Gå til innhold

150% prisgaranti på lefdal?


Anbefalte innlegg

Cartman & sovehest:

Poenget mitt var ikke at du skulle stå smilende og logre uansett hva som skjer. Men jeg vil tro du får mye bedre service med å være vennlig, men samtidig fast på dine rettigheter. Det kan hende at du må drive med opplæring da dagens opplæring på selgere gjerne er manglende på norsk forbrukerkjøpslov.

 

Men jeg har også vært med der personer som "lagd en scene" får langt bedre villkår enn om jeg selv skulle ha vært hyggelig. Men jeg er ikke skrudd sammen sånn som person, så det overlater jeg til andre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Lefdal har ikke lenger 150% Prisgaranti pga saker som er tidligere nevnt her. Men de fleste butikkene til Lefdal rundt om kring, ønsker å fremstå som billigst og gir stort sett ut 100% Prisgaranti, både på varer som skal kjøpes, og varer som allerede er kjøpt inn.

Som også tidligere nevnt, gjelder ikke dette alltid på varer som ofte har omtrent samme innmaten. Grunnen til det er at mange nettbutikker som Komplett, Netshop, NetOnNet osv kjøper feks Samsung gjennom gråsoneimport. Dette gir mer konkuransedyktige priser, men er ikke dekket av Produsentens Nordiske garanti. For Samsung gjelder dette feks 100% Pixelgaranti, 2 års hjemmeservice(du slipper sende TV'n tilbake til Komplett, men Samsung kommer hjem til deg og ordner opp), norsk meny og norsk bruksanvisning, du er garantert at miljøgebyr er betalt OSV.

 

Når det gjelder kranglete kunder, er jeg som kundebehandler mye mer tilbøyelig hvis en kunde er snill, hyggelig og forståelsesfull. Men det er desverre slik at det veldig ofte "lønner" seg å være sur, grinete og forlangende.

 

Det er ingen tvil om at alt for få selger kjenner godt nok til forbrukerkjøpsloven, men. Det er også slik at veldig få kunder kjenner godt nok til forbrukerkjøpsloven. Jeg opplever stadig kunder som sier:"Det står i kjøpsloven", eller "jeg veit at jeg kan det jeg, for det står i LOVA". Uten at det er nevnt med et ord. Nordmenn i dag er alt for bortskjemte og tror de kan gjøre akkurat som de vil, fordi vi har en veldig kundevennlig forbrukerkjøpslov. Desverre går dette litt i hode på "oss", og vi har ofte en tendens til å kreve gull og grønne skoger, når vi kun har krav på gråstein og jord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...