Gå til innhold

Sniktitt: Dead Rising: Chop Till You Drop (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må og må, grafikk har jo åpenbart noe å si, selv om enkelte prøver å påstå det motsatte. Noen virker jo også til å mene at gameplayet automatisk blir bedre om man ikke har god grafikk. Grafikken i dette spillet er elendig. Det trekker ned, er det et spesielt solid spill på andre måter blir det vel en god pakke, men jeg har mine sterke tvil.

 

Sett trailern fra 08 på Gametrailers.com eller?

Et spill bør fullføre et minimumskrav på grafik, med mindre noen drar in spesielle stiler som bøyer reglene helt :p Så fort et spill er over minimumskravet er det mer en spillbart, hvor stort et krav det er skal være sin sak.

Majoras Mask og OoC har good grafik for sin konsoll, har dratt det opp til 1024x724 med emulator og det ser faktisk bedre ut. Det har omtrent sin egen stil.

Men f.eks Starfox så ser du at det er 4-kantete(karakterene) pga stilen over det hele.

Men blah dårlige bilder, og tipper spille er litt mer optimert siden 08 da :p

 

De fleste spill er spillbare, men det er såpass mange gode spill at det ikke er nok. Mao vil jeg ha gode spill, grafikk spiller inn på hvor bra et spill er, dårlig grafikk kan dermed trekke ned. Dette spillet har dårlig grafikk, og det trekker ned i slike spill.

 

AtW

Lenke til kommentar
Wii Sports er tidenes mest populære spill, og det er ikke bare fordi det følger med mange konsoller.

Hm, jo? Grunnen til at Wii sports har solgt utrolig bra er jo fordi det følger med enten kontroller eller med Wii konsollen.

Nei, antall salg er ikke det samme som popularitet på spillet. Det færreste spill jeg har fått med skjermkort har noen gang blitt testet, mens Wii har altså blit målt til et av de mest spilte Wii spill.

 

Hadde de bundlet spillet som vises her hadde det neppe blitt like populært og langt derifra.

Som følger med skjermkort? Skjermkort?! Ossen kan du sammenligne spill som følger med skjermkort med spill som følger med en konsoll eller kontroller til den konsollen?

1) Utrolig få mennesker kjøper separerte skjermkort

2) De som gjør dette gidder som oftest ikke å prøve spillene som følger med skjermkortene fordi de er B titler som man aldri har hørt om

3)Vel, nevnte jeg at få mennesker kjøper separerte skjermkort?

 

Sier seg selv at når et spill følger med en spillekonsoll, så vil folk teste det. Når Wii har solgt så sinnsykt mye som det har gjort, så er det jo bare rett og rimelig at folk tester ut spillet som følger med, ettersom det ikke trengs installering eller noen ting.

 

Wii Sports er jo gøy de første dagene, men etter det... tja, slå lufta og late som man spiller tennis har en ganske bregrenset levetid.

Lenke til kommentar

Det at Wii selger 3 ganger mer enn PS3 og 360 er at det finnes flere 8 åringer enn gamere. End of story.

 

Twilight Princess? Mario Galaxy, Super Smash Bros Brawl? Må jeg virkelig si si mer? Min lillebror på 9 år spiller disse spillene. laugh.gif

 

-------------------------------

 

Og da kan ikke voksne spille dem???? :no:

 

Jaja de fjortiser de fjortiser

Lenke til kommentar

Wii har tilsvarende grafikk som Gamecube. Ingen tvil om det. Ekstra kraft er brukt på kontrollsystemet. Som følge av dette trenger man 360 eller PS3 for å oppleve denne generasjons spill. Galaxy er pent, men ikke mye penere enn Sunshine. Samtidig tjente man på å bruke små områder (planeter) som ikke krever mye kraft. Tror ikke det hadde sett veldig annerledes ut om det ble laget for Gamecube.

 

Nintendos ekslusiviteter: Mario, Mario Kart, Smash Bros, Zelda, Metroid, etc gjør imidlertid at Wii er god å ha hvis man liker denne type spill. Spillene er på ingen måte barnslig selv om de er barnevennlige. Sett bort fra mange i aldersgruppen 13-18 som gjerne vil virke modne, passer det for alle som liker kategoriene.

 

Når det er sagt var Wii som konsoll skuffende for min del. At Nintendo ikke fulgte med utviklingen når det gjelder grafikk og online var svært skuffende. Liker heller ikke Wiimoten så godt. Moro i starten, men etterhvert irriterende. Mye mer behagelig å sitte avslappet i godstolen med en gamepad enn å måtte riste løs hele tiden. Som et eksempel var Wario Land et mareritt å spille etter min mening. I steden for å kose seg og slappe av måtte man hele tiden riste og veive på kontrollen. Det hjelper lite at kontrollen er ganske unøyaktig slik jeg ser det. Når det er mulighet for det har jeg faktisk endt opp med å bruke Classic controll eller Gamecube kontroll, og da er det faktisk en Gamecube man sitter med.

 

Liker heller ikke å måtte ha den fæle sensoren foran TV-apparatet.

 

Kan med andre ord knapt vente på Wii HD. Nintendoekslusivitetene i lekker HD-grafikk, alle multiplattformspillene tilgjengelig og god online-tjeneste. Kontrollen bør virke som PlayStation's - bevegelsessensor uten at man må ha stygg plastikksak foran TV'en.

 

Presiserer at jeg overhodet ikke er noen grafikkhore. Spiller regelmessig på min NES, SNES, N64 og PS1 bla.a, men konsollen som selges i dag bør levere dagens teknologi.

Endret av -kai-
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva dere klager over, grafikken ser jo bra ut. Og siden jeg har en ps3 som støtter ps2 spill så vurdere jeg å kjøpe dette.

 

Stakkar deg, du har glemt at PS2 ikke er sterk nok til dette eller? Dette er til Wii, er det kjørbart på PS2 via porting fortjener produsentene å bli hengt.

 

Beklager.. Så på bildene og syntest det så ut som et helt greit ps2 spill. My bad.

Lenke til kommentar

Meh... Det er mange troll som er ute og går for tiden. Men folk har også rett i at spillet ser ut som et PS2-spill. I og med at spillet bygger på RE4-motoren, så er det ganske synd. Det er ikke vanskelig å se at spill som Super Mario Galaxy, Metroid Prime 3 og Monster Hunter 3 utklasser det. Det fins også haugevis med GC-spill som ser bedre ut enn dette her.

 

Det virker også som om at noe av ånden bak original-versjonen er tapt. Litt av sjarmen med DR til 360 var jo at man ofte ble omgitt av en horde med zombier. Kjøpesenteret ser kanskje litt for tomt ut i skjermbildene fra artikkelen.

Det høres dog ut som om at det er morsomt å spille spillet(var det noen av trollene som tok seg tid til å lese artikkelen egentlig?).

 

Til de som fortsatt tror at Wii ikke kan produsere bedre grafikk enn GC: :!:

Endret av Bruskork
Lenke til kommentar
Wii?!?! Hvorfor ikke lage oppfølgeren til samme plattform som orginalen?!?! :ohmy:

 

Er jo ikke en oppfølger dette. Er bare en "remake" av spillet til Wii. Tror du vikelig at de lager en oppfølger som foregår på samme kjøpesenter med samme våpen og samme bosser og samme personer???

 

Da kan du heller bare spille spillet omigjen. :!:

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...