Gå til innhold

Sluttpakke til prostituerte?


Anbefalte innlegg

Leste denne artikkelen på db.no nå SV vil ha sluttpakker for prostituerte.

SV mener myndighetene må gi sluttpakker til prostituerte for å få dem over i annen virksomhet. Landsstyret ser dette som en logisk oppfølging av loven om forbud mot sexkjøp.

 

Hva syns folket om dette?

Er det bortkastede penger eller er den verdt pengene?

Personlig syns jeg egentlig ikke det er noe særlig vits, men så er ikke jeg noen gode kunnskaper om prostitusjonen i norge da.

Men jeg har på følelsen av at pengene vil går til andre en jentene selv.

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke noe problemer med å se fordelene, men det blir bare feil.

Jeg lurer litt på hvordan du kan se noe positivt i noe, ikke nevne noe negativt og konkludere med at det er "feil". En definisjon på feil hadde vært greit.

 

Jeg tar ikke stilling til OPs spørsmål, er bare litt nyskjerrig på logikken folk bruker når de kommer frem til at noe er feil sånn helt uten videre.

Lenke til kommentar

Har de gjort noen noe skade? Om det er tilfellet så gjerne gi dem straff, men så vidt jeg vet så stemmer ikke det.

 

Noen gjør det frivillig (det burde dem få fortsette med) og andre blir tvunget, de trenger hjelp.

 

Hva slags type hjelp er jeg ikke sikker på, men straff er i hvert fall ikke en av dem.

 

 

Og når ble norsk lov moralsk/etisk/rettferdig?

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar
Lovbrudd straffes; det belønnes ikke. Sånn er det bare.

Da endrer man loven hvis lovbruddet ikke fortjener straff. Å selge sex til noen frivillig er det ikke noe galt med.

 

Det er såklart mange problemer innenfor sexmarkedet, men de bør løses individuelt.

 

 

Jeg tviler på at denne sluttpakken vil virke. Å slenge penger på et problem har normalt sett en tendens til å gjøre problemet værre.

 

Det vi trenger er regulering av markedet slik at det positive (eller det nøytrale hvis folk ikke kan se noe positivt i det) kan isoleres fra det negative. F. eks. legalisering og regulering av bordeller.

 

Det er ikke en perfekt løsning, men det burde fungere bedre enn å slenge penger på problemet, kalle det forbudt og tro det vil forsvinne.

Lenke til kommentar
De har jo et yrke som strider mot norsk lov. De burde straffes (teoretisk sett), ikke belønnes.

Nei, det har de ikke. Prostitusjon har ikke vært forbudt i Norge. Derimot har det nå blitt forbudt å kjøpe sex. Så nå har vi i praksis et marked med lovlig tilbud og ulovlig etterspørsel.

 

On topic: Jeg har ikke noe mot disse sluttpakkene, men er usikker på nytteverdien. Prostitusjon er såpass lønnsomt at vi neppe kan betale folk for å slutte, med mindre vi samtidig klarer å få de over i annet arbeid. De prostituerte har sjelden mye utdannelse, de har ofte andre problemer (eks. stoffmisbruk) og vil neppe stå først i jobbkøen. Dette er problemer vi ikke kan betale oss ut av ved hjelp av engangsbeløp. Hva skal en narkoman prostituert gjøre når hun har brukt opp pengene?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Og hvordan har SV tenkt at de prostituerte skal kunne bevise at de har vært prostituerte?

Eller skal de bare gi penger til alle de som kommer og sier at de har vært prostituerte?

 

Dette høres ut som typist ugjennomtenkt SV-politikk ja.

 

 

Kansje jeg skal ta meg en tur bort og hente meg noen penger også.... eller vent litt jeg er jo ikke kvinne og det finnes jo ikke mannelige prostituerte i SV sin lille værden :roll:

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
De har vel aldri vært ansatt av noen heller? (Hvis vi ser bort i fra bakmenn og diverse) Blir det ikke litt det samme som å gi sluttpenger til polakker som kommer å jobber svart her? Jeg har heller ikke satt meg inn i dette, så er litt spent på svar. :hmm:

Nei, det er nok ikke betalt noe skatt eller arbeidsavgift heller.

Lenke til kommentar

mener det blir litt vanskelig å gi penger, hva skal de gå til og hvordan skal dette kontroleres? mange er, som tidligere sagt, stoffmisbrukere og andre har halliker bak seg som tar pengene. Pengene burde heller gå til rehabliteringsklinikker som satser på protistuerte for øke mulighetene dems for lovlig arbeid.

Lenke til kommentar
Jeg må le... bare i SV klarer de å sidestille prostituerte med lederstillinger og seriøst påstå at kriminalitet skal lønne seg.

 

Hva med sluttpakker for andre grupper? Gjengmedlemmer, vinningskriminelle, narkomane... de samme prinsippene burde jo gjelde for disse?

nå er ikke prostitusjon kriminelt, det er kun kjøp av sex som er kriminelt.

 

Men OT: Tror vel i større grad at disse jentene trenger utdanning/arbeidstrening e.l. isteden for en slump penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...