Gå til innhold

Begynner å bli lei. Innvandrere og bråk


Anbefalte innlegg

En hest er et dyr som vrinsker og har fire ben med hover på. I gamledager var det rimelig populært med hestepølse og under beleiringen av de vestlige ambassadene i Bejing under Boxer-opprøret overlevde legasjonene på hestekjøtt, selv om amerikanerne hadde vanskelig for å spise sine edle dyr.

 

Hester har tradisjonelt vært nyttedyr som har gjort landbruk og transport mulig, men brukes i størst grad som rekreasjonsmiddel i dag. Selv om Wehrmacht for en stor del benyttet dem til å transportere artilleri så sent om i 1945.

 

horse-beach.jpg

 

:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir så irritert når jeg leser ting som http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoste...hp?artid=545932 hvorfor skal det ALLTID være innvandrere og folk som har blitt mottatt med åpne armer hit til norge som skal lage bråk, jeg er så jævla lei av at de tror de kan komme hit å gjøre som de vil, men når vi kommer til deres land så risikerer man jo å bli drept hvis man ikke følger deres religiøse regler.

Det er ikke alltid innvandrere som lager bråk. Det var det denne gangen. Men jeg er gammel nok til å huske gatekampene natt til 1. mai på 80-tallet. (De politiet refererer til når de sier at "opptøyene i natt er de verste siden 80-tallet".) Den gangen var bråkmakerne etnisk norske. Siden har vi hatt lignende opptøyer i for eksempel Gøteborg, hvor bråkmakerne i hovedsak var etnisk svenske, med hjelp tilreisende fra andre europeiske land, og rundt ulike G8-møter og lignende.

 

Så har vi hatt etniske opptøyer også, rundt om i Europa, spesielt i Paris. Men opptøyer som fenomen er ikke etnisk betinget, med mindre foranledningen er det. Idette tilfellet var foranledning konflikten i Gaza, og da er det naturlig at reaksjonene er dominert av palestinere. Edit: Nå sier politiet ifølge Aftenposten at bare en av de arresterte var palestiner. Det bekrefter inntrykket - som politiet også fremhever - av at bråkmakerne primært var ungdommer som kom for å lage bråk, og at de fleste palestinerne faktisk forholdt seg fredelig.

 

 

I følge VG står det noe ganske annet:

Hovedgruppen av de 31 personene som ble pågrepet og innbrakt i løpet av kvelden, var i alderen 16 til 27 år.

 

PÅGREPET: Alle de politiet pågrep i forbindelse med opptøyene skal ha palenstinsk bakgrunn.

 

- De har uten unntak navn som indikerer en palestinsk bakgrunn, opplyser Fredriksen.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er viktig vi sender ut signaler om at terror og vold ikke er ønsket i Norge.

 

Men ok, vi gir de samme fengselstraffen og bøtene som de med norsk statsborgerskap før de settes på første fly ut av landet, og sørger på den måten for å ikke innta en holdning der vi forskjellsbehandler basert på statsborgerskap.

Lenke til kommentar

Å sende noen ut av Norge for en kriminell handling er en sanksjon, og må derfor sees på som en utvidet straff.

 

Likhet for loven, uansett statsborgerskap. Om vi først begynner å gi faen i prinsippene våre kan vi like gjerne bryte med dem alle.

 

Og selv om gårddagens hendelser teoretisk kan defineres som terrorisme, altså politisk motivert vold av noe slag, er det i mine øyne å ta det langt. Dersom det er terrorisme var opprørerne i Paris i 68 terrorister, alle voldelige demonstrasjoner noen sinne blir med den begrepsbruken terrorisme. Og det blir helt feil.

Lenke til kommentar
Altså var hele gjengen arabere.

 

Hva menes med "Og to var faktisk norske"?

At de har norsk statsborgerskap?

Noe resten kanskje ikke har?

Nei, hele gjengen var ikke arabere, men mange av dem. Og norske i dette tilfellet betydde etnisk norske.

 

Personene som er blitt tatt er av minst 13 forskjellige etnesiteter. Etter det Aftenposten.no kjenner til har de opprinnelse fra Pakistan, Tyrkia, Iran, Marokko, Jordan, Gambia, Libanon, tidligere Jugoslavia, Irak, Afghanistan, Norge og Somalia - i tillegg til den ene palestineren. De fleste av dem er norske statsborgere. To etniske nordmenn er blant dem som er blitt tatt.

 

I tillegg var flere av dem gamle kjennninger av politiet, altså folk uten rent mel i posen uavhengig av gårsdagens opptøyer.

 

- Flere av dem er kjenninger av politiet. Avhør av de pågrepne pågår, og det vil fortsette utover dagen. Vi vil også gå gjennom materiale fra flere overvåkningskameraer i området, sier politiførstebetjent ved Sentrum politistasjon Tina Mjelde til Aftenposten.no.

 

Disse pøblene er som jeg tidligere antok folk som var ute etter bråk, ikke demonstranter, og fisket i rørt vann blant alle ungdommene som var samlet.

 

Politiet mener pøblene som sto for opprøret i Oslo var dårlig organisert, og de involverte skal ikke ha tilhørighet til noen spesiell organisasjon. Flere kilder i politiet forteller at det trolig dreier seg om ungdommer som kun dro ned til byen for å starte bråk. Flere av dem skal ha vært så unge som 15 år gamle.

 

- Gatekampene har ingenting med situasjonen i Gaza å gjøre, sier stabssjef i Oslo politidistrikt, Johan Fredriksen.

 

Kilde: Aftenposten

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Vi sender de ut av landet pga vi gir de avslag på asylsøknaden.

 

Vi har mer enn nok av bråkmakere i dette landet, vi trenger ikke importere flere, synes vi bør konsentrere oss om å hjelpe de som virkelig trenger og ønsker hjelp.

Disse bråkmakerne som ødelegger for alle asylsøkere og innvandrere bør vi snarest sende hjem igjen.

Etter at de har sonet sin straff selvfølgelig, noe annet ville jo være blodig urettferdig og ikke en rettstat som Norge verdig;)

 

Kan ikke akkurat si det om disse bandittene, som går til angrep på myndighetene og ytringsfriheten i landet de søker asyl og tilflukt i.(om det stemmer at de er asylsøkere)

Lenke til kommentar

La oss nå følge forumets retningslinjer og ikke komme med usaklige anklager: Det er ikke innvandrere som er ansvarlige for det som skjedde, samt den grove majoriteten av kriminaliteten I Oslo og mer enn 42% av kriminaliteten i Norge: Det er asylsøkere med etnisk bakgrunn ifra et knippe muslimske land.

Lenke til kommentar

 

Blir så irritert når jeg leser ting som http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoste...hp?artid=545932 hvorfor skal det ALLTID være innvandrere og folk som har blitt mottatt med åpne armer hit til norge som skal lage bråk, jeg er så jævla lei av at de tror de kan komme hit å gjøre som de vil, men når vi kommer til deres land så risikerer man jo å bli drept hvis man ikke følger deres religiøse regler.

Det er ikke alltid innvandrere som lager bråk. Det var det denne gangen. Men jeg er gammel nok til å huske gatekampene natt til 1. mai på 80-tallet. (De politiet refererer til når de sier at "opptøyene i natt er de verste siden 80-tallet".) Den gangen var bråkmakerne etnisk norske. Siden har vi hatt lignende opptøyer i for eksempel Gøteborg, hvor bråkmakerne i hovedsak var etnisk svenske, med hjelp tilreisende fra andre europeiske land, og rundt ulike G8-møter og lignende.

 

Så har vi hatt etniske opptøyer også, rundt om i Europa, spesielt i Paris. Men opptøyer som fenomen er ikke etnisk betinget, med mindre foranledningen er det. Idette tilfellet var foranledning konflikten i Gaza, og da er det naturlig at reaksjonene er dominert av palestinere. Edit: Nå sier politiet ifølge Aftenposten at bare en av de arresterte var palestiner. Det bekrefter inntrykket - som politiet også fremhever - av at bråkmakerne primært var ungdommer som kom for å lage bråk, og at de fleste palestinerne faktisk forholdt seg fredelig.

 

Jeg er ikke rasist, men er så kjipt når små grupper som dette skal ødelegge for alle andre, det setter de i et veldig dårlig lys.

Ja, det er kjipt og dumt og unødvendig. Men altså ikke et etnisk særetrekk. Derimot er det et særtrekk ved grupper som består av ungdom, som kanskje har "importert" sitt reaksjonsmønster og som drives av gruppedynamikk i en opphetet situasjon.

 

Skal man først demonstrere for noe så synes jeg man kan gjøre det saklig og vise hva man står for, gå rundt å rasere butikker fungerer iallefall ikke!

Det er sant. Men det er slik gruppedynamikken fungerer. På et eller annet tidspunkt blirt stemningen så opphetet at de som kommer for å lage bråk får lett spill, og opprørte masser forvandles til pøbel.

 

Dette er sikkert bare en sytetråd, men måtte bare få det ut... I Norge har vi det kjempe bra, jeg skjønner ikke hvorfor de er ute etter å ødelegge hvordan vi lever her =/

 

Jeg mistenker at noen av dem angrer idag. Så kan vi bare håpe at deres foreldre og andre autoriteter tar dem i skole og forklarer dem hva de har gjort, og at skaden ikke bare er materiell.

 

Geir :)

 

 

Øhø. Er ikke det ca 30 år siden? Jeg kjenner jeg blir irritert at de går rundt å raserer og ødelegger som ikke gjøre NOE nytte i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Skjønner du blir frustrert, men kan love deg at majoriteten av innvandrerne her i Norge følger lovene og bidrar positivt til vårt samfunn.

 

De kontinuerlig store skattesvindlene blant ikke etniske nordmenn i taxibransjen, kebab/kjøttbransjen, restaurant, utelivssteder osv. tilsier bl.a. at grupper fra land som Pakistan o.l. ikke bryr seg om norsk regelverk eller norsk moral.

 

Mange nordmenn har en altfor naiv holdning til de økonomiskerealitene når det gjelder muslimers penge- og forretningsvirksomhet.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Innvandrere har siden de begynte å komme til landet bidratt langt mer med positive ting enn med negative ting. F.eks betaler de mer skatt samlet enn noen få korrupte drosjesjåfører klarer å naske til seg.

 

Men jeg kjenner jeg ble sint når jeg så videoen. Alle innvandrere som deltar på noe slikt mens de samtidig er asylsøkere eller liknende burde hives på hue og ræva tilbake dit de kom fra. Jeg kan jo forstå at de er opprørte for de ting som kanskje skjer i hjemlandet sitt, men det er da pokker ikke mye konstruktivt å løpe rundt i gatene og lage faen?

 

 

Er du faktisk sikker på at dei er ein intekt for landet, det er enormt mange på trygda, i tilleg til all volden dei gjør i tilleg til asylmotaka o.s.v.

Faktisk kan du komme fram til at dei ikkje er positivt for noko som helst.

(no snakkar eg om innvandrarane generelt, folk fra polen og andre ARBEIDSinnvandrera er til stor nytte).

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
De kontinuerlig store skattesvindlene blant ikke etniske nordmenn i taxibransjen, kebab/kjøttbransjen, restaurant, utelivssteder

 

De norske skattesvindlerne bruker sine enorme formuer til å tvinge myndighetene til nullskatt ;)

 

Ingen rike betalar nullskatt, folk betalar uansett skatt.

I tilleg, kva pressmiddel har dei mot staten?

Vi slutter å betale skatt.....?

dei betalar jo ikkje skatt vissd et du seie er sant.

Lenke til kommentar
Å sende noen ut av Norge for en kriminell handling er en sanksjon, og må derfor sees på som en utvidet straff.

 

Likhet for loven, uansett statsborgerskap.

De må selvsagt ikke bare sendes hjem for å sendes dit, de bør sendes hjem for å sone straffen sin der.

 

Med det er jo bare en utopisk drøm, i den virkelige verden slipper pøblene med en klapp på skulderen og kan gå rett til sosialkontoret og hente mere av skattepengene mine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...