Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De siste ryktene skal ha det til at det kommer en X2 versjon av HD 4890 allikevel. :)

 

Ja Ati åpnet opp for at kort produsentene kunne lage slike kort, hvis de lager det så vil det være det skjermkortet som bruker mest strøm som hittil er laget, man tror også at man må bruke 2 8-pins strømmkontakter, og det betyr at skjermkortet kan bruke opp mot 375 watt!

 

Edit:

 

365watt er nesten mer enn projektoren min bruker :idea: , og den varmer godt!

Endret av SVD
Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at det blir 512bit, men resten er vel egentlig fullt mulig de gjør, selv om jeg tviler litt på at de plutslig legger seg på kvalitetsvifter, og heller tar "en ATI" og gir maks ytelse for pengene og lar viftekvaliteten ta ene konsekvesen, men må legge til at jeg egentlig liker ganske godt maks ytelse for pengene ;)

Lenke til kommentar

Det er enkelt med redundans i designet og skalere ned, men det å gå opp er verre dette krever fullstendig redesign av arkitekturen.

Nå tar det en god del år før en arkitektur er påbegynt i design til den er klar for produksjon, mener det faktisk var 3-4 år (Er nevnt i artikkelen til Anandtech om 4870 så den kan du lese for å forstå enda mer hvis ønskelig) så derfor er det ikke bare å endre kurs sånn helt uten videre.

 

Det å produsere med bred minnebuss er også dyrt og koster mer og bruker en del mer wafer også.

Nvidia har idag kontra ATi større kostnader per brikke siden de bruker mer av waferen til sine big chips enn ATi med sine langt mindre brikker.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

AMD har vist frem fungerende DX11 brikker. De er selvsagt laget med TSMC sin 40nm prosess, har kodenavn Evergreen. Vi kjenner de vel som RV870.

 

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3573

 

Det ble ikke avslørt veldig mye om spesifikasjonene, men vi kan regne med at de kommer på markedet til høsten, og før Windows 7 hvis ikke det blir noen problemer underveis, og selvsagt hvis TSMC klarer å skalere opp 40nm...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har i dag et Geforce 8800GTS 640mb, og har lyst på nytt skjermkort. Var nesten helt sikker på at det kom til å bli 1stk HD4890, evt to i CrossFire :) Men etter å ha lest litt om den nye 5000-serien begynner jeg å lure på om jeg heller skal vente :) Passer forsovet bra også, da jeg har andre ting å bruke penger på akkurat nå for tiden :)

 

Mvh Olav B, G ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

http://we.pcinlife.com/thread-1211919-1-1.html

 

Oversettelse:

RV870 is a package with two RV840, Sideport enhanced high-speed Interconnect, so that from a practical application point of view the RV870 looks like a single GPU, the RV840 specifications for the double 1600SP/256bit, A11 XT version of 3Dmark Vantage at least P17000 +. Single RV840 core area is similar to RV670, but the impact of performance 128bit between 4850 and 4890 between, RV870 certainly can not go beyond the performance of the legendary two-out 512 of the GT300, but the poison code-named R800 (dual RV870) victory sure.

Lenke til kommentar

Dem skriver at RV870 vil bestå av to RV840 GPU'er på samme chip pakke, og fra jeg forstår det vil dette fungere sømløst uten behov for crossfire profiler.

Hvis det stemmer og RV840 vil lande mellom 4850 og 4890 (forhåpentligvis nærmere 4890 enn 4850) ser det nokså lovene ut for RV870 og ikke minst R800/X2 kortet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...