Gå til innhold

Seagate ordner opp


Anbefalte innlegg

Eller Hitachi ja, har ikke hørt noe negativt om dem. Takk.

Hitachi kjøpte IBM Hard disk delen for noen år siden. Husker dere Deskstar serien, eller DEATHSTAR som de var godt kalt i sin tid? :)

 

Alle produsentene lider av slike modellproblemer av og til. Husk Nvidia, IBM, Quantum, Maxtor, WD, Creative, Iomega, Miocrosoft, Sony, jeg kan bare forsette...

 

Har selv 4 1TV disker av den ST31000340AS typen med FW SD01. En av dem produserer rare klikke lyder men rapporterer ingenting når jeg kjører diagnostikk verktøy av Seagate. Jeg har vært i kontakt med dem og de skal bytte den. Har sørget for en bra backup på den foreløpig. Håper at den ikke dør før jeg har tid å skifte den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eller Hitachi ja, har ikke hørt noe negativt om dem. Takk.

Hitachi kjøpte IBM Hard disk delen for noen år siden. Husker dere Deskstar serien, eller DEATHSTAR som de var godt kalt i sin tid? :)

 

Hva er poenget? Det er lenge siden, hitachi har i lengre tid lever solid kvalitet. At de fleste produsenter har problemer over en lang nok tidsperiode betyr ikke at enkelte ikke kan være bedre innenfor et visst tidsintervall.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har to ST31000340NS disker, kjøpt ved forskjellige tidsrom. Begge er lagringsdisker, og står på onboard kontrolleren. Jeg vil tro at den nyeste har vært i drift en cirka 12 mnd.

Begge har firmware SN04.

Jeg har så langt ikke opplevd problemer, men jeg har noen spørsmål som kanskje noen kunne svare på.

 

Spørsmål:

Er det måter jeg kan sjekke om disse diskene produserer feil?

Er det måter jeg kan sjekke at disse diskene henger med i svingene?

 

Skal jeg først gå til noe så drastisk som en firmware oppdatering, så vil jeg helst vite at det er gode grunner for det.

Lenke til kommentar

Deathstar, haha, ja, nå husker jeg...heldig at jeg aldri fikk å kjøpe en av disse i gamle tider ;)

 

Men ATWindsor har rett i at hvis et produkt har problemer over en lang tidsperiode betyr ikke at det vil altid være sånnt, heldigvis!

 

Hertugen, det ser ut som det er ingen måte å skjekke at diskene produserer feil. Slik at jeg forstår, en dag de bare går i "hibernation mode", fortsetter å spinne, mens data er ikke lenger tilgjengelig. Anbefaler å vente på en firmware som virker 100% og så altid ha en backup av de ST31000340NS foreløpig. Ikke lett med så mye data, jeg har det samme problemet...

Lenke til kommentar

er jo positivt att de sier hva som har skjedd, selvom dette ikke er offentlig fra Seagate

 

men når problemet eskalerte såpass som det gjorde, flere og flere som fikk harddiskene låst, kunne de i det MINSTE ha sagt att att de jobber med saken, det er værtfall det minste man bør forlange. ikke ET pip sa de på forumet, det bare dukket opp en ny firmware, og når den nye firmwaren gjorde att fungerende harddisker i tillegg låste seg, da er det ikke rart man blir oppgitt. heller ikke de som kom gjennom på support fikk vite noe, pratet selv med en agent via live systemet deres, uten å få noe svar på noe. greit att man ikke vet hva som er feil, men si værtfall att man jobber med saken.

 

men, får nå håpe de kommer seg gjennom dette, selvom jeg ikke har noe lyst på Seagate neste gang jeg skal ha harddisk.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Nei, neste gang blir det nok WD på meg og...

 

Men etter å ha lest den forumposten er det kanskje fornuftig å vente med flashinga av mine SD17-firmware 1.5 TB-disker til de kommer med en sikrere FW?

 

I'd wait until later in the week, maybe next week, until they have a known working and properly proven firmware update. If you were to have flashed the drives with the 'bad' firmware - it would disable any read/write functions to the drive, but the drive would still be accessible in BIOS and a very good chance that flashing it back to a previous SD formware (or up to the yet to be released proven firmware) would make it all better. Oh, and RAID0 scares me by it's very nature... not an 'if' but 'when' the RAID 0 craps out and all data is lost - but I'm a bit jaded from too much tech support! :)
Endret av TommyNator
Lenke til kommentar

Er det de samme firmwarene som tilbys nå som for mange uker siden når folk måtte finne ut av dette via forumene til Seagate?

 

- Denne saken.

- Samt at de senktet garantien fra 5 år til 3 år for ikke så lenge siden.

 

Har gjort at jeg nå foretrekker:

1. Samsung

2. Hitachi

3. og i noen tilfeller WD.

 

Seagate er flyttet til bunn av listen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

disse skal være dobbelt sjekket og vel så det ifølge seagate, så det skal være riktig denne gangen.

 

selv så flashet jeg min disk med den første firmwaren til 1TB, og det gikk fint, men for å være sikker, så flasha jeg en gang til med den nye som ble lagt ut nå, og det gikk også fint.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Eller Hitachi ja, har ikke hørt noe negativt om dem. Takk.

Hitachi kjøpte IBM Hard disk delen for noen år siden. Husker dere Deskstar serien, eller DEATHSTAR som de var godt kalt i sin tid? :)

 

Alle produsentene lider av slike modellproblemer av og til. Husk Nvidia, IBM, Quantum, Maxtor, WD, Creative, Iomega, Miocrosoft, Sony, jeg kan bare forsette...

 

Har selv 4 1TV disker av den ST31000340AS typen med FW SD01. En av dem produserer rare klikke lyder men rapporterer ingenting når jeg kjører diagnostikk verktøy av Seagate. Jeg har vært i kontakt med dem og de skal bytte den. Har sørget for en bra backup på den foreløpig. Håper at den ikke dør før jeg har tid å skifte den.

Har en slik Deskstar selv. Den har fått kjørt seg i minst 3 års tid uten en eneste feil. Akkurat nå er den parkert. Men det kan godt tenkes at jeg tar den i bruk igjen. Noe jeg ikke er så redd for. Fordi harddisk feil statistisk sett ofte inntreffer i startfasen av bruksperioden. Men den kan jo krasje som alt annet. Har nok vært heldig og fått en Fredagsdisk jeg da. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...