Gå til innhold

Sony blør penger (PS3)


Anbefalte innlegg

Her er profittlisten for de siste 10 årene. Listen tar for seg Sony (spill divisjonen), Nintendo og Microsoft (spill divisjonen). Helt til høyre er summen for samtlige.

 

consoleprofitszr3.png

 

Ganske imponerende at Nintendo ikke har gått i minus et eneste år, og i løpet av de siste 10 årene har hatt profitt på 17 milliarder dollar, mot Microsofts 6 milliarder i underskudd og Sonys 1.5 milliarder i profitt.

Endret av Stig_W
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessante tal, men eg trur du må jobbe litt med avrundingskunnskapane dine. ;)

 

Som sagt, interessant det her, men ikkje akkurat overraskande. Det kan sjå ut til at Nintendo sin strategi med å selge sjølve konsollane med forteneste, og å ikkje vere "cutting edge" teknologisk, har gitt dei ein heilt annan stabilitet enn dei to andre. Det er òg interessant å sjå kor mykje Microsoft har brukt på spelsatsinga si. Nesten 7 milliardar dollar er eit vesentleg tap...men langt ifrå knusande for eit selskap som likevel har 17-18 milliardar i forteneste kvart år. Monopolpengar er greit å ha.

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Interessante tal, men eg trur du må jobbe litt med avrundingskunnskapane dine. ;)

 

Som sagt, interessant det her, men ikkje akkurat overraskande. Det kan sjå ut til at Nintendo sin strategi med å selge sjølve konsollane med forteneste, og å ikkje vere "cutting edge" teknologisk, har gitt dei ein heilt annan stabilitet enn dei to andre. Det er òg interessant å sjå kor mykje Microsoft har brukt på spelsatsinga si. Nesten 7 milliardar dollar er eit vesentleg tap...men langt ifrå knusande for eit selskap som likevel har 17-18 milliardar i forteneste kvart år. Monopolpengar er greit å ha.

 

Kay

 

Det var vel ingen som trodde at det skulle bli billig å lansere konsoll for å ta opp kampen med Playstation. Når det gjelder hvilken strategi jeg er mest fornøyd med så havner Nintendo for min del på en temmelig klar bunnplassering.

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar
Dere som diskuterer xbox 360 levetid i forhold til pris? ja den har korterer levetid i forhold til ps3, menså tar det mellom 1 og 2 uker å sende xboxen inn på rep å få den tilbake igjen gratis så vill ikke regne det med i prisen.

 

Kjempe argument! har ikke hørt om mange PS3er som er ødelagt. Så kanskje man betaler for kvalitet på PS3 også?

Lenke til kommentar

Hvorfor et PS3 bilde på en nyhet om Sony som selskap, merkverdig journalistikk.

Muligens at dette kommer som et sjokk men Playstation er bare en veldig, veldig liten del av Sony.

 

Ellers er dette rimelig forventet da alle store selskaper sliter om dagen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
sjelden du rakker ned på ps3.. I løpet av ps3 sin levetid koster den kanskje 25kr mer i måneden enn xbox360 (sett bort i fra live-avgiften på xbox).. og om du ikke har råd til det din "gnitapong" så er det på tide med en jobb.. Konsoll kjøper en ut i fra hvilke spill og funksjoner en ønsker, ikke om den koster lusne 1500kroner mer..

 

25 kroner mer enn xbox i moneden? hvor lenge tenker du en ps3 lever? Hoper ikke jeg fortsatt betaler penger for ps1 og ps2... blir jo utdatert lenge for de dor av alderdom. + det og ikke ha rod til den..? skaff deg en jobb? er ikke alle som er gammel nokk til en jobb enda. Og man trenger ikke bruke lusne 1500kr mer bare for og kjope en ps3. Men uansett so er vell ikke prisen so mye og si po at sony gor med underskudd. tror ps3 er ganske dyr og produsere. Uansett so tror jeg sony klarer seg fint. sort selskap, trenger bare litt justeringer :p

 

 

"Hvorfor et PS3 bilde på en nyhet om Sony som selskap, merkverdig journalistikk. "

 

Gamer.no? har noe med spill og gjore... og ps3 symboliserer vell godt at det er sony for ola nordmann...

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...