Gå til innhold

Begynner å bli lei. Innvandrere og bråk


Anbefalte innlegg

Innvandrere har siden de begynte å komme til landet bidratt langt mer med positive ting enn med negative ting. F.eks betaler de mer skatt samlet enn noen få korrupte drosjesjåfører klarer å naske til seg.

 

Men jeg kjenner jeg ble sint når jeg så videoen. Alle innvandrere som deltar på noe slikt mens de samtidig er asylsøkere eller liknende burde hives på hue og ræva tilbake dit de kom fra. Jeg kan jo forstå at de er opprørte for de ting som kanskje skjer i hjemlandet sitt, men det er da pokker ikke mye konstruktivt å løpe rundt i gatene og lage faen?

 

 

Er du faktisk sikker på at dei er ein intekt for landet, det er enormt mange på trygda, i tilleg til all volden dei gjør i tilleg til asylmotaka o.s.v.

Faktisk kan du komme fram til at dei ikkje er positivt for noko som helst.

(no snakkar eg om innvandrarane generelt, folk fra polen og andre ARBEIDSinnvandrera er til stor nytte).

 

 

Muslimsk innvandring er en utgift for det norske samfunn, og berikelsen ser vi bla litt av i Oslos paradegate idag.

 

Vestlig arbeidsinnvandring (inkl polen, Øst-europa) sørger for at innvandringen totalt sett går i pluss.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Innvandrere har siden de begynte å komme til landet bidratt langt mer med positive ting enn med negative ting. F.eks betaler de mer skatt samlet enn noen få korrupte drosjesjåfører klarer å naske til seg.

 

Men jeg kjenner jeg ble sint når jeg så videoen. Alle innvandrere som deltar på noe slikt mens de samtidig er asylsøkere eller liknende burde hives på hue og ræva tilbake dit de kom fra. Jeg kan jo forstå at de er opprørte for de ting som kanskje skjer i hjemlandet sitt, men det er da pokker ikke mye konstruktivt å løpe rundt i gatene og lage faen?

 

 

Er du faktisk sikker på at dei er ein intekt for landet, det er enormt mange på trygda, i tilleg til all volden dei gjør i tilleg til asylmotaka o.s.v.

Faktisk kan du komme fram til at dei ikkje er positivt for noko som helst.

(no snakkar eg om innvandrarane generelt, folk fra polen og andre ARBEIDSinnvandrera er til stor nytte).

 

 

Muslimsk innvandring er en utgift for det norske samfunn, og berikelsen ser vi bla litt av i Oslos paradegate idag.

 

Vestlig arbeidsinnvandring (inkl polen, Øst-europa) sørger for at innvandringen totalt sett går i pluss.

 

Ja og da burde det si seg selv at vi skal kutte ut innvandring fra de landene som gir røde tall på regnskapsraporten, sånn at innvandring totalt sett går enda mer i pluss. De fleste politiske partier argumenterer for innvandring ved arbeidskraft, da er det lite hensiktsmessig å ta inn folk fra folkegrupper og/eller land som gir et negativt bidrag til samfunn og næringsliv.

 

Er også helt enig med trådstarer.

 

Angående dritten i Oslo, så er de som demostrerer på den måten noe av det værste jeg vet, dritten under samfunnets sko som vi ikke har bruk for i det hele tatt. burde kastet alle innvandrerne i den gruppen på tryne ut, og straffet de norske statsborgerne svinhardt. Blir så oppgitt når jeg ser det. En trenger så vidt en 5 årings samfunnskunskap for å forstå at det der ikke gjør noe forskjell på konflikten det er snakk om, og at det finnes langt bedre måter å vise sitt syn på.

 

Edit: Tilegg

Til dere som sier de er en belast. Er det ikke väre med normenn som bare lager bråk og lever på skattepengene? De har jo hatt ekstreme forutsetninger til å kunne bidra med mye, som ikke innvandrerne har hatt.

 

Jo et etnisk norsk individ som er en belasting for samfunnet som f eks en trygdet narkis er like ille som en ikke-euroepisk innvandrer som ikke bidrar/lager kvalm, skiller ikke på hudfarge eller etnisk oprinnelse jeg. Men vi trenger ikke øke antallet av den grunn. La oss si vi har A etnsik norske belastninger og B ikke-norske belastninger så er det enkelt regnestykke for meg:

 

A < A + B

 

der så lite tall som mulig er ønskelig.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar
Blir så irritert når jeg leser ting som http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoste...hp?artid=545932 hvorfor skal det ALLTID være innvandrere og folk som har blitt mottatt med åpne armer hit til norge som skal lage bråk, jeg er så jævla lei av at de tror de kan komme hit å gjøre som de vil, men når vi kommer til deres land så risikerer man jo å bli drept hvis man ikke følger deres religiøse regler. Jeg er ikke rasist, men er så kjipt når små grupper som dette skal ødelegge for alle andre, det setter de i et veldig dårlig lys.

 

Skal man først demonstrere for noe så synes jeg man kan gjøre det saklig og vise hva man står for, gå rundt å rasere butikker fungerer iallefall ikke!

 

Dette er sikkert bare en sytetråd, men måtte bare få det ut... I Norge har vi det kjempe bra, jeg skjønner ikke hvorfor de er ute etter å ødelegge hvordan vi lever her =/

 

slutt å gråte her, og gjør noe...

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er der mange redelige individer i innvandrermiljøet, det betviler ingen. Det må likevel være lov å generalisere noe, når vi faktisk har et problem i emning, og jeg fortviler over at den viktigste debatten fortsatt uteblir fra det offentlige, selv om de fleste innbyggere i Norge har dannet seg en oppfatning om innvandringsspørsmålet. Det er endeløst provoserende å se hvor fastlåst alle sentrumspolitikere er av politiske korrekte munnkurver.

 

De verste individene i Oslo, som i mange andre europeiske land er ikke førstegenerasjon, som ofte arbeider flittig og stort sett innføyer seg etter landets respektive lover. Problemet er andregenerasjonen. Mennesker som faller mellom to kulturer. Sjelden lærer de sine foreldres morsmål, og vet lite om kulturen de kommer fra. Sjelden blir de veldig gode i norsk, og for den jevne nordmann er de fortsatt innvandrere. Disse menneskene gjør det ofte dårlig på skolen og føler seg som gettobarn. Selv om de ikke er spesielt fattige eller lever i noe som egentlig kan kalles en getto, er det malerisk og romantisk å være gangster, som i amerikansk getto. Attpåtil skal de være gode, knurrende muslimer, lik sine foreldre, dertil politiske. Og derfor blir det veldig gøy å ta seg ekstremt nær av fornærmelser mot Muhammed, eller kaste stein mot politiet, slik deres jevnaldrende i muslimske land gjør, selv om de egentlig vet fint lite om Islam. Desto flere innvandrere som flytter sammen, desto verre blir problemet, og vankeligere å løse.

 

Slik jeg ser det er innvandringsprosjektet til Vest-Europa en utopi. Tanken er godhjertet og romantisk, men fungerer svært dårlig i praksis. Dette innser de fleste nå, for sent. I Oslo har utviklingen gått for langt, men landet regnet som ett er fortsatt i et tidligere stadium enn de fleste andre. Likevel viser ingen andre partier enn det ellers så sørgelige Fremskrittspartiet tegn til å betvile muligheten til at storstilt massiv immigrasjon kan lykkes. Det vil ta flere generasjoner å tilpasse samfunnet kulturkløftene som eksisterer i dag, det eneste som kan gjøre vondt verre er å fortsette å holde grensene oppe. Men norske politikere vil ikke lære av eksempel.

Lenke til kommentar

Send dem hjem igjen! De har ingenting her å gjøre når de oppfører seg slik. Stopp all innvandring, visst ikke kommer norge til å bli en muslimsk stat innen 15 år.

 

Innvandrerne kommer hit og krever at vi skal bygge moskeer, slutte å gå i kirken og gjøre ditt og datt.. Snart krever de nok at Kongen vår skal byttes ut med Mohammad Ali abdul mostafa ali.

Lenke til kommentar
Ingen rike betalar nullskatt, folk betalar uansett skatt.

I tilleg, kva pressmiddel har dei mot staten?

Vi slutter å betale skatt.....?

dei betalar jo ikkje skatt vissd et du seie er sant.

 

Det er hundrevis, om ikke tusenvis, av rike nullskatteytere i Norge. De har store formuer, men ikke i Norge.

 

Til dere som sier de er en belast. Er det ikke väre med normenn som bare lager bråk og lever på skattepengene? De har jo hatt ekstreme forutsetninger til å kunne bidra med mye, som ikke innvandrerne har hatt.

 

I enhver befolkning vil man ha en viss andel bråkmakere. Vi kan ikke akkurat deportere dem. Spørsmålet er derfor hvor i all verdens rike vi IMPORTERER dem ifra andre land?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Å sende noen ut av Norge for en kriminell handling er en sanksjon, og må derfor sees på som en utvidet straff.

 

Likhet for loven, uansett statsborgerskap.

Nei, utvisning av utenlandske statsborgere er ikke straff, men en sivilrettslig reaksjon. Utenlendiger har normalt intet krav på å få oppholde seg i riket, og utlendinger som ikke forholder seg til norske lover er desto mindre beskyttelsesverdige.

 

Et vedtak om utvisning medfører at utlendingen må reise ut av landet. Det som skiller utvisningsinstituttet vesentlig fra bortvisning eller avslag på søknad om asyl, oppholds-/arbeidstillatelse eller tilbakekall av tillatelse, er at utlendingen ilegges et forbud mot senere innreise i riket. Innreiseforbudet kan være varig eller tidsbegrenset og gjelder vanligvis fra utlendingen forlater riket.

 

Utvisning er den strengeste av utlendingslovens sivilrettslige reaksjonsformer. Et viktig formål er å verne samfunnet mot kriminelt belastede utlendinger. For myndighetene er det også viktig å sende signaler til utlendinger om at lovovertredelser kan få negative følger for deres opphold i og adgang til Norge (allmennprevensjon).

 

De mest aktuelle grunnlag for utvisning er ilagt straff (bot, fengselsstraff) eller særreaksjon og grov eller gjentatt overtredelse av bestemmelser i utlendingsloven. (...)

 

Utvisning på bakgrunn av ilagt straff/særreaksjon forutsetter som hovedregel at det/de straffbare forhold kan medføre fengselsstraff av en viss lengde. Det er strafferammen som etter loven er avgjørende i denne sammenheng, ikke hvilken straff som er ilagt i det konkrete tilfellet. For utlendinger som fyller vilkårene for bosettingstillatelse, må forholdet kunne føre til fengselsstraff i to år eller mer. Videre kan utlending med arbeids- eller oppholdstillatelse, eller nordisk borger som har bodd i Norge mer enn tre måneder, med visse unntak bare utvises dersom forholdet kan føre til fengselsstraff i mer enn ett år. I øvrige tilfeller må forholdet kunne føre til fengselsstraff i mer enn tre måneder, med mindre utlendingen flere ganger i løpet av de siste tre år er ilagt fengselsstraff. Når utlendingen fyller vilkårene for bosettingstillatelse eller straffen er ilagt/sonet i utlandet, gjelder det lovbestemte tidsfrister for når utvisningsvedtaket må være fattet (i første instans).

http://www.une.no/sakstyper/Utvisning-ette...vens--29-OG-30/

Lenke til kommentar
Send dem hjem igjen! De har ingenting her å gjøre når de oppfører seg slik. Stopp all innvandring, visst ikke kommer norge til å bli en muslimsk stat innen 15 år.

 

Innvandrerne kommer hit og krever at vi skal bygge moskeer, slutte å gå i kirken og gjøre ditt og datt.. Snart krever de nok at Kongen vår skal byttes ut med Mohammad Ali abdul mostafa ali.

 

 

Akkurat det jeg skreiv jo :(

Lenke til kommentar
Hva er en "norsk" innvandrer? er ikke rasist, bare lurer! en innvandrer er en innvandrer.. Kan ikke bli norsk:)

 

bare fordi du er født i en stall betyr det ikke at du er en hest? You get me?

 

 

er litt enig i dette, blir jeg afrikaner vist jeg flytter til sør afrika?

Lenke til kommentar
Nei, utvisning av utenlandske statsborgere er ikke straff, men en sivilrettslig reaksjon.

 

Det forundrer meg i det hele tatt at noen også ikke vil ha "dobbeltstraff", altså både sone straffen sin i fengsel her, samt utkastelse.

 

Enten vil de altså la kriminelle gå løs i ANDRE land, eller så vil de beholde de kriminelle som har sonet straffen sin her.

 

Dessuten er det fullt mulig å idømme mer enn én straffereaksjon, f.eks fengsel OG bøter, eller bot OG samfunnstjeneste. Hvorfor ikke fengsel OG utkastelse for utenlandske borgere?

Lenke til kommentar
Nei, utvisning av utenlandske statsborgere er ikke straff, men en sivilrettslig reaksjon. Utenlendiger har normalt intet krav på å få oppholde seg i riket, og utlendinger som ikke forholder seg til norske lover er desto mindre beskyttelsesverdige.

Det endrer ikke på det faktum at det i praksis er ekstrastraff.

 

Det forundrer meg i det hele tatt at noen også ikke vil ha "dobbeltstraff", altså både sone straffen sin i fengsel her, samt utkastelse.

 

Enten vil de altså la kriminelle gå løs i ANDRE land, eller så vil de beholde de kriminelle som har sonet straffen sin her.

 

Dessuten er det fullt mulig å idømme mer enn én straffereaksjon, f.eks fengsel OG bøter, eller bot OG samfunnstjeneste. Hvorfor ikke fengsel OG utkastelse for utenlandske borgere?

Fordi man kan idømme for eksempel bøter og fengsel til både en norsk statsborger og en utlending, men ikke kan idømme fengsel OG utvisning til både en norsk statsborger og en utlending.

 

Det er ikke likhet for loven, det er forskjell for loven. Uansett hvor mye noen er norske statsborgere og andre ikke er norske statsborgere.

Lenke til kommentar
Send dem hjem igjen! De har ingenting her å gjøre når de oppfører seg slik. Stopp all innvandring, visst ikke kommer norge til å bli en muslimsk stat innen 15 år.

Nei, det gjør vi ikke.

 

Innvandrerne kommer hit og krever at vi skal bygge moskeer, slutte å gå i kirken og gjøre ditt og datt.

Nei, det tror jeg ikke stemmer. De krever nok kanskje å få lov til å bygge moskeer, men ikke at vi skal bygge dem for dem. Moskeene finansieres såvidt jeg vet gjennom den normale statsstøtten som alle kirkesamfunn får, samt gjennom innsamlinger i menigheten. Jeg har aldri hørt en innvandrer kreve at vi skal slutte å gå i kirken. Muslimene her i landet er nok mer bekymret for den økende sekulariseringen enn for de kristne.

 

Snart krever de nok at Kongen vår skal byttes ut med Mohammad Ali abdul mostafa ali.

Ja, og at korset skal vekk fra flagget, og at Mette Marit skal gå med burka, og at ...

 

Eller kanskje ikke. En del muslimer krever å få lov å følge sine egne skikker, og en del krever at det legges til rette for dette, men ellers er det stort sett tabloide oppslag som gjør at vi tror at de krever vi skal forby Nasse Nøff på barne-tv.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Hør her. Vi kommer ingen vei med å skrive på ett forum, eller vi får jo forskjellige tanker å for se andres meninger osv osv... Men viss dere virkelig vill at noe skal skje, må dere gjør noe.

 

Jeg snakker ikke om massemord av alle utlendingene i Norge, men noe mer passende...

 

Noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...