Gå til innhold

Hvordan kan man tro på Gud?


Anbefalte innlegg

Den jødiske guden -> den kristne guden

Den jødiske guden -> den muslimske guden

 

Altså er den kristne guden den muslimske guden, da begge gudene er lånt fra jødene.

Den kristne guden er mennesket Jesus Kristus, Andre1983

 

Nei -- Den kristne guden er den jødiske guden.

Det er derfor dere har håndplukkede deler av de jødiske tekstene i bibelen.

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
***

Så utifra utseende, kan du se hvem som er kristen eller ikke? Siden du kan se Jesus i den personen?

Utifra personlighetstrekk. Utifra ordene til personen. Utifra kjærligheten til personen.

 

Gud er virkelig.

Tenker du da på de tomme blikkene, den litt hundeaktige underdannelsen og skritt snusingen de kristne bedriver? :)

 

Fra spøk til revolver:

 

Så du mener at alle vi andre går rundt med mord i blikket, lett fremoverbøyd og klar til angrep mens vi skriker hat ord til alle vi møter.... :roll:

 

Nå er du på vidotta igjen IHS. Nesten fristende å si at jeg kjenner igjen kristne fordi de er så utrolig ignorante og har en stupid virkelighets oppfattning.... :no:

Lenke til kommentar
Verden ser ikke Jesus Kristus. De kristne derimot ser Jesus Kristus og Far i hverandre.

Jesus tendenser mener du eller selve Jesus?

Så utifra utseende, kan du se hvem som er kristen eller ikke? Siden du kan se Jesus i den personen?

Utifra personlighetstrekk. Utifra ordene til personen. Utifra kjærligheten til personen.

 

Gud er virkelig.

IHS, du skremmer meg litt,.Måten du snakker på, har også lagt merke at de fleste gangene folk spør deg om noe, så gir du bare et sånt halveis svar,.Hvilke trekk?Hvilke ord?Hvilken kjærlighet snakker du om nå?

Lenke til kommentar
***

Så utifra utseende, kan du se hvem som er kristen eller ikke? Siden du kan se Jesus i den personen?

Utifra personlighetstrekk. Utifra ordene til personen. Utifra kjærligheten til personen.

 

Gud er virkelig.

Tenker du da på de tomme blikkene, den litt hundeaktige underdannelsen og skritt snusingen de kristne bedriver? :)

 

Fra spøk til revolver:

 

Så du mener at alle vi andre går rundt med mord i blikket, lett fremoverbøyd og klar til angrep mens vi skriker hat ord til alle vi møter.... :roll:

 

Nå er du på vidotta igjen IHS. Nesten fristende å si at jeg kjenner igjen kristne fordi de er så utrolig ignorante og har en stupid virkelighets oppfattning.... :no:

Det du lurer på er om også djevelen er til stede. :yes: På den annen side RWS, du kjenner ikke Gud og har derfor ingen forutsetning for å gjennkjenne Ham i noen som helst.

 

I seg selv er alt dette en helt grei og lettfattelig virkelighets oppfattning. Som også tydligvis du forstår. :)

Lenke til kommentar
Verden ser ikke Jesus Kristus. De kristne derimot ser Jesus Kristus og Far i hverandre.

Jesus tendenser mener du eller selve Jesus?

Så utifra utseende, kan du se hvem som er kristen eller ikke? Siden du kan se Jesus i den personen?

Utifra personlighetstrekk. Utifra ordene til personen. Utifra kjærligheten til personen.

 

Gud er virkelig.

IHS, du skremmer meg litt,.Måten du snakker på, har også lagt merke at de fleste gangene folk spør deg om noe, så gir du bare et sånt halveis svar,.Hvilke trekk?Hvilke ord?Hvilken kjærlighet snakker du om nå?

Ikke vær redd. Jesu Kristi ord. Jesu Kristi kjærlighet. Jesu Kristi personlighetstrekk. Som alle går igjen i de kristne, fordi Jesus Kristus lever i dem.

 

Gud er virkelig.

 

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Verden ser ikke Jesus Kristus. De kristne derimot ser Jesus Kristus og Far i hverandre.

Jesus tendenser mener du eller selve Jesus?

Så utifra utseende, kan du se hvem som er kristen eller ikke? Siden du kan se Jesus i den personen?

Utifra personlighetstrekk. Utifra ordene til personen. Utifra kjærligheten til personen.

 

Gud er virkelig.

IHS, du skremmer meg litt,.Måten du snakker på, har også lagt merke at de fleste gangene folk spør deg om noe, så gir du bare et sånt halveis svar,.Hvilke trekk?Hvilke ord?Hvilken kjærlighet snakker du om nå?

Ikke vær redd. Jesu Kristi ord. Jesu Kristi kjærlighet. Jesu Kristi personlighetstrekk. Som alle går igjen i de kristne, fordi Jesus Kristus lever i dem.

 

Gud er virkelig.

 

Lever i dem?

det må du utdype nærmere.

Dette du sikter til?

 

Er jesus en form for parasitt???

Parasittisme (parasitt) er en organisme (snylter) som lever på eller i en annen organisme (vert) og som får sin næring uten å nødvendigvis å hindre vertens normale liv, i stor grad, selv om døden ofte er sluttresultatet.

http://no.wikipedia.org/wiki/Parasittisme

Lenke til kommentar
Verden ser ikke Jesus Kristus. De kristne derimot ser Jesus Kristus og Far i hverandre.

Jesus tendenser mener du eller selve Jesus?

Så utifra utseende, kan du se hvem som er kristen eller ikke? Siden du kan se Jesus i den personen?

Utifra personlighetstrekk. Utifra ordene til personen. Utifra kjærligheten til personen.

 

Gud er virkelig.

IHS, du skremmer meg litt,.Måten du snakker på, har også lagt merke at de fleste gangene folk spør deg om noe, så gir du bare et sånt halveis svar,.Hvilke trekk?Hvilke ord?Hvilken kjærlighet snakker du om nå?

Ikke vær redd. Jesu Kristi ord. Jesu Kristi kjærlighet. Jesu Kristi personlighetstrekk. Som alle går igjen i de kristne, fordi Jesus Kristus lever i dem.

 

Gud er virkelig.

 

Er du prest? Du snakker som en prest?Som analkløe spør, Hva er du snakker om?

Prøver du å forvirre oss eller no sånt?Jesus lever i deg?Jeg tror på Jesus selv, men det betyr ikke at han lever i meg,.

Så det du sier er at alle kristne er Jesus? Og Gud? Fordi Jesus er jo Gud av og til virker det som?

Noen som kan hjelpe IHS å svare eller?

Lenke til kommentar
Verden ser ikke Jesus Kristus. De kristne derimot ser Jesus Kristus og Far i hverandre.

Jesus tendenser mener du eller selve Jesus?

Så utifra utseende, kan du se hvem som er kristen eller ikke? Siden du kan se Jesus i den personen?

Utifra personlighetstrekk. Utifra ordene til personen. Utifra kjærligheten til personen.

 

Gud er virkelig.

IHS, du skremmer meg litt,.Måten du snakker på, har også lagt merke at de fleste gangene folk spør deg om noe, så gir du bare et sånt halveis svar,.Hvilke trekk?Hvilke ord?Hvilken kjærlighet snakker du om nå?

Ikke vær redd. Jesu Kristi ord. Jesu Kristi kjærlighet. Jesu Kristi personlighetstrekk. Som alle går igjen i de kristne, fordi Jesus Kristus lever i dem.

 

Gud er virkelig.

 

 

Er du prest? Du snakker som en prest?Som analkløe spør, Hva er du snakker om?

Prøver du å forvirre oss eller no sånt?Jesus lever i deg?Jeg tror på Jesus selv, men det betyr ikke at han lever i meg,.

Så det du sier er at alle kristne er Jesus? Og Gud? Fordi Jesus er jo Gud av og til virker det som?

Noen som kan hjelpe IHS å svare eller?

Kanskje Apostelen Paulus kan hjelp deg, PrettyBoy

 

Paulus > "Kristus lever i meg"

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Jeg tror på Faderen, Sønnen og DHÅ fordi de faktisk finnes.

Det er min egen erfaring med saken. Punktum.

"Erfaring" er ubrukelig og ikke et gyldig argument.

Han brukte det ikke som et argument. Han forklarte sin hvorfor han tror på Gud. Hvordan han kunne det. Han svarte på topicets spørsmål og du kommer og kritiserer han for sin begrunnelse, fordi det ikke overbeviser deg?

 

Snakk om respektløshet Pricks!

Lenke til kommentar

Jeg har erfart at det overhodet ikke finnes en "Gud".

Så, her har vi svaret folkens! Slutt og let! :!:

 

----

 

En personlig erfaring er ikke et gyldig argument i en diskusjon.

"Fordi de faktisk finnes" er ikke et bevis på at påstanden er sann, det er bare en persons egen mening og ergo ugyldig som argumentasjon i en diskusjon. Punktum

Endret av XanderZ
Lenke til kommentar
Jeg har erfart at det overhodet ikke finnes en "Gud".

Så, her har vi svaret folkens! Slutt og let! :!:

Hvorfor skal jeg slutte å lete etter min erfaring?

 

En personlig erfaring er ikke et gyldig argument i en diskusjon.

I posten diskusjonen dreier seg om ble ikke erfaringen brukt som et argument, men som en begrunnelse for egen tro.

 

"Fordi de faktisk finnes" er ikke et bevis på at påstanden er sann, det er bare en persons egen mening og ergo ugyldig som argumentasjon i en diskusjon.

Ingen som har sagt noe annet...

Lenke til kommentar

Ozi...

Hvis du hadde åpnet øya dine, mer enn en mikrometer,

hadde du sett spørsmålet denne tråden heter...

"Hvordan kan man tro på Gud?"

 

"Slutt å let etter en grunn til å tro på Gud.." blir mer riktig.

Det er ingen som leter etter erfaringer, de kommer hele tiden i løpet av livet, såpass trodde jeg du skjønte.

 

Hva du erfarer i ditt private liv er meg revnende likegyldig.

Du kan tro akkurat hva du vil og leve etter akkurat den fantasiboken du selv ønsker.

 

Når skal du prøve å lære deg å diskutere, og ikke kverrulere deg ihjel...?

 

(Du må jo ha fått noen kommentarer i livet ditt, som f.eks "du terger på deg gråstein"..el.l ?)

 

Utdrag fra Wiki:

"En fleip er en liten, spøkefull ytring eller handling. Det kan være uhøytidelige kommentarer og usannheter eller små, morsomme påfunn, korte situasjonsspøker, uskyldige knep og lurerier («practical jokes»). Andre synonymer til fleip er «ert(ing)», «spøk», «tull» og «moro». Ordet kommer av det norrøne «fleipr» som betyr «vas».

 

Humor fungerer ofte som et sosialt bindemiddel, og spesielt fleiping forutsetter en samhandling mellom flere personer, det vil si at fleipen må ha en mottaker eller en tilskuer. En fleip er vanligvis vennskaplig og ikke alvorlig ment, men dersom den likevel har en ironisk eller sarkastisk undertone, kan den oppleves som mobbing av «offeret» som fleipen retter seg mot."

 

Se også; Narrestrek, Humor, Ironi

Endret av XanderZ
Lenke til kommentar
IHS, du skremmer meg litt,.Måten du snakker på, har også lagt merke at de fleste gangene folk spør deg om noe, så gir du bare et sånt halveis svar

Slik er det når man innser at dersom man faktisk prøver å tenke mer selv, så faller livsløgnen sammen som et korthus. Da kan man ikke gjøre annet enn å lukke sinnet og blindt gjenta religiøse tekster uten å tenke gjennom det.

 

 

Han brukte det ikke som et argument. Han forklarte sin hvorfor han tror på Gud. Hvordan han kunne det. Han svarte på topicets spørsmål og du kommer og kritiserer han for sin begrunnelse, fordi det ikke overbeviser deg?

Det overbeviser ingen rasjonelle mennsker. Og det var ingen forklaring han kom med, det var en tom påstand.

 

Snakk om respektløshet Pricks!

Har du respekt for nazisme? Hvis en nazist begynner å legge ut om hvor flott nazismen er, lar du være å kritisere ideologien hans for å vise respekt?

 

Du har rett, Oiz. Jeg er respektløs overfor mange ting. Jeg har nemlig ingen respekt for irrasjonell overtro og dårlige begrunnelser og argumenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...