Gå til innhold

Hva hvis jeg deler på null?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er flere som ser ut til å overse en viktig detalj. Hvilken vei tingen i portalen og hvilken de kommer ut.

Putter du noe sidelengs inn i den blå portalen kommer det ut sidelengs av den oransje. Og når det da kommer ut av den oransje vil en del komme ut på "utsiden" og treffe kanten på den blå, eventuelt en fraksjon som kommer ut hver gang og før det hele divergerer mot en eller annen stasjonær figur.

 

Det som plager meg mer er (se tegning). Hva vil skje når plattformen med den oransje treffer taket med den blå og du er imellom?

post-40352-1232805349_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Det er flere som ser ut til å overse en viktig detalj. Hvilken vei tingen i portalen og hvilken de kommer ut.

Putter du noe sidelengs inn i den blå portalen kommer det ut sidelengs av den oransje. Og når det da kommer ut av den oransje vil en del komme ut på "utsiden" og treffe kanten på den blå, eventuelt en fraksjon som kommer ut hver gang og før det hele divergerer mot en eller annen stasjonær figur.

Eventuelt konvergerer? :) Men jeg ser også for meg noe à la dette.

Lenke til kommentar
det som vil skje er akkurat det samme som vil skje hvis du putter noe annet inne i portalen.

det vil komme ut av den andre portalen.

Hvis du putter den blå inni den gule, så vil dermed den blå komme ut av den gule.

Altså, portalen vil komme ut av seg selv, du vil få en

på bilde 2 vil den blå portalen komme ut av den blå portalen(seg selv), jo lengre inn du dytter, jo lengre vil den komme ut av seg selv.

dette gjør at du ikke kan dytte den helt gjennom, når du kommer litt under helt gjennom vil den stoppe i kanten av den gule portalen, da bredden på den blå vil etterhvert bli det samme som bredden på den gule, selv om du dytter den inn på kort-siden.

den vil ganske enkelt låse seg selv. fra å komme helt gjennom.

 

edit: vanskelig å forklare men, skal se om jeg får laget noe greier som viser det hjemme

Nei, hele driten vil eksplodere. :D

Lenke til kommentar

kanskje det egentlig ikke skjer noenting, siden hele greia egentlig er teoretisk umulig fra før?

blir akkurat som å finne opp en ny naturlov - det man tenker på i huet har egentlig ikke noe kobling til virkeligheten.

greia er at spørsmålet ikke kan svares, fordi det egentlig ikke kan stilles

Endret av IsaachElric
Lenke til kommentar
Ang. det med å dele på 0. Hva er så spesielt med det? Om 20 epler ligger på et bord og ingen spiser av dem er det jo fortsatt 20 epler der?

Med den logikken er det å dele på noe annet enn heltall tull :) .

Om du har 20 epler der og deler de til en halv person, har du da 40 epler? :O

 

Ja, selvfølgelig :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...