Gå til innhold

Sony blør penger (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke helt det store problemet med dette. For første gang siden 1995 går Sony med underskudd, men hva med alle de årene de har hatt overskudd? Hvis de ikke har hatt et eneste dårlig år de siste 14årene sier det meg at de sannsynligvis har en og annen krone på kontoen. Som nevnt i artikkelen vil jo dette bare bli den andre gangen Sony går med underskudd siden de ble børsnotert i 1958, vil tro det på en måte forteller at de står rimelig sterkt med hva de driver på med.

 

Tviler på at det blir de alt for store forandringene, selskaper med langt flere år på den røde siden overlever på markedet, så hvorfor skulle Sony som er et av de mest kjente merkevarene nesten uansett marked måtte pakke sammen og legge opp. Må vel nevnes at det ikke er avklart enda hvor stort et eventuelt underskudd vil være på heller.

Endret av GeCcO
Lenke til kommentar
Så lenge det er penger å tjene på konsoller blir ikke konsollen å være i nærheten av døden.

Hvis du leser artikkelen så ser du at det er akkurat der problemet ligger. Sony sliter med økonomien til PS. Microsoft sliter med økonomien til Xbox. Nintento aner jeg ikke, men jeg tipper det ikke er særlig innbringende for dem heller.

Vel..Sony, ja. MS sånn ca i bane, Nintendo? Jesus.

Lenke til kommentar

Tipper mange sa det samme om både Lehman brothers og AIG. Pysh, de er såpass store selskap, går ikke konkurs.

 

Husk Sony er børsnotert, de er avhengig av gode tall for ikke å skremme folk vekk fra selskapet, negative tall er nettopp det, negative. Liten stein kan felle stort lass.

Lenke til kommentar

Stakkars moderatorer på gamer.no forumet. De forsøker å holde fanboy krigene nede på et lavt nivå, men 2-3 artikler i det siste ser jo ut som flamebait. Hadde skjønt gamer.no om de laget en artikkel om at Sony Computer Entertainment sliter med økonomien, men at Sony sliter med økonomien blir for generelt og passer heller på e24.no.

 

Men men.

 

Nei, Sony kommer ikke til å gå konkurs på grunn av ett år med underskudd.

 

Og Bear^: Latterlig å bruke finansinstitusjoner som grunn for at Sony kan gå konkurs. Sony har store verdier i fabrikker, selskaper osv osv rundt omkring i verden, der AIG og Lehman Brothers ikke hadde noe.

Lenke til kommentar

Det er ikke moderatorer som skriver nyheter her på Gamer.no, men journalister som jobber med dette på heltid. Hva såkalt fanboys forventer av våre saker er likegyldig. :)

 

Vi ønsker å dekke bredt og fortelle om slippdatoer, spill som blir offentliggjort så vel som de økonomiske situasjonene hos utviklere, utgivere og konsollprodusenter.

 

At noen blir sure når vi forteller om de faktiske forhold rundt dette forstår jeg rett og slett ikke. Alle sliter nå om dagen, også Sony. De går ikke konk, men det er helt greit å fortelle hvordan forholdene faktisk er.

Lenke til kommentar
Det er ikke moderatorer som skriver nyheter her på Gamer.no, men journalister som jobber med dette på heltid. Hva såkalt fanboys forventer av våre saker er likegyldig. :)

 

Vi ønsker å dekke bredt og fortelle om slippdatoer, spill som blir offentliggjort så vel som de økonomiske situasjonene hos utviklere, utgivere og konsollprodusenter.

 

At noen blir sure når vi forteller om de faktiske forhold rundt dette forstår jeg rett og slett ikke. Alle sliter nå om dagen, også Sony. De går ikke konk, men det er helt greit å fortelle hvordan forholdene faktisk er.

 

Ja, for jeg skrev jo at moderatorene skrev artiklene.

 

Joda, skjønner at fordi Sony blør penger på grunn av sviktende lcd salg, sterk yen, dårlig salg generelt på grunn av finanskrisen osv osv og på grunn av dårlig inntjening i playstation avdelingen, mye grunnet at de selger ps3 med tap.

 

Og det hint hint "du er en fanboy" greia din var bare dårlig. Greit nok at jeg digger ps3, men om dere hadde lagt inn en artikkel som forteller om at MS taper penger på vista så hadde jeg stusset på det også.

 

Forresten så bør dere kopiere denne artikkelen over til deres kompiser på amobil.no siden artikkelen passer minst like bra der som på gamer.no. Sony selger jo en del digital kameraer. Og jeg ser ingen i tråden som er sure. Hvorfor ikke skrive om Sony på gamer.no, når man har nyheter om playstation avdelingen? Ellers vil dere jo få MANGE artikler som absolutt ikke er interessante for gamere.

Lenke til kommentar
Stakkars moderatorer på gamer.no forumet. De forsøker å holde fanboy krigene nede på et lavt nivå, men 2-3 artikler i det siste ser jo ut som flamebait. Hadde skjønt gamer.no om de laget en artikkel om at Sony Computer Entertainment sliter med økonomien, men at Sony sliter med økonomien blir for generelt og passer heller på e24.no.

 

Men men.

 

Nei, Sony kommer ikke til å gå konkurs på grunn av ett år med underskudd.

 

Og Bear^: Latterlig å bruke finansinstitusjoner som grunn for at Sony kan gå konkurs. Sony har store verdier i fabrikker, selskaper osv osv rundt omkring i verden, der AIG og Lehman Brothers ikke hadde noe.

 

Latterlig? Nei fakta, selv det største og tilsynelatende mest stabile selskapet kan veltes av små ting, det er et fakta og slik er det bare, Sony er ikke noe unikum innenfor finansverden og det er flere måter som kan lede til konkurs.

 

At Sony blir å gå konkurs er en annen ting og det tviler jeg på bare på basis av et lite underskudd etter en så lang periode med gode tall. Sony ligger nå på NASDAQ på $22.32 og gikk opp 0.36% så de går ikke akkurat dårlig.

Lenke til kommentar
Støtter deg fullt ut der Simen !

Vi bør alle sørge for at selskaper med slik filosofi som Sony er en av hovedeksponentene for - går KONK !

Vi har forbrukermakt - Sony er vår slave - ikke som nå, omvent !

 

Vi bør gjennomskue slike selskaper og bruke vår makt.

 

Men at Sony går konk nå er vel en utopi - dessverre.

Vel, det hadde holdt om de ble såpass skviset at de måtte gjøre helomvending på alle de forbrukerfiendtlige taktikkene sine. Hvis de bare lærer å oppføre seg så må de gjerne leve lykkelig for min del.

Lenke til kommentar
At noen blir sure når vi forteller om de faktiske forhold rundt dette forstår jeg rett og slett ikke. Alle sliter nå om dagen, også Sony. De går ikke konk, men det er helt greit å fortelle hvordan forholdene faktisk er.

 

Jepp, alle sliter nå om dagen. Likevel velger dere å skrive en generisk artikkel om at Sony risikerer å tape X antall millioner hvis finanskrisen vedvarer i følge en finansanalytiker. Herlig oppfølging på "jeg elsker Microsoft" artikkelen deres. Ønsker dere denne meningsløse konsoll krigen på sidene deres? I så fall vær ærlig nok til å si det så jeg kan slutte å logge på her lengre ...

Lenke til kommentar
Det er ikke moderatorer som skriver nyheter her på Gamer.no, men journalister som jobber med dette på heltid. Hva såkalt fanboys forventer av våre saker er likegyldig. :)

 

Vi ønsker å dekke bredt og fortelle om slippdatoer, spill som blir offentliggjort så vel som de økonomiske situasjonene hos utviklere, utgivere og konsollprodusenter.

 

At noen blir sure når vi forteller om de faktiske forhold rundt dette forstår jeg rett og slett ikke. Alle sliter nå om dagen, også Sony. De går ikke konk, men det er helt greit å fortelle hvordan forholdene faktisk er.

 

Ja, for jeg skrev jo at moderatorene skrev artiklene.

 

Joda, skjønner at fordi Sony blør penger på grunn av sviktende lcd salg, sterk yen, dårlig salg generelt på grunn av finanskrisen osv osv og på grunn av dårlig inntjening i playstation avdelingen, mye grunnet at de selger ps3 med tap.

 

Og det hint hint "du er en fanboy" greia din var bare dårlig. Greit nok at jeg digger ps3, men om dere hadde lagt inn en artikkel som forteller om at MS taper penger på vista så hadde jeg stusset på det også.

 

Forresten så bør dere kopiere denne artikkelen over til deres kompiser på amobil.no siden artikkelen passer minst like bra der som på gamer.no. Sony selger jo en del digital kameraer. Og jeg ser ingen i tråden som er sure. Hvorfor ikke skrive om Sony på gamer.no, når man har nyheter om playstation avdelingen? Ellers vil dere jo få MANGE artikler som absolutt ikke er interessante for gamere.

 

Tror ikke helt du tar poenget her.

 

1. Fanboys var det du som tok opp, ikke jeg. Vi skriver uavhengig av disses innsigelser, men du antyder at vi lener mot en av "sidene".

 

2. Det spiller ingen rolle hvilken avdeling(er) som sliter. Hele selskapet sliter hvis man ser på totaltallene, og det er et problem. Siden SCE er under Sony ser vi det som en valid sak.

 

 

3. Hvis vi føler at en sak som dette er relevant i forhold til for eksempel konsollprodusenter kjører vi den ut. Vi er ikke bundet av andre sider i nettverket på det redaksjonelle. Nei, slett ikke.

 

At noen blir sure når vi forteller om de faktiske forhold rundt dette forstår jeg rett og slett ikke. Alle sliter nå om dagen, også Sony. De går ikke konk, men det er helt greit å fortelle hvordan forholdene faktisk er.

 

Jepp, alle sliter nå om dagen. Likevel velger dere å skrive en generisk artikkel om at Sony risikerer å tape X antall millioner hvis finanskrisen vedvarer i følge en finansanalytiker. Herlig oppfølging på "jeg elsker Microsoft" artikkelen deres. Ønsker dere denne meningsløse konsoll krigen på sidene deres? I så fall vær ærlig nok til å si det så jeg kan slutte å logge på her lengre ...

 

 

4. Sony er ikke de eneste som sliter, noe du kan lese mer om blant annet her. Synes man kan slutte å anta at vi tar side i noe som helst her, da leser man ikke denne siden ofte nok. Alle selskaper i verden kan gjerne gi ut spill og konsoller for min del, så lenge vi snakker kvalitet.

Endret av mcgroven
Lenke til kommentar

Ærlig talt, dette er en nyhet om en av verdens største firma innen forbrukerelektronikk og spill, (og forsåvidt også musikk og film) og har blitt publisert på utallige andre sider, det blir for dumt å anklage Gamer for å være X360 fanboy eller hva du nå hinter til. Og den "Jeg elsker Microsoft" var ikke en artikkel, det var en 'kommentar'; den personlige meningen til den journalisten.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Jeg tipper fanboykrigen avsluttes iløpet av dette året. Det vil ikke være noen vits lengre. PS3 og XBOX 360 vil mest sannsynlig ha så like "install bases" at å si at den ene eller den andre kommer til å gå under vil være totalt meningsløst.

 

Anyways, her er en meget god artikkel som peker på ting som tyder på at fanboykrigen går mot slutten, forhåpentligvis.

 

"...when is enough enough?" ;)

Endret av XDamage
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Hva jeg har å si om den svarte grillen egner seg ikke på ett forum.

Men xboxen vil jeg beholde til sony bestemmer seg at de vil ha de gamle fansa tilbake og lage en skikkelig konsoll med tilbud.

Playstation 1 --> Playstation 2 --> Xbox 360 --> Playstation 4 om den er bra nok, aldri i livet Playstation 3 før den er å finne på loppemarked, der fant jeg Playstation 2. :thumbup:

 

Edit: jeg liker de fleste konsoller så er fan av nesten alle konsoller.

For å leggge inn noe annet..jeg likte ikke Xbox 1 i det hele tatt.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...