Gå til innhold

Begynner å bli lei. Innvandrere og bråk


Anbefalte innlegg

Blir så irritert når jeg leser ting som http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoste...hp?artid=545932 hvorfor skal det ALLTID være innvandrere og folk som har blitt mottatt med åpne armer hit til norge som skal lage bråk, jeg er så jævla lei av at de tror de kan komme hit å gjøre som de vil, men når vi kommer til deres land så risikerer man jo å bli drept hvis man ikke følger deres religiøse regler. Jeg er ikke rasist, men er så kjipt når små grupper som dette skal ødelegge for alle andre, det setter de i et veldig dårlig lys.

 

Skal man først demonstrere for noe så synes jeg man kan gjøre det saklig og vise hva man står for, gå rundt å rasere butikker fungerer iallefall ikke!

 

Dette er sikkert bare en sytetråd, men måtte bare få det ut... I Norge har vi det kjempe bra, jeg skjønner ikke hvorfor de er ute etter å ødelegge hvordan vi lever her =/

Endret av Drunk_Panda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er så møkka lei av alle dere som tar dette landet for gitt, som lever på VÅR skatt, å gir totalt faen. Tar å tar, men dere gir faen ingenting tilbake... Kommer med deres religion, deres kultur, deres kirker, å invanderer landet vårt, å forventer at vi skal bygge deres kirker, omvende oss til deres religion, å følge deres kultur. DETTE ER NORGE. Jeg nekter å sitte på ræva å se at norge blir sett på som den nye islamske stat innen 30år , å ha en konge som heter Ahmed iraf shikar

Dette gjelder selfølgelig ikke alle sammen. Det er mange hardt arbeidende flerkulturelle folk, ikke missforstå meg. Men noe må gjøres, alle ser problemet men INGEN gjør noe

Lenke til kommentar
Blir så irritert når jeg leser ting som http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoste...hp?artid=545932 hvorfor skal det ALLTID være innvandrere og folk som har blitt mottatt med åpne armer hit til norge som skal lage bråk, jeg er så jævla lei av at de tror de kan komme hit å gjøre som de vil, men når vi kommer til deres land så risikerer man jo å bli drept hvis man ikke følger deres religiøse regler.

Det er ikke alltid innvandrere som lager bråk. Det var det denne gangen. Men jeg er gammel nok til å huske gatekampene natt til 1. mai på 80-tallet. (De politiet refererer til når de sier at "opptøyene i natt er de verste siden 80-tallet".) Den gangen var bråkmakerne etnisk norske. Siden har vi hatt lignende opptøyer i for eksempel Gøteborg, hvor bråkmakerne i hovedsak var etnisk svenske, med hjelp tilreisende fra andre europeiske land, og rundt ulike G8-møter og lignende.

 

Så har vi hatt etniske opptøyer også, rundt om i Europa, spesielt i Paris. Men opptøyer som fenomen er ikke etnisk betinget, med mindre foranledningen er det. Idette tilfellet var foranledning konflikten i Gaza, og da er det naturlig at reaksjonene er dominert av palestinere. Edit: Nå sier politiet ifølge Aftenposten at bare en av de arresterte var palestiner. Det bekrefter inntrykket - som politiet også fremhever - av at bråkmakerne primært var ungdommer som kom for å lage bråk, og at de fleste palestinerne faktisk forholdt seg fredelig.

 

Jeg er ikke rasist, men er så kjipt når små grupper som dette skal ødelegge for alle andre, det setter de i et veldig dårlig lys.

Ja, det er kjipt og dumt og unødvendig. Men altså ikke et etnisk særetrekk. Derimot er det et særtrekk ved grupper som består av ungdom, som kanskje har "importert" sitt reaksjonsmønster og som drives av gruppedynamikk i en opphetet situasjon.

 

Skal man først demonstrere for noe så synes jeg man kan gjøre det saklig og vise hva man står for, gå rundt å rasere butikker fungerer iallefall ikke!

Det er sant. Men det er slik gruppedynamikken fungerer. På et eller annet tidspunkt blirt stemningen så opphetet at de som kommer for å lage bråk får lett spill, og opprørte masser forvandles til pøbel.

 

Dette er sikkert bare en sytetråd, men måtte bare få det ut... I Norge har vi det kjempe bra, jeg skjønner ikke hvorfor de er ute etter å ødelegge hvordan vi lever her =/

Jeg mistenker at noen av dem angrer idag. Så kan vi bare håpe at deres foreldre og andre autoriteter tar dem i skole og forklarer dem hva de har gjort, og at skaden ikke bare er materiell.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Innvandrere har siden de begynte å komme til landet bidratt langt mer med positive ting enn med negative ting. F.eks betaler de mer skatt samlet enn noen få korrupte drosjesjåfører klarer å naske til seg.

 

Men jeg kjenner jeg ble sint når jeg så videoen. Alle innvandrere som deltar på noe slikt mens de samtidig er asylsøkere eller liknende burde hives på hue og ræva tilbake dit de kom fra. Jeg kan jo forstå at de er opprørte for de ting som kanskje skjer i hjemlandet sitt, men det er da pokker ikke mye konstruktivt å løpe rundt i gatene og lage faen?

Lenke til kommentar
Hva er en "norsk" innvandrer?

En som har innvandret til Norge?

 

er ikke rasist, bare lurer!

Hvis du ikke er rasist, hvorfor føler du at du må understreke det? Er det noe i posten din som du føler er rasistisk?

 

en innvandrer er en innvandrer.. Kan ikke bli norsk:)

Det samme sier folk til meg her i Bergen: "Du er fra Oslo, og kan ikke bli bergenser!" ;)

 

Hva er det du definerer som norsk da, som utelukker alle innvandrere?

 

bare fordi du er født i en stall betyr det ikke at du er en hest? You get me?

Nei, den tok jeg ikke. Hva er det som gjør at man er en hest?

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Finn en øde holme og sett alle de slemme innvandrerne på. Så får de stå der og slåss med seg selv i stedet for å rassere. Ikke nok med at de får statlig støtte, men de skal jammen meg si takk ved hjelp av en molotov-coctail.

Lenke til kommentar
en innvandrer er en innvandrer.. Kan ikke bli norsk:)

Det samme sier folk til meg her i Bergen: "Du er fra Oslo, og kan ikke bli bergenser!" ;)

 

Hva er det du definerer som norsk da, som utelukker alle innvandrere?

Leit Kultur, kanskje?

 

bare fordi du er født i en stall betyr det ikke at du er en hest? You get me?

Nei, den tok jeg ikke. Hva er det som gjør at man er en hest?

 

Geir :)

En hest er et dyr som vrinsker og har fire ben med hover på. I gamledager var det rimelig populært med hestepølse og under beleiringen av de vestlige ambassadene i Bejing under Boxer-opprøret overlevde legasjonene på hestekjøtt, selv om amerikanerne hadde vanskelig for å spise sine edle dyr.

 

Hester har tradisjonelt vært nyttedyr som har gjort landbruk og transport mulig, men brukes i størst grad som rekreasjonsmiddel i dag. Selv om Wehrmacht for en stor del benyttet dem til å transportere artilleri så sent om i 1945.

Lenke til kommentar

Noen asylskøkere kan bli en belast for samfunnet, ved at de ikke får skikkelig oppfølging etter at de har kommet inn i landet. Det kan ta opptil flere uker, og til å med måneder(!) før asylskøkere bli oppfulgt. innen den tiden må de leve på Ola Normanns skattepenger og blir sittende å stirre inn i veggen i flere uker. Det burde bli obligatorisk Norsk kurs, slik at asylsøkere kan komme lettere inn i det norske samfunn og få seg jobb.

Endret av Srj. Fossen
Lenke til kommentar
Innvandrere har siden de begynte å komme til landet bidratt langt mer med positive ting enn med negative ting. F.eks betaler de mer skatt samlet enn noen få korrupte drosjesjåfører klarer å naske til seg.

 

 

Dette stemmer ikke, innvandrergruppen som de korrupte drosjesjåførene tilhører betaler IKKE samlet mer skatt enn de koster samfunnet.

 

Innvandringen går i pluss pga vestlig arbeidsinnvandring.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Samtidig så er det en god del asylsøkere som ikke vil menge seg med det norske sammfunnet. De har blitt opplært til at nordmenn er vanntro hunder med horer til kvinnfolk som bør holdes på avstand. Til Noreg kan de komme for å leve greit på statens penger og starte seg opp ei kebabsjappe for å få ting til å gå rundt. Men da gjør de nå i det minste noe for pengene.

Men heldigvis blir det forhåpentligvis færre av denne typen asylsøkere og stadig flere ønsker faktisk å integrere seg. Men da spørs det om vi nordmenn er åpne nok til å endre syn på de, ettersom vårt syn er preget av de latsabbene som slår kvinnfolk og sniffer "karri" og røyker kath(eller hva det nå enn er) hele dagene. Dette kreves av begge parter, men mener mest av alt at de som kommer hit bør innrette seg mer etter oss. Det er tross alt vårt land og de er velkommen til å bo her så lenge de følger våre regler. Dersom jeg hadde flytta til et av disse islamstyrte landene, er det garantert at jeg ikke hadde blitt like godt mottatt dersom jeg hadde nektet å integrere meg litt.

Lenke til kommentar
Noen asylskøkere kan bli en belast for samfunnet, ved at de ikke får skikkelig oppfølging etter at de har kommet inn i landet. Det kan ta opptil flere uker, og til å med måneder(!) før asylskøkere bli oppfulgt. innen den tiden må de leve på Ola Normanns skattepenger og blir sittende å stirre inn i veggen i flere uker. Det burde bli obligatorisk Norsk kurs, slik at asylsøkere kan komme lettere inn i det norske samfunn og få seg jobb.

 

 

Mhm, vi bare åpner grensene og lar det stå til ja..

 

Løsningen er full stopp i ikke-vestlig innvandring(muslimer) frem til vi klarer integrere de i det norske samfunnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...