Gå til innhold

Sony blør penger (PS3)


Anbefalte innlegg

Pris er alfa omega for noen, men ikke alle. De som kjøpte PS3 ved lansering ser tydeligvis verdien i sin investering, selv om vi ikke ser disse verdiene.

 

Tror dette med pris må settes mer i et subjektivt perspektiv, noen sier at PS3 er overpriset, andre sier den er korrektpriset (i forhold til det man får). Samme gjelder med Wii og X360. Ettersom man ser etter så vidt forskjellige ting når man investerer konsoll så blir det og forskjellige synspunkt hva som er korrekt pris, ergo et subjektivt perspektiv på pris er mer rellevant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pris er alfa omega for noen, men ikke alle. De som kjøpte PS3 ved lansering ser tydeligvis verdien i sin investering, selv om vi ikke ser disse verdiene.

 

Har jeg sagt noe annet? Det eneste jeg reagerer på er de som ikke skjønner at ikke alle synes PS3 er verdt pris forskjellen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
KayAU hadde et rimelig godt utsang i "alt er verdt det kjøparen er villig til å betale". Om man følger den så er det vel ikke et faktum at Wii er overpriset.

 

Nintendo produserer konsollen, selskap som Bergsala distribuerer den i Norge og selger den til butikken, butikken selger den ut.

 

Nintendo -> Bergsala -> Forhandler

 

3 ledd i alle fall, alle 3 vil gjerne ha litt av kaken. Og jo flere ledd du innvolverer i salget jo høyere blir prisen.

 

Merk at jeg skriver overpriset i forhold til spesifikasjonene, noe det burde være liten tvil om.

Folk er tydeligvis villig til å betale 2200+ for Nintendo Wii og Nintendo setter selvsagt ikke ned prisen.

 

Det er vel selskap som distribuerer henholdsvis Xbox360 og PS3 i Norge også ?

Lenke til kommentar

Distro selskap finnes for de aller fleste selskap ja, veldig få selskap som tar seg av distroen selv (med unntak av enkelte filmselskap som f.eks Times Warner men så er de rimelig stor og med flere underselskap). Så det er klart at prisene blir deretter.

 

Er ikke sikker på hva HW kostnaden til Wii er, skulle være interesangt å se den produksjonskostnaden for å se om Wii faktisk er, som påstått, overpriset. Om den ligger med en produksjonskostnad på under tusenlappen så er jeg enig i at den er overpriset i forhold til hardware.

Lenke til kommentar

Som noen få har nevnt tidligere i tråden, så er det ikke nødvendigvis bare p.g.a. en "dyr" konsoll som gjør at de sliter. Økt konkurranse innenfor alle segmenter og en sterk Yen hjelper dem ikke særlig heller.

 

I dette tilfellet er det "mainstream" elektronikk avdelingen/området de sliter mest med. For eksempel, salget av LCD'er har vært noenlunde grei, men de har ikke nådd deres minimums mål på 16-17 millioner enheter solgt i 2008.

Forbes har utdypt flere grunner for Sony's nåværende problemer... verdt å lese.

 

Ellers har man de mere "trivielle sakene", slik som å tilbakekalle over 10 million bærbare i løpet av de siste to årene... slikt koster dem en del også (over $430 mill USD), og jeg tørr påsta skader omdømmen deres mere enn noe annet.

På et mer personlig nivå, så var jeg veldig skeptisk til å kjøpe en PS3, grunnet mine mange dårlige erfaringer med "consumer" elektronikk fra Sony fra før av. Kvalitetsforkjellen mellom den og deres profesjonelle A/V utstyr som brukes som industristandard verden over synes jeg er så markant at det er latterlig...

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar

hehe, fanboy krig ;)

Er enig med

Konsoll kjøper en ut i fra hvilke spill og funksjoner en ønsker

Ikke noe spess mer enn det.

 

Men det er synd at selskaper må kutte på grunn av økonomiske grunner, Sony har Bravia (som forresten er knutegode TV'er ;)) og PS3 som sitt ansikt utad som Fenixen sier, skulle tru at PS3 kommer til å blø litt for dette, men er nok en del andre avdelinger som kommer til å blø mer, er nok ikke i fare for å gå konkurs heller.

Lenke til kommentar

Ingen tvil om att også spillavdelingene til Sony sliter fordi de gjorde en skikkelig tabbe. Da konsollen kom så var det ikke med noen kjente spillserier som feks God Of War eller andre serier men to totale nye serier som ikke var godt nok kjent for mannen i gata så det tror jeg er noe av skylden for att PS3 ikke selger så godt som toppene i Sony hadde håpet på.

 

De aller fleste avdelingene til Sony sliter og finner det litt merkverdig att Gamer tar opp dette som en artikelle da Sony er mye mere en Playstation.

Lenke til kommentar

PS3 koster mere og for de som ønsker en ren spill konsoll har nok hoppet over til Xbox 360.

 

Selv synes jeg PS3 er en bra multimedia maskin, spesielt Blu-ray delen til filmene men som en spill konsoll er det ingen tvil Xbox 360 er best med tanke på prisen.

Endret av Herakles
Lenke til kommentar

Som den første blu-rayspilleren i verden...

Og utrolig rask som blu-ray spiller er og var PS3 fortsatt absolutt verd pengene, kun som Blu-Ray spiller.....

Og multimediamaskin...

Og ikke minst en noget kraftig spillkonsoll da, sånn om noen bryr seg...

 

For å slenge med leppa på 360-nivå, dere med Xburk er bare grettne for HD-DVD boksen deres nå er ubrukelig... :roll:

360 er en gamingmaskin og mediamaskin for Halo-fans

Lenke til kommentar

Støtter deg fullt ut der Simen !

Vi bør alle sørge for at selskaper med slik filosofi som Sony er en av hovedeksponentene for - går KONK !

Vi har forbrukermakt - Sony er vår slave - ikke som nå, omvent !

 

Vi bør gjennomskue slike selskaper og bruke vår makt.

 

Men at Sony går konk nå er vel en utopi - dessverre.

Lenke til kommentar

Riktig at prisen har mye og si, der jeg tipper Sony feilet. De trudde at folk flest ville bla opp lommeboken for en spillmaskin som er mye mere enn bare en spillmaskin. Slik gikk det ikke.

 

Skal bestemor handle gave til barnebarnet sitt så er 1500 kroner ekstra eller hva det koster ganske så mye, samme med de som bare skal "ha en spill konsoll". De er ikke opptatt av om det er MS, Sony eller Nintendo som lager konsollene.

 

De skulle laget 2 versjoner av PS3, en med Blu-ray og en uten.

For dere som sier at PS3 ikke ville fungert med DVD er bare tull. De kunne om de måtte. De kunne bare komprimert cut scenes, vekk med alle ekstra lydsporene i forskjellige språk og HD lyden så ville det vært plass nok på DVD.

 

Ingen tvil om PS3 oser kvaltiet både i byggekvalitet og at den er en flott multimedia maskin, men som en spill konsoll er den alt for dyr for de som ikke skal bruke den til noe annet enn spill.

 

Selv skulle jeg ønske den også var litt mere kraftigere. Den skulle ha skilt seg ut fra Xbox 360, ikke sånn "studer bilde jeg kan muuuuligens se ørliten bedre detalje på PS3 versjonen", men det skulle vært mye mere enn det.

 

1 GB system minne, minst 512 MB skjermkort fra Nvidia 8000 eller 9000 serien hadde gjort underverker :)

Endret av Herakles
Lenke til kommentar
Og PS3 var vell heller ikke den første blu-ray spilleren som kom ;)

Neida, mer spesifisert, først kom BD-P1000, som kostet endel mere en PS3 å aldri ble en selger...

Så kom PS3, som fortsatt er like bra, og raskere en dagens Blu-Ray spillere...

 

Vi bør gjennomskue slike selskaper og bruke vår makt.

Å der er Microsoft vårt forbilde.? :!: Kunne ikke dy meg...! L0L

 

De skulle laget 2 versjoner av PS3, en med Blu-ray og en uten.

Men heldigvis gjorde de ikke det, skulle de da også ha solgt to versjoner av alle spill.?

Heldigvis har den 25Gb(50Gb dual) til rådighet, å heldigvis bruker de av den ekstra plassen for å gi oss bedre kvalitet og raskere innlastingshastighet.

(å likevell er innlastingen den største drawback jeg finner på konsoller, hater å vente)

Endret av Tore
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

En liten fanboykrangel og noen provoserende innlegg er fjernet fra tråden.

 

Jeg vil også minne på at normal høfflighet skal følges slik som beskrevet i retningslinjene og nettiketten. Jeg vil ha en slutt på at dere kaller motdebatant for fanboy, trolling og lignende. Det er provoserende, direkte frekt og bidrar ikke til disksusjonen, og ender i værste fall i en lang krangel. Slike innlegg vil bli fjernet tvert ii fra tråder.

 

(Ikke kommenter dette innlegget, reaksjoner på moderering taes via PM)

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Men heldigvis gjorde de ikke det, skulle de da også ha solgt to versjoner av alle spill.?

Heldigvis har den 25Gb(50Gb dual) til rådighet, å heldigvis bruker de av den ekstra plassen for å gi oss bedre kvalitet og raskere innlastingshastighet.

(å likevell er innlastingen den største drawback jeg finner på konsoller, hater å vente)

 

Som sagt er dette med bakgrunn hva de kunne ha gjort for at de fikk solgt flere maskiner, ikke for at du skal sitte hjemme og være fornøyd :)

Så ja spill på DVD format. 2 versjoner av PS3, en ren spill konsoll og en multimedia maskin (BD rom, minnekort leser, større HDD osv)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...