det er kun Seagate som tilbyr en 1,5TB disk og den ble annonsert så tidlig som Juli 2008! Hva har skjedd med harddisk produsentene? Hvorfor stoppet de plutselig opp?

 

Selv har jeg lyst på en TB+ disk men antar Samsung Spinpoint 1 TB er et trygt kjøp da?

Lenke til kommentar
Noen som syntes det er rart at det er kun Seagate som tilbyr en 1,5TB disk og den ble annonsert så tidlig som Juli 2008! Hva har skjedd med harddisk produsentene? Hvorfor stoppet de plutselig opp?

 

Selv har jeg lyst på en TB+ disk men antar Samsung Spinpoint 1 TB er et trygt kjøp da?

 

Ja, det er litt merkelig, men nå har jo WD meldt en 2TB-modell.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke anbefale den Samsung Spinpoint 1 Tb, har akkurat returnet min etter en B8 SMART feilmelding i BIOS. Den dødet faktisk ikke, men denne meldingen er en dårlig tegn og denne feil har skjedd til mange. I min tilfelle gikk overføringshastighet fra ca 100 Mb/s ned til 3,5 Mb/s!!

 

Hørte at support hos Samsung er helt dårlig...

 

Kjøpte tre ST310000340AS med to av disse i RAID-1 for å erstatte den Samsung, ser ut som jeg tok feil igjen, og skulle ha kjøpt WD i stedet!

Lenke til kommentar
Kjøpte tre ST310000340AS med to av disse i RAID-1 for å erstatte den Samsung, ser ut som jeg tok feil igjen, og skulle ha kjøpt WD i stedet!

 

har de SD15 firmware? isåfall så flash de! ingen garanti for att det faktisk går, men på min så gikk det fint. ellers risikerer du 2 stk som en dag ikke blir gjenkjent i BIOS eller noen anne plass. litt usikker dog på hvordan det er med flashing av disker i RAID. uansett her er SD1A firmwaren.

 

http://seagate.custkb.com/seagate/crm/self...sp?DocId=207951

 

 

Et forferdelig rot Seagate har stelt i stand nå, diskene er sikkert vel så bra, men det hjelper lite når kundesupporten er mer eller mindre fraværende, og att de venter så lenge med å gjøre noe med et relativt enkelt problem som en ny firmware, og når det i tillegg er mange som ikke får flasha sine, og ender opp med en disk som ikke fungerer etter ny flash!

 

min neste disk kommer nok ikke til å bli en Seagate disk.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
og ender opp med en disk som ikke fungerer etter ny flash!

 

Dette er nemlig grunnet at jeg ønsker å vente litt før jeg flasher de diskene, spesielt de som står i RAID array, har lest at flere opplever masse problemer! Jeg har SD15 firmware på alle tre.

 

Bedre å vente litt enn å ødelagge noe som kjører fint (hittil!) ;)

 

Ser ut som WD er det beste alternativet nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...