Gå til innhold

150% prisgaranti på lefdal?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...
Vel, jeg jobber på Lefdal. Vi praktiserer 150% prisgaranti og jeg har ikke hørt at noen av våre andre butikker ikke gjør det.

 

Virker ikke som du har lest hele artikkelen Admin.

 

Gjelder prisgarantien også mot rene nettbutikker?

 

Nei du får med ett helt advokat brev om info om hva prisgarantien gjelder.

Feks. Om noen importerer en annen utgave av en tv som er 100% hardware på siden men har andre språk på menyen så gjelder ikke prisgarantien fordi den har ett annet vare nr.

 

Men det er ikke 100% svindel. Jeg fikk tjente 2500 kr på dette en gang :D Så hvorfor folk hater denne ordningen vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
får med ett helt advokat brev om info om hva prisgarantien gjelder.

Feks. Om noen importerer en annen utgave av en tv som er 100% hardware på siden men har andre språk på menyen så gjelder ikke prisgarantien fordi den har ett annet vare nr.

Nettop. De gjør nok masse research for å slippe å betale ut denne prisgarantien i det hele tatt. Sånn sett kunne de likså godt lovt 300% eller whatever. Og hvis de en sjelden gang må ut med penger så banner & sverter de nok p.g.a. glippen som helst ikke skal skje.

 

OT, hvis jeg blander 2 helflasker 60% sprit, får jeg da 120% ? :p

Lenke til kommentar
Jeg har hørt om flere, blant annet her på forumet som har tjent masse penger på dette.

Selvsagt bra hvis det er eksempler fra en reell konkurent til Lefdal, men hvis man finner varen billigere hos Elkjøp anser jeg det ikke som reelt. Disse to butikkene bare bytter på annenhvergang hvem som skal ha lavest pris på produkter. For de av oss som bor i nærheten av både en Lefdal/Elkjøp butikk blir da mere "et gjesp" enn ren haleljua-stemmning.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt med lefdal en og annen gang om denne ordningen. Stort sett er svaret "denne varen inngår ikke i prisgarantien" eller "prisgaranti gjelder bare mot veiledende pris hos konkurrent".

 

Har selv gitt opp hele "garantien" for mange år siden, og mener eventuelle bøter dem har fått på grunn av dette stuntet er til pass for dem.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet, er ikke denne prisgarantien noe du kan hevde å få lengre.

Det opplyses ikke om den noe sted hverken i butikken eller på nett.

Og for lenge siden da jeg prøvde meg i en butikk i Bergen, fikk jeg beskjed om at nei, det har vi ikke lengre.

 

Så da at enkelte selgere er snille og gir dette alikevel til noen kunder, er veldig tilfeldig ser det ut som.

 

Problemet med annonsene deres tidligere som de fikk beskjed om at ikke var lovlige, var basert på at de garanterte å være billigst.

Så fjernet de den delen, men hadde fortsatt prisgarantien, som jeg likte veldig godt.... :thumbup:

 

Og nå er alt borte..... :no:

 

 

Nettulf

Lenke til kommentar

Jeg var innom Lefdal senest i dag og selger var behjelpelig med å finne "riktig" pris vs. konkurrende lavere pris på likt produkt. Dette tolkes fra meg først som 100% prisgaranti, og ikke 150%. Deretter sier han at garantiordningen er flafalt pga. ulovlighetsbeskyldning, men det er opp til hver enkelt butikk og selger der og da om du kan få en prisgaranti. Jeg kunne ta med utskrift av konkurrende butikk så skulle han løse saken for meg så bra er det. Men! Dette avhenger av hvor stor marging de har på de ulike varene sier selgeren til meg. Det avjøres også hva slags person du opptrer som, ja holdning og trynefaktor kan spille sterkt inn. Er du kjepphøy og kommer å "smeller" i bordet med at jeg skal kjøpe vare X mot 150 % garanti er det slik jeg ser det ikke stor sjansje for at du får så mye prisgranti i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Jeg var innom Lefdal senest i dag og selger var behjelpelig med å finne "riktig" pris vs. konkurrende lavere pris på likt produkt. Dette tolkes fra meg først som 100% prisgaranti, og ikke 150%. Deretter sier han at garantiordningen er flafalt pga. ulovlighetsbeskyldning, men det er opp til hver enkelt butikk og selger der og da om du kan få en prisgaranti. Jeg kunne ta med utskrift av konkurrende butikk så skulle han løse saken for meg så bra er det. Men! Dette avhenger av hvor stor marging de har på de ulike varene sier selgeren til meg. Det avjøres også hva slags person du opptrer som, ja holdning og trynefaktor kan spille sterkt inn. Er du kjepphøy og kommer å "smeller" i bordet med at jeg skal kjøpe vare X mot 150 % garanti er det slik jeg ser det ikke stor sjansje for at du får så mye prisgranti i det hele tatt!

Akkurat dette burde jo ikke fremstå som nyheter i dagens butikkliv lenger uansett? Kommer du inn i butikken med en cocky attitude og forlanger ditten og datten og attpåtil maser om rabatt helt på slutten tror jeg mange selgere vil si "nei rabatt er jeg utsolgt for akkurat nå", men kommer du derimot inn og kan ha en god dialog med selger og få fram litt smil og latter kommer du så evig mye lengre når det gjelder å få gode priser og suveren kundebehandling. Også blir du husket som en god kunde, selv om du bare handlet en billig printer sist kanskje :) Trynefaktor "skal" selvfølgelig ikke spille inn, men den gjør det. Vi er jo bare vanlige mennesker alle sammen, og slik er vår natur.

 

Mye av det samme gjenspeiler seg også i det øyeblikket du trenger hjelp, service eller reparert noe. Opptrer du krevende og cocky her også, vil du desverre møte mindre velvilje enn om du opptrer som en hyggelig og vennlig person med noe annet enn sagmugg i topplokket. Tilogmed på ICA, NILLE, CUBUS, ja alle butikker jeg kan komme på i farten vil dette være en "mal" som kan være gyldig å gå rundt med i bakhodet.

 

-Øivind-

Lenke til kommentar
Det er synd at det må påminnes om at du med normal folkeskikk kommer mye lenger enn om du er en drittsekk.

Helt uenig. Jeg har jobbet i butikk lenge nok både før og under studiene (samt studert varehandel) til å tro på at man kommer lenger med et smil enn kjeft.

Misforstå meg rett; jeg er alltid høflig og saklig når jeg har med butikkansatte å gjøre. Og blir jeg forbannet av grunner som den butikkansatte ikke kan noe for, så presiserer jeg alltid at jeg ikke er forbannet på vedkommende, men på butikken.

Samtidig vet jeg at folk flest bøyer av når de havner i situasjoner som de føler som truende. Er man agressiv og stiller krav, vil de aller aller fleste føye seg. I mange situasjoner er man nødt til å bli forbanna for at butikken skal ordne opp. Mange butikkansatte har en egen evne til ikke å ta ansvar når misfornøyde kunder tar kontakt. De bare jatter med og håper at problemet løser seg. Mange synes det er ubehagelig å håndtere klagesaker, og dermed tar de ikke skikkelig ansvar.

 

Jeg vet at dette egentlig handler om prisforhandlinger, ikke klagesaker. Men utsagnet "du kommer lenger med et smil" er jeg helt uenig i. I stor grad også i forhandlingssituasjoner, nettopp på grunn av måten folk reagerer på situasjoner de oppfatter som truende.

"Jeg er utsolgt for rabatter" er en flåsete kommentar, og jeg har tilgode å høre en selger si noe så dumt. Få tør å være så frekk mot en kunde.

 

Og vennligst ikke kom med noe sånt som at "Du må være en skikkelig kverulant møkkakunde" eller "Det er deg det er noe galt med om du må krangle så ofte i butikken".

Faktum er at jeg krangler svært sjeldent, men jeg kjenner folk som alltid eksploderer når de ikke får viljen sin, og tro meg: det funker nesten alltid! Og kravene de får igjennom er langt større enn hva jeg normalt ber om.

Lenke til kommentar

Som svar til trådstarter vil det likevel være:

 

"Nei, Lefdal har ikke 150% prisgaranti lengre".

 

Pruting og justering av prisene vil alltid være mulig, uansett hvilken kjede/butikk man handler i.

 

Kjøpte en 50" flatskjerm for 2-3 år siden og sparte 10.000,- uten å henvise til noen prisgaranti annet enn at Elprice solgte tilsvarende TV for 10.000 mindre. Jeg sparte ikke noe på det, men gikk fornøyd ut fra Lefdal og følte ihvertfall at jeg hadde "fått" noe.

Lenke til kommentar

Den som smiler og jatter med får stort sett aldri viljen sin. Det er personer som blir overkjørt i alle sammenhenger i dagens samfunn.

 

Jeg tviler på at en kunde som smiler og jatter med, vil ende opp bedre enn en som står litt på krava. Typisk er såkalte lokketilbud enkelte butikker driver med. En del av dem har også annonsegaranti, men du kan lett bli avfeid med "varen er utsolgt" første dagen i kampanjen.

 

Jobbet tidligere i en butikk, og kan bare huske å ha svart en kunde frekt en gang. Det var en kunde som var fly forbanna fordi han måtte stå i kø som alle andre, enda han bare skulle hente noe. Jeg sa at resten også bare skulle hente noe, så han kunne stille seg bakerst i køen og vente på betjening som resten av folket. Det ville gå raskere om folk ventet på tur, framfor å kjefte på de ansatte. Kan forøvrig legge til at han ble fly forbanna og ville dra et annet sted, men endte nå opp med å bli betjent av meg 5-10 minutt senere. Han beklaget forøvrig "opptrinnet" og sa han hadde mye å tenke på for tiden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...