Gå til innhold

Fra en litt skuffet spiller.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opplegget er å blir det samme: De som begriper noe kjapt å de som ikke gjør det. Veldig enkelt på f,eks, den der piss easy skjelett drage fighten i Kara: Healer!!!!!!... "Kom deg ut av flammene!!" ...healer står der fremdeles som en åndssvak.. "Kom deg ut av flammene!!" så etter wipe.. sier healeren *øøhh?*

M.a.o. får du ikke det feteste lootet og runs I WOW er antakelig WoW ikke din type spill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noen som ikke gjør en innsats? Hvorfor skal deres vei være "den rette" og den eneste rette veien? Det er ingen som får noe gratis, det man vil ha jobber man seg til, det som er endret er tiden det tar for å få dette. De som spiller mye får dette innholdet rasker enn en som spiller lite. Dere får som fortjent, dere får utstyret raskere enn andre som jobber litt lenger med det for å oppnå dette, men til syvende og sist har dere nå begge lik mulighet å få dette utstyret.

Her syntes jeg du sier noe svært viktig - ingen får noe gratis. Man må jobbe for det. Og du sier også at muligheten må være lik, det er den siden både en casual og en ekstremt hardcore spiller betaler like mye for det samme produktet.

Men så klager du på at det kun er en måte som er den rette, og det gir ikke mening. Spillet gir belønninger i hyggelige opplevelser og hvis man da vil ha bra gear så må man gjøre en innsats deretter.

For å oppsummere i enkle, klare ord her. En casual og en hardcore kjøper en is hver, den koster like mye og begge er sålangt fornøyde. Hardcore personen spiser sin fort, stikker på fest og plukker opp ei dame og har en svært hyggelig opplevelse på soverommet. Casual personen putter isen i fryseren, gjør casual ting som å pille seg i nesen foran tv-en i 3 timer i strekk, spiser så isen og går og legger seg. Dagen etter whiner casual over at hardcore hadde en bedre opplevelse enda de kjøpte samme isen, og saksøker selskapet som lager isen og butikken som solgte den.

Hvorfor? Fordi casual spilleren er stokk stein dum. Og ikke gjorde en innsats som hardcore gjorde. Casualen ender som trygdemisbruker og sexkjøper. (Happy endings ftw)

Det ser ut som meg at dette bunner ut i flexing og uberstatus med påhørende smekk. Før har det vært forbeholdt "eliten" å bragge med glinsende utstyr i storbyene, det har vært forbeholdt de som dedikerer liv og lemmer til spillet å ha super utstyr. Nå er det litt mer likestilt og casual har faktisk mulighet til å oppnå dette med den spilletiden de har. Det tar naturligvis litt lengere tid for dem men til syvende og sist har nå de og mulighet til å få dette. Dermed er det ikke "episk" lengere å gå med de skuldrene som knitrer lyn, fyren vedsiden av har det samme.

Casuals har alltid hatt muligheten til å få seg bra gear, det tok ikke så store skriveferdigheter for å bli dratt igjennom Molten Core til folk fant ut at personen var for dårlig til å satses på. Siden han da allerede hadde fått litt epic gear så kom han sikkert inn i en annen guild og rasket til seg litt mer gear, og slik gikk nu dagan.

Forskjellen som er nå er at de som er casuals kan spille mer med andre casuals og ikke snyte så på de isspisende hardcore gutta på toppen. Ergo failer de hardt og whiner, Blizzard vil ikke miste kundemasse og gir gutta et par ispinner (TBC raiding, for de som ikke skjønte den). Casuals forstår at whining er det de må gjøre for å føle seg like kule som isspiserne og griner enda mer som små jentebarn som har mistet barbiedukken sin.

Så står casuals og pusser nesa og utstyret i en hovedby og tror de er kule mens isspiserne er jaggu ute å formerer seg siden de har mer tid til overs enn noensinne, ingen utfordringer å fylle tiden med i spillet og egentlig kjeder seg ganske hardt. Så whiner de litt også, siden det fungerte så godt for casuals. Men det blir ikke tatt vel imot, for det er kopirettigheter på barbiedukkegrining.

Isspiserne formerer seg mer imens og venter pent på deres tid til å vise seg, hvilket de gjør gjennom å drepe bosser og ikke hvile på sine lauvbær ("shine epixx i IF").

Status quo er gjenopprettet, og whiningen starter på nytt.

Som jeg tidligere har nevnt er jeg forståelig at enkelte synes raidene er for lette men at det skal ta uhorvelig lang tid og at man "må" bruke lang tid i et MMO er for meg et uforståelig utsagn. Man bruker forsåvidt tid på å få seg bedre utstyr, 80 badges f.eks kommer ikke akkurat av seg selv (om man skal ha en god chest piece). Skal man spille tank kommer ikke de 540 defense av seg selv, skal man spille healer kommer ikke spellpower av seg selv. Man er nødt å jobbe for det, og det gjør folk. Men det er nå innenfor enværs rekkevidde å oppnå dette, dog i forskjellig tidsintervaller. En hardcore kan oppnå på 1 uke det som det tar en casual 2-3 uker, men til syvende og sist er det oppnåelig for begge parter.

Fint du forstår prinsippet bak det at alle har de samme mulighetene. Siden alle har samme muligheter så burde det jo casuals droppe søksmålet mot isfabrikanten og butikken. Time vil sjåast.

Dere snakker om belønning, der har dere belønningen deres, dere får utstyet raskere. Eller mener dere at casual spillere ikke har livets rett i WoW, at de for evig skal fordømmes til dårlig utstyr og se på at andre har det morro? Når man nå tar opp dette med skole, minner meg mye om skolegårds metodikken, har man ikke de rette buksene og den rette genseren er man ikke velkommen i "de kules" klubb. Er en syk metodikk som jeg ikke er enig i.

Det er såvidt meg bekjent ingen i denne tråden som har sagt at casuals ikke har rett til å få bra gear. Det isspiserne klager over er at de som er casuals bruker minimalt med tid på å gjøre akkurat det samme som dem, uten å nedlegge den samme innsatsen. Jeg referer her til min is-historie. Hint, de som er effektive får tid til mer, de som er casuals failer hardt og så starter det igjen.

Du Bear^ prater om at casuals skal ha samme muligheten til å oppnå det samme, bare at de bruker mer tid. Slik har WoW fungert ganske lenge, og etterhvert som forskjellen blir for stor så blir content nerfet så casuals kan komme seg videre eller det kommer en gear reset i form av en expansion. Det som er temaet her, som du ikke virker å ha fått med deg, er det at isspiserne mener de ikke har utfordringer å finne etter sine prinsipper. De vil ikke kle på barbiedukker, men spise is. Og akkurat nå er det tomt for is.

De som er smarte tar uansett ikke å bryr seg allverden, for de vet at ting vil forbli det nogenlunde samme til slutt og derfor er det ikke verdt å ofre for mye tid og energi på sånt de ikke får gjort noe særlig med uansett. De som er litt mindre glupe burde forstå at Grendel har evig gode poenger her.

TLDR: banansplit er godt.

Skrevet (endret)
De som er smarte tar uansett ikke å bryr seg allverden, for de vet at ting vil forbli det nogenlunde samme til slutt og derfor er det ikke verdt å ofre for mye tid og energi på sånt de ikke får gjort noe særlig med uansett. De som er litt mindre glupe burde forstå at Grendel har evig gode poenger her.

Her, ladies and gentlemen, har vi det som burde være konklusjonen på denne tråden

Endret av KAS
Skrevet

Jeg er så sinnsykt glad jeg er en casual spiller!

Jeg dinget lvl 77 på min main warlock i går og fikk endelig kjøpt meg Frost Flying (nå er jeg raka blakk). ;)

Fikk den følelsen mange av dere Hardcore spillere mest sannsynlig ikke kommer til og få på en stund.

Jeg clearet maggy for første gang 3 dager før WoTLK kom ut. Har aldri sett innsiden på Black Temple etc. Når jeg tenker meg om så kan jeg ikke en gang navnet på de andre raid instancene.

Jeg har en litt splittet følelse ang denne diskusjonen. Jeg jobbet så hardt JEG kunne/hadde tid til, og jeg kom til Maggy. Gleder meg virkelig til og se WoW endgame content for en gangs skyld (hvis det er så enkelt som dere sier).

Men sjønner også at dere som er ferdige med alt content følere dere litt snytt.

Straffet for og dedikere masse tid til spillet på en måte.

Hang in there. Kommer jo mer etter verdt ;)

Skrevet (endret)

Er glad for at casuals får ta mer del i spillet uten å sette av haugevis med tid, men jeg liker ikke måten blizzard har løst det på.

Jeg har alltid satt pris på å bruke tid på karakteren min, geare opp i normal dungeons først, så heroics for å skaffe seg godt nok gear til å starte å raide. Ble umåtelig skuffet av å facerolle alt WOTLK content på to dager i lvl 70 utstyr :/

Det har ikke vært noen jubling på vår ventrilo server siden patch 3.0.2 noe jeg savner mye, den følelsen av å ta en vanskelig boss som du og guilden har jobbet mye med å få til... Men, blizzard hører jo på dem som skriker høyest.

Endret av Kz0r
Skrevet

Mye kommer også an på mentaliteten til de som er rundt deg, og hvor mye de ønsker progresjon i spillet.

Uansett om du er hardcore eller casual og ønsker progresjon, så får du det, om du da har 24 andre rundt deg som ønsker progresjon også, så skjer ting fort :)

Har vært i et par guilds i TBC, og på de to første var det 10 stk som var skikkelig gira på progresjon, og 15 som "bare var med" og gjorde ting middelmådig. dette brakte oss inn til BT i første guildet, og halveis i det andre.

Så bytta jeg guild til et der de aller fleste er gira på progresjon, og til WotLK, så hadde alle et mål: Realm First achievements, og de fikk vi, kun pga at folk var gira, og hadde ønsker om å klare det.

Så til folk som mener de ikke fikk sett nok av WoW, og om dere hadde ønske om progresjon, så kan det være at de irundt dere ikke har samme ønsket, og bare luntrer med.

Ønsker du progresjon, søk andre folk som vil det også :)

Skrevet

Klager vel heller over at det ikke er noe utfordring i spillet atm, de som dedikerer en viss mengde tid vil gjerne ha litt utfordring og noe å bryne seg på.

Og da blir det såklart at om det hadde vært sånn, så hadde ikke casual/baddies vært der og gjort det samme.

Skrevet
snip

Harcore folka klager på at de må raide samme instance som casuals. Dem er ikke 1337 nok når dem ikke har instancen alene i et par måneder.

ja du har fulgt med ser vi..

Skrevet

Lo litt her nå som Grendel's innlegg ble fjernet som han sa men jeg synes han har rett i det meste. Jeg syns ikke det er riktig at folk skal få ting så mye fortere pga av at de bruker mye mindre tid i spillet. Må vel si en er litt skuffa nå egentlig.

Historie:

Wotlk kom uut på torsdag, lvl 80 på mandag, clearet nesten hele Naxx(10) på tirsdag. Neste reset så kom vi til KT Naxx(25). Innimellom dette så var det utrolig mye heroics for og geare opp. Etter noen få uker var det ikek fler utfordringer en og gjøre "Glory of heroes". Nå sitter hele guilden og spiller på alt's og suser runt. Clearer 25-mans på 1-2 dager. Folk som ikek har alt's eller liker og ha det har ikke en dritt og gjøre. Det merkes tydelig på attityden også siden folk er dritt lei Wotlk nå.

Gjest Slettet-NIoHlfL
Skrevet (endret)

Noen innlegg er fjernet da en utestengt bruker lagde ny konto. Minner også på at en ikke skal diskutere moderoatoravgjørelser i trådene, da slikt er for OT å regne, så slike innlegg er også fjernet. Har man noe man ønsker å si til en moderator, taes dette opp direkte med den aktuelle moderatoren vie PM eller mail.

(Ikke kommenter dette innlegget, reaksjoner på moderering taes via PM)

Endret av Slettet-NIoHlfL
Skrevet
Er glad for at casuals får ta mer del i spillet uten å sette av haugevis med tid, men jeg liker ikke måten blizzard har løst det på.

Jeg har alltid satt pris på å bruke tid på karakteren min, geare opp i normal dungeons først, så heroics for å skaffe seg godt nok gear til å starte å raide. Ble umåtelig skuffet av å facerolle alt WOTLK content på to dager i lvl 70 utstyr :/

Det har ikke vært noen jubling på vår ventrilo server siden patch 3.0.2 noe jeg savner mye, den følelsen av å ta en vanskelig boss som du og guilden har jobbet mye med å få til... Men, blizzard hører jo på dem som skriker høyest.

Nå har jeg ikke komme meg til noe raid og har ikke fått være med på det men regner med at det er ikke lenge til den dagen kommer, cappet defense for ikke lenge siden. Men hva synes du Blizzard kunne gjort for å rette på dette?

Det er ikke snakk om at Blizzard hører på dem som skriker høyest, om det hadde vært så hadde spillet vært så innmari innviklet at de kun hadde hadt 10 000 spillere, alle fra NASA's romforskningsprogram. Det er snakk om å tweake og balansere spillet til en formel som passer brukergruppen. De har klart å gjøre spillet gearmessig bedre ved å endre fokusen fra grinding til å oppleve spillets innhold. Men av den kostnad at de i enkeltes øyne har gjort raidene for lett.

Om folk er misfornøyd og synes at spillet er for lett så er ikke balansen helt funnet, men jeg synes ikke de skal endre noe på den gearmessige siden eller legge til mer grinde fokus men heller rette fokusen på å gjøre raidene vanskeligere og bossene mer utfordrene. I mine øyne blir det en vinn vinn situasjon for begge parter, casual folket kan være med om de har lyst (ettersom de nå har utstyr for det) og hardcore folket får innhold som er vanskelig og ikke kan takles så lett.

Lo litt her nå som Grendel's innlegg ble fjernet som han sa men jeg synes han har rett i det meste. Jeg syns ikke det er riktig at folk skal få ting så mye fortere pga av at de bruker mye mindre tid i spillet. Må vel si en er litt skuffa nå egentlig.

Historie:

Wotlk kom uut på torsdag, lvl 80 på mandag, clearet nesten hele Naxx(10) på tirsdag. Neste reset så kom vi til KT Naxx(25). Innimellom dette så var det utrolig mye heroics for og geare opp. Etter noen få uker var det ikek fler utfordringer en og gjøre "Glory of heroes". Nå sitter hele guilden og spiller på alt's og suser runt. Clearer 25-mans på 1-2 dager. Folk som ikek har alt's eller liker og ha det har ikke en dritt og gjøre. Det merkes tydelig på attityden også siden folk er dritt lei Wotlk nå.

Slik det er meg forstått går ikke casual spillerne inn i account manageren sin og krysser av for "casual" og dermed får gearet raskere enn hardcore spillere. Vi jobber alle for å få tingene vi ønsker oss i spillet og dedikasjon og bruk av tid gjør at man får dette raskere enn andre.

Gearmessig har man diskutert dette noen ganger nå og jeg ser ikke noe problem i at casual spillere skal få mulighet til å få utstyret, om de bruker 3 uker på det kontra en hardcore som bruker 1 uke så balanaserer det seg opp uansett. Dedikasjon har gitt belønning og hardcore folket får noe raskere enn casual.

Tror nok heller dette gear greiene irriterer folk fordi de innerst inne ikke liker at folk som de anser "uverdig" skal få utstyr forbehold eliten.

Når det gjelder raid at de er for lett så er dette en balanse man er nødt til å finne hvor ting er mer utfordrene. Dette kan endre seg med Icecrown citadel og Ulduar raidet som kommer, så vi får se hva som skjer med dem.

Gjest Slettet-NIoHlfL
Skrevet (endret)

Vet ikke hvor mye mer klinkende klart jeg kan si det, innlegg som går på moderatoravgjørelser har ikke noe i denne tråden å gjøre, det inkluderer også detaljer om saken som for eksempel hvor lenge en bruker er utestengt, årsaken til utestengelsen eller lignende. Vil man si noe til en aktuell moderator gjør man som jeg beskriver over. Generell tilbakemeldinger postes i Tilbakemeldiger om forumet. Og til den utestengte brukern må jeg be vedkommende om å sjekke epost-inboksen, all relevant inforamsjon er sendt dit.

Herfra vil jeg kun ha innlegg som holder seg til tema, om noen føler for å poste mer OT om denne saken vil advarsler utdeles.

(Ikke kommenter dette innlegget, reaksjoner på moderering taes via PM)

Endret av Slettet-NIoHlfL
Skrevet (endret)

Nei ok, jeg vet bare at brodern ( grendel ) jobber med et rimelig langt inlegg for å klage deg inn til forumstyret for moderingen din som er mer basert på "jeg kan så jeg gjør" i stedet for på skjønn. Var det han sa i allefall. Men nok om det.

Jeg spiller ikke spillet selv men jeg har spilt SWG, der syntes jeg det forsåvidt var helt ok at man måtte jobbe mye for å oppnå ting andre ikke greide, er investment vs payoff det går i all the way og sånn burde det være her og. Man visste jo dette når man kjøpet spillet og da kan man holde seg etter dette etter min meining.

Endret av Tha Phreak
Skrevet

En ting som du sier Bear^ (eller iallefall den oppfattningen jeg får fra det du skriver) er at du er fornøyd med systemet som det er pr. i dag.

Har jeg forstått deg riktig?

Om jeg har, så er det bra, men det eneste jeg ser at hardcore folka vil ha, er noe som er en skikeklig utfordring, som vi virkelig kan bryne oss på.

Dette er noe som er lett for blizzard å implementere, med en instance som er vanskeligere en allt det andre (gjerne følge den malen som ble postet tidligere i tråden mtp. vanskelighetsgrad etc).

Om de så lager denne instancen så hard at de som er i hardcore gruppen har noe å kose seg i.

Og for å ha sagt det, casuals har da de tidligere instancene å bryne seg på, mens e som er hardcore kriger i den som er hakket over.

Lett løsning på problemet.

Etter en stund, når neste content, eller når tiden er moden for det, så "nerfes" instancen litt (slik som vi så flere ganger i TBC), slik at casuals får større mulighet til å komme seg inn og drepe ting.

Alle får på denne måten sett alt (om de dedikerer seg nok for det) og hardcore/casual vil ha content som passer hverandre.

Skrevet

det er det som har blitt sagt hele tiden bratern. men casuals vil være med på allt og at allt skal være tuna til dem. og blizzard har sagt at WOTLK vil være casual vennlig, da blir d vell å vente ett år med å spille til casuals begynner å skrike for å få hardcore folkene tilbake så de kan lage tactics for de igjen å hjelpe de å geare opp.

Skrevet (endret)
En ting som du sier Bear^ (eller iallefall den oppfattningen jeg får fra det du skriver) er at du er fornøyd med systemet som det er pr. i dag.

Om jeg har, så er det bra, men det eneste jeg ser at hardcore folka vil ha, er noe som er en skikeklig utfordring, som vi virkelig kan bryne oss på.

Dette er noe som er lett for blizzard å implementere, med en instance som er vanskeligere en allt det andre (gjerne følge den malen som ble postet tidligere i tråden mtp. vanskelighetsgrad etc).

Om de så lager denne instancen så hard at de som er i hardcore gruppen har noe å kose seg i.

Og for å ha sagt det, casuals har da de tidligere instancene å bryne seg på, mens e som er hardcore kriger i den som er hakket over.

Etter en stund, når neste content, eller når tiden er moden for det, så "nerfes" instancen litt (slik som vi så flere ganger i TBC), slik at casuals får større mulighet til å komme seg inn og drepe ting.

Alle får på denne måten sett alt (om de dedikerer seg nok for det) og hardcore/casual vil ha content som passer hverandre.

Slik var det i Tbc. Tok lang tid før casuals kom seg opp til ssc/tk nivå. Samtidig som hardcore spillerene hadde noe og bryne seg på (f.eks Vashj og Kael). De fjernet til og med attunement til Kara etterhvert, noe som fikk alle de gladiator gearede casual playerene til og lett starte en kariere innen Pve. Skjønner ikke hvorfor i svarte f... Blizzard har gjort det ENDA lettere nå enn det det var i Tbc.

I værste fall så kunne de jo bare nerfet naxx etter 1-2 mnd, slik at det i det minste var litt utfordring i starten.

Endret av Kjetil_90
Skrevet

Hele poenget er å unngå at majoriteten av spillerene skal bli knust av et lite mindretall fordi mindretallet er hardcore spiller 10 timer daglig. Et spill som straffer de som spiller mindre enn 10 timer daglig fortjener ikke å bli kalt et bra spill. Det er ikke sikkert det er lurt av Blizzard å lage utfordringer som krever hardcore-innsats for å komme gjennom med.

Det kunne like gjerne vært en achievement, "play 100+ hours in one week" og så kunne denne gitt en bit av den beste tier-armoren hver uke. Men jeg tror det er mer fornuftig at Blizzard setter listen lavere, slik at flere kan konkurrere og dermed blir det i større grad de som er best som vinner frem og ikke de som har færrest aktiviteter eller gjøremål utenfor spillet.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...