Gå til innhold

Sluttpakke til prostituerte?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med kundene? Hvorfor skal ikke de få kompensasjon nå også siden det faktisk er deres aktivitet som nå blir ulovlig? :hrm:

 

Det er ikke vanlig at kunder får noen erstatning når produkter de kjøper tas av markedet -- jeg har ikke fått noen erstatning for at Vanilla Coke forsvant -- men det er, eller burde være, mer vanlig at folk får kompensasjon fra staten når staten tvinger folk ut av arbeid og ut i trygd.

Lenke til kommentar
Hva med kundene? Hvorfor skal ikke de få kompensasjon nå også siden det faktisk er deres aktivitet som nå blir ulovlig? :hrm:

 

Det er ikke vanlig at kunder får noen erstatning når produkter de kjøper tas av markedet -- jeg har ikke fått noen erstatning for at Vanilla Coke forsvant -- men det er, eller burde være, mer vanlig at folk får kompensasjon fra staten når staten tvinger folk ut av arbeid og ut i trygd.

Hva med dopselgere?

Lenke til kommentar
Dopsalg er langt ifra direkte sammenlignbart med prostitusjon, selv om du kan bruke mange av de samme ordene på begge deler. Ikke dermed sagt at jeg ikke ville støttet et tiltak ovenfor langere, men det må eventuelt gjøres på en annen måte.

Ikke direkte sammenlignbare nei,(de er jo helt forskjellige "yrker") men prinsippielt er de like hva utgangspunktet for "kompensasjon pga. bortfall av arbeid som følge av rikets lover".

Lenke til kommentar
Det er jeg ikke helt enig i..

 

Prostitusjon er ikke ulovlig ihht norsk lov, det er dopsalg. altså er tilbyderen i det tilfellet en lovbryter. det er ikke de prostituerte.

Nei, jeg snakker om dopselgere som selger et lovlig "designer-drug", som så havner på listen over klassifiserte ulovlige stoffer. Dopselgeren bryter ingen lov, men han får plutselig arbeidsmerkedet sitt ødelagt pga. klassifiseringen. Hvis han da fortsetter å selge stoffet bryter han derimot loven.

Lenke til kommentar

Er det i det hele tatt en reell problemstilling? Det eneste "dopet" jeg kjenner til som har blitt ulovlig (eller, det har vel strengt tatt bare blitt ulovlig å importere uten resept, noe man ikke får) i senere tid her i landet er salvia divinorum, og innførsel av det har skjedd på hobbybasis. Ellers dekker vel lovverket narkotikum selv om de ikke er eksplisitt nevnt?

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Det blir fortsatt ikke samme situasjon..

 

For at det skulle vært på samme grunnlag måtte kjøpet blitt ulovlig.. ikke salget.

 

At han har valgt å markedsføre seg med et produkt som blir gjort ulovlig berettiger ikke oppreisning fra myndighetene.

At kjøperne dine derimot ikke får lov til å kjøpe produktet ditt betyr at du fortsatt har et marked, bare at myndighetene stopper kundene dine fra å skape omsetning. altså har de stoppet markedet ditt, og da er du berettiget til kompensasjon.

 

forøvrig har Isbilen veldig rett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...