Gå til innhold

Begynner å bli lei. Innvandrere og bråk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Imo

 

Når en innvandrer kommer til Norge så vil han ha en prøvetid på 3 år, hvor de må oppføre seg særdeles pent og ikke komme i bråk i forhold til loven og få godkjent forskjellige språkkurs og gode tilbakemeldinger fra folk. Dersom de ikke følger disse enkle reglene så burde de bli sendt tilbake til sitt land uansett hva.

Lenke til kommentar
Bismark og Nansen er vel ganske så råtne..

Og Optimus Prime er en tegneseriefigur.

 

La oss ikke glemme at Nansen så sent som i 1927 var villig til "å ta tøilende i hende" "derom det være sig nødvendig". Det var sterke bevegelser for en fascistisk, sterk mann blant handelsstanden i Norge, og Nansen var mannen man ønsket.

 

Det er heldig at vi husker Nansen for ordene "det er ikke bolchevisme som skaper hunger, det er tørken", og ikke et potensielt "Nordmenn, følg meg" eller noe slikt tull.

 

Men det ble en liten digresjon. :)

Lenke til kommentar
Det er nå ikke førstegenerasjons invandrere som er tatt her, og de er like mye norsk som du er. Ville heller hatt dem enn deg, trådstarter.

 

Jeg vet ikke hvor norske de er akkurat. Islam står øverst for disse her, i hvertfall de delene man velger seg ut.

 

Har de satt sin fot utenfor Oslo noen gang, undrer jeg. Nei, de lever i en innvandrerghetto på Oslo-øst og omgås bare med sin gruppe. Og vi har latt det skje.

Lenke til kommentar
Det er nå ikke førstegenerasjons invandrere som er tatt her, og de er like mye norsk som du er. Ville heller hatt dem enn deg, trådstarter.

 

Jeg vet ikke hvor norske de er akkurat. Islam står øverst for disse her, i hvertfall de delene man velger seg ut.

 

Har de satt sin fot utenfor Oslo noen gang, undrer jeg. Nei, de lever i en innvandrerghetto på Oslo-øst og omgås bare med sin gruppe. Og vi har latt det skje.

 

Ja, for det er kun på Oslo øst de har det. Ingen i Stavanger eller Bergen? Neida, for du bor vel på vestkanten? Verdens navle?

 

Og morsomt at du nevner dette med Oslo øst, for de enorme sosiografiske skillene som er mellom Oslo øst/vest er så store at du må langt bort for å finne verre. En fra vestkanten kan forvente å leve 12 år lenger enn en fra østkanten. Sier litt om tilstandene.

Lenke til kommentar
Det er nå ikke førstegenerasjons invandrere som er tatt her, og de er like mye norsk som du er. Ville heller hatt dem enn deg, trådstarter.

Er man norsk når man snakker gebrokkent norsk og roper "Allah akbar"?

Er religion det som avgjør hvilken nasjonalitet man har? Om jeg ikke tar feil er kristendommen spredt fra usa til vietnam, er det samme land?

Lenke til kommentar

Åjada. Ingen er mer norsk enn han jeg så når jeg var i Arendal i sommer. Han gikk rundt med et kors på ryggen og sang salmer. Korset hadde faktisk et ganske lite, finurlig hjul i enden slik at det ble lettere å bære. Det er slike mennesker gode Norge vil ha!

 

Jess. Dømme noen gjennom religion. Det er qlt, asså. Jeg kjenner mennesker fra den lokale kristenmenigheten som er mer konservative enn Mahmoud Ahmadinejad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...