Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Jallanissen: Det lingna jo ikke i det hele tatt ?

 

Takker for info MistaPi. Syntes vifta sitter for langt frem på kortet slik at kjøleribba blir litt liten. Hvis det er 5870 det er bilde av må den vere strømgjerrig siden den bre har en strømingang. Ellers var det ALT for langt, de burde snu strømkontakten 90 grader, tenk på X2 modellen da :scared:

Endelig har de skjønt at noen vil ha flere skjermer. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
More Details about ATI Eyefinity Technology

 

ATI Eyefinity technology is something pretty cool that will be available the upcoming Radeon HD 5800 series. It allows you to extend your game view across 3 displays like the Matrox TripleHead2Go except that it gonna be much more powerful. That's over 12 megapixels at 2560 x 1600 resolution for the ultimate gaming experience. It is ideal for flight sim, racing games, role paying games, real-time strategy, first-person shooter and even multimedia apps. So how powerful exactly this card is?

 

This card sports a 2nd gen TeraScale engine that delivers more than 2 teraFLOPS of processing power. With so much power pack inside, it supports a new anisotropic filtering method too. If one isn't enough, you can get up to 1.8X graphics performance boost by pairing them up. The launch is around the corner and reviews will start popping out by middle of September Stay tuned for more information.

 

- http://vr-zone.com/articles/more-details-a...8.html?doc=7518

Lenke til kommentar

men bare et lite offtopicspørsmål til en som sitter med 1680x1050 skjerm. Tror ikke det blir skjermoppgradering før sent neste år. Hvilke spill vil man dra nytte av med 5xxx kort?

 

HD4870 holder vel en god stund til? med mindre det kommer en huag med flotte spill i de næmeste månedene :p

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar
Hvilke spill vil man dra nytte av med 5xxx kort?

 

vanskelig og si, men crysis og GTA 4 ?? er vel de som er de stygge ulvene i dag. trro flaskehalsen fremmover blir VGA minne. 1gb+ helst vil jeg tro.

 

 

men i teksten over står det

 

This card sports a 2nd gen TeraScale engine that delivers more than 2 teraFLOPS of processing power.

 

det er vel nesten det dobbelte av 4870 sine 1,2 t-flops. så et "5870" ser ut til og bli meget potent. men flops er jo ikke fps så vi får se hvor vi ender :)

 

 

4870 holder nok en stund til, men gjør du?? sitter i samme situsjon, antar det blir noen svettetokter nermere jul. :)

Lenke til kommentar
4870 holder nok en stund til, men gjør du?? sitter i samme situsjon, antar det blir noen svettetokter nermere jul. :)

 

4870 holder ikke når du får Win7 og bare MÅ ha DX11 :dribble:

 

Ingen Jul uten svetting :p

 

 

Pfffh...Win7 har jeg... :p og jeg skal se at det kommer noen store DX11 spill i løpet av det neste halve året :roll:

 

Men... Jeg gleder meg til å se ytelsen til 5xxx :fun:

Lenke til kommentar

Tviler på at det kommer noen DX11 spill innen veldig nær fremtid, men DX11 ser jo hvertfall ikke ut til å være en flopp som en viss annen DirectX var.

 

Da var det bare å begynne å sette stipendpengene til side for å ha rå til X2-kort!

Tro om de kanskje finner noen andre lure løsninger denne gangen.

 

5870X2 + Vannblokk + 26" skjerm med HDMI Ble plutselig dyrt. :(

Endret av Rattpjusker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...