Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan bare nevne til folk som spør alle disse; når/hvor/hvordan/hvorfor spørsmålene.

Det er ingen her på forumet som vet hvor mye bedre 5870 vil yte iforhold til xxxx, ingen som vet når det kommer og ingen som vet hvordan det vil se ut.

Skal du absolutt ha sjans for å vite noe, så ville jeg tatt kontakt med AMD/ATI og spurt noen spørsmål, for så å love liv å lemmer for å holde tyst. (liten sjanse for et fornuftig svar da)

 

Det som kommer ut på Internet er bare teorier, anslåinger og i enkle tilfeller, noen usikre kilder som har sniffet litt rundt omkring.

Er bare å smøre seg i tålmodighet og vente.

Lenke til kommentar
Kan bare nevne til folk som spør alle disse; når/hvor/hvordan/hvorfor spørsmålene.

Det er ingen her på forumet som vet hvor mye bedre 5870 vil yte iforhold til xxxx, ingen som vet når det kommer og ingen som vet hvordan det vil se ut.

Skal du absolutt ha sjans for å vite noe, så ville jeg tatt kontakt med AMD/ATI og spurt noen spørsmål, for så å love liv å lemmer for å holde tyst. (liten sjanse for et fornuftig svar da)

 

Det som kommer ut på Internet er bare teorier, anslåinger og i enkle tilfeller, noen usikre kilder som har sniffet litt rundt omkring.

Er bare å smøre seg i tålmodighet og vente.

 

Hehe, ja jeg prøvde å lage en forside for denne tråden, med info som jeg samlet fra alle mulige plasser, men det ble bare fullt med ting som motsa værandre, så det er bare en linksamling enda desverre.

Lenke til kommentar
ahh nice 10.september tenkte jeg sku kjøp nytt nå men venter da ;)

 

Er vi heldige så kommer mainstream modeller med dx11. Og er vi riktig heldige så kommer entusiastmodellene neste år.

 

Jeg håper seff at entusiastmodellene kommer 10 september dA.

 

Hva tenker du på når du nevner entusiastmodeller?

5870x2 ?

Lenke til kommentar
AMD has informed their partners that their upcoming DX11 Cypress cards will be known as Radeon HD 5800 series. Cypress XT is Radeon HD 5870 while Cypress PRO is Radeon HD 5850. The key features of these DX11 cards are :

 

• 1GB GDDR5 memory

• ATI Eyefinity technology with support for up to three displays

• ATI Stream technology,

• Designed for DirectCompute 5.0 and OpenCL

• Accelerated Video Transcoding (AVT)

• Compliant with DirectX® 11 and earlier revisions

• Supports OpenGL 3.1

• ATI CrossFireX™ multi-GPU support for highly scalable performance6

• ATI Avivo™ HD video and display technology

• Dynamic power management with ATI PowerPlay™ technology

• DL-DVI, DL-DVI, DisplayPort, HDMI

• PCI Express® 2.0 support

 

The launch will take place in September and retail availability in October, same time as Windows 7 launch.

More details later.

- http://vr-zone.com/articles/-rumour-amd-dx...9.html?doc=7469

Dette skal være ekte.

 

 

Noen rendere av hvordan kortet angivelig ser ut:

post-6993-1251111061_thumb.jpg

post-6993-1251111068_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det kortet så faktisk ikke noe kult ut i det hele tatt :wallbash: Må kansje bare bli vandt med at ingenting slår designet på GTX2** seria til NV.

 

Hva er egentlig "ATI Eyefinity technology with support for up to three displays" ?

Å hva er den praktiske betydningen til den lille dingsen under VRM, den bøylen ?

Endret av lars_era
Lenke til kommentar
Det kortet så faktisk ikke noe kult ut i det hele tatt :wallbash: Må kansje bare bli vandt med at ingenting slår designet på GTX2** seria til NV.

Jeg syns designet er helt greit, kortet var kanskje en smule langt men.

 

Hva er egentlig "ATI Eyefinity technology with support for up to three displays" ?

Multi-monitor funksjonalitet med støtte for opptil 3 skjermer. Utover det så vet jeg ikke.

 

Å hva er den praktiske betydningen til den lille dingsen under VRM, den bøylen ?

Kanskje for å stive opp kortet.

 

 

Litt mer fra Beyond3D forumet:

Some things VR-Zone didn't mention yet:

 

- display outputs: DVI/DVI/DP or DVI/HDMI/DP. ATi Eyefinity support as of Cat 9.10 (8.66). Converter is included.

- "Feel the power of more than 2 teraFLOPS plowing through the most demanding games."

- "Get up to 1.8X of a graphics performance boost with ATI CrossFireX™ technology in dual mode."

 

There are two possibilities for a 2 TFLOP board: 1280SPs at 800MHz or 1600SPs at 650MHz.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...