Gå til innhold

OCZ Vertex SSD


Anbefalte innlegg

Kjenner jeg har litt blandede følelser rundt min Vertex 120GB som nå sitter i min Lenovo ThinkPad SL-300..

Booter raskere, søketiden er helt klart forbedret og litt sånt, men akkurat nå kopierer jeg over 5GB med backup av AppData mappa som ligger plassert på min stasjonære maskin, dette går over gigabit nettverk, med en HP ProCurve 1400-8GB i mellom, med 9k Jumbo Frames, og dette tar EVIGHETER, mange små filer går nokså tregt å kopiere til en SSD, det er nå helt tydelig!

 

Til sammenliging tok det meg vell knapt noen minutter å kopiere ut denne dataen over til min stasjonære maskin i går kveld, nå tar det over 1time og kopiere daten tilbake :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje litt OP, men fyrer løs likevel.

 

Er det noen som vet når disse diskene er forventet på lager?

Har fulgt med her på prisguiden i flere uker og "antatt levering" blir forskjøvet frem en uke av gangen hele tiden. (Har sett at noen nettbutikker har hatt 30gb i meget lite volum på lager.4-5stk)

Tenker da spesielt på 60Gb utgaven. Har OCZ problemer med å produsere nok? Nesten så jeg vurderer å "ta meg råd" til en X-25M :eek:

Lenke til kommentar
Kanskje litt OP, men fyrer løs likevel.

 

Er det noen som vet når disse diskene er forventet på lager?

Har fulgt med her på prisguiden i flere uker og "antatt levering" blir forskjøvet frem en uke av gangen hele tiden. (Har sett at noen nettbutikker har hatt 30gb i meget lite volum på lager.4-5stk)

Tenker da spesielt på 60Gb utgaven. Har OCZ problemer med å produsere nok? Nesten så jeg vurderer å "ta meg råd" til en X-25M :eek:

 

Legger du inn bestilling får du disk når de kommer inn. Ser så langt ut til at diskene blir bestilt før de ankommer, så tilgjengelig antall blir ikke annet enn null. Jeg fikk mine disker uten at det stod noen tilgjengelige.

Og nå er det bare gøy å starte OS, spill, programmer og til og med avslutte. ;)

Lenke til kommentar
Anandtech nevner også i slutten av artikkelen at Super talent UltraDrive ME trolig er en blåkopi av OCZ Vertex med 1275 firmwaren.

 

Prisen er hakket bedre enn Vertexen:

post-3851-1238410095_thumb.png

 

Derfor sitter jeg med en Super talent UltraDrive ME 30 gb i hånda nå for test :D

 

Flere er allerede bestillt. Håpløst og vente på Vertex..

 

Tilbakemeldinger kommer nok her eller i SSD tråden :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132

Prøver å innstalere xp på ein av desse vertexane på 30GB. Etter første reboot kjem det opp at det er leserfeil på disken, og at eg må trykke Ctrl + alt + del for å restarte.

 

Nokon som veit ka som kan vere orsaken til dette?

 

Det går fint å innstalere vista..

Lenke til kommentar
Er det en så direkte kopi at du kan ta Vertex firmware og bruke på SuperTalent disken?

 

Kan være at jeg tester det. Men først skal jeg se etter ny firmware på supertalent siden.

 

 

Har bare satt Supertalent ssd'en rett på ICH9. Kjører win7 7068. Har disken for seg selv. Har ikkje os på denne nå. Har heller ikkje gjort noen tweak.

 

Hva må jeg gjøre for å få bedre write? :p

post-42975-1238427669_thumb.jpg

post-42975-1238427676_thumb.jpg

post-42975-1238427684_thumb.jpg

post-42975-1238427694_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Er det en så direkte kopi at du kan ta Vertex firmware og bruke på SuperTalent disken?

Det skal være den samme firmwaren. Det er Indelinx som lager firmwaren. Det var vel også grunnen til at 1275 ble utsatt (at alle som bruker kontrolleren skulle få tilgang til firmwaren samtidig). (Jeg tror det var en av artiklene i AnandTech som påsto dette).

 

Firmware finnes på SuperTalent sidene..

Lenke til kommentar
Er det en så direkte kopi at du kan ta Vertex firmware og bruke på SuperTalent disken?

Det skal være den samme firmwaren. Det er Indelinx som lager firmwaren. Det var vel også grunnen til at 1275 ble utsatt (at alle som bruker kontrolleren skulle få tilgang til firmwaren samtidig). (Jeg tror det var en av artiklene i AnandTech som påsto dette).

 

Firmware finnes på SuperTalent sidene..

 

Står ikkje noe om hvilken revisjon av firmware her.

 

http://www.supertalent.com/support/driver_download.php#

 

eller?

Lenke til kommentar

Det står bare at den er datert 20-mars så det spørs om den er nyere enn den du har. Det skader jo ikke å prøve.

Veiledningen virket grei.

 

edit:

Tallene du får i CDM tyder på at det ikke er siste FW (hvis den skal være lik 1275), det kan jo også være at alignment ikke er optimal.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Simen1,

 

Du mener Vertex vs Supertalent FW?

Han kan jo prøve UltraCompare (de har en trial).

 

Jeg tviler imidlertid på at OCZ eller SuperTalent FW's lar seg installere på en "konkurrerende" SSD.

 

Det er jo gode priser på disse så det hadde vært morsomt om ytelsen var like bra.

Lenke til kommentar
Kanskje litt OP, men fyrer løs likevel.

 

Er det noen som vet når disse diskene er forventet på lager?

Har fulgt med her på prisguiden i flere uker og "antatt levering" blir forskjøvet frem en uke av gangen hele tiden. (Har sett at noen nettbutikker har hatt 30gb i meget lite volum på lager.4-5stk)

Tenker da spesielt på 60Gb utgaven. Har OCZ problemer med å produsere nok? Nesten så jeg vurderer å "ta meg råd" til en X-25M :eek:

 

Svar fra Netshop:

 

"

Heisann.

 

 

Har ikke fått bekreftet dato desverre, men fått antydning på at den kommer mot slutten av neste uke. Men som sagt, ikke bekreftet desverre :(

 

 

Ha en fortsatt fin dag.

"

 

Irriterer meg at Vertexen er så utilgjengelig.....

Lenke til kommentar

Kontrolleren (Indilinx IDX110) er vel basert på en ARMv7, så hvis noen har tilgang på en ARMv7 med GNU binutils så bør objdump kunne finne ut om det er samme fw eller ikke. EXE filene inneholder alt for mye skit (de inneholder jo innstalasjonveiviseren også) til at det er meningsfylt å sammenligne byte for byte.

EDIT: et slikt miljø kan man sette opp i qemu, men så interessert er ikke jeg :p

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...