Gå til innhold

Test: Nokia 5800 Xpressmusic


Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg endelig testet ut 5800 en liten smule. Menyene var veldig enkle og fine, og responsen er veldig god.

Hvordan virker Opera mini uten stylus? Det skulle jeg tro vil by på litt av en utfordring.

Fikk ikke prøvd nettleseren, så det kan jeg ikke svare på. Var det ikke Opera Mini på P1i også? Så jeg vil tro det ville fungert på samme måte, altså dårlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I dag fikk jeg endelig testet ut 5800 en liten smule. Menyene var veldig enkle og fine, og responsen er veldig god.

Hvordan virker Opera mini uten stylus? Det skulle jeg tro vil by på litt av en utfordring.

Fikk ikke prøvd nettleseren, så det kan jeg ikke svare på. Var det ikke Opera Mini på P1i også? Så jeg vil tro det ville fungert på samme måte, altså dårlig.

 

Var vel opera mobil som fulgte med P1i, og den var heller dårlig ja. Opera min fungerer imidlertid glimrende på p1i, men skal man klikke på små linker er det kun en stylus som gjør jobben, uten alt for mange bomtreff.

Lenke til kommentar

@poe

Trodde du hadde blitt sparket ut fra Diskusjon, jeg, men det kan være det samme. Tydelig at det må være noe galt i meningene dine ettersom du er den eneste som fremmer dem her. Sa du at Amobil er fyllt med Nokia fanboys? Jaja. Jeg kom nettopp over to folk som har sett seg drit lei av SE mobiler siden de har proprietære kabler og feite ladere. Han ene skal ha 5800, men vurderer N97 istedet. Jeg bøyer meg i støvet for X1 og en eller annen liten mobil fra SE som faktisk er brukervennlig nok for min smak, men de fleste av SE sine mobiler har for mye glideeffekter til at det oppleves som oversiktlig nok. Jeg prøvde EN SE uten disse effektene, og ble imponert av menysystemet.

 

Jeg er IKKE fanboy av Nokia. Jeg vurderer HTC sterkt i neste mobilvalg, i tillegg til Samsung.

 

Etter hva jeg har sett av deg har du høy kompetanse når det kommer til SE prdukter osv. Men innholdet i argumentene dine mot Nokia går for det meste i utseende. Tror du folk bryr seg om kritikk mot utseende når de faktisk kan se på bilder i artiklene og vurdere selv? Jeg forklarte et par folk at når alt kommer til alt, har ikke utseende så mye å si. Det er _brukervennligheten_ og effektiviteten det går på. To områder Nokia klarer det bra på etter mine opplevelser.

 

PS: Tror du at innleggene dine virker særlig overbevisende når du ikke nevner å ha prøvd telefonen det er snakk om? Litt barnslig, synes jeg.

 

Jeg tror jeg snakker for mange når jeg sier at jeg er villig til å høre på deg om du slutter å komme med usaklig kritikker og bemerkninger, i tillegg til å faktisk prøve telefonene det er snakk om.

 

Om alle Nokiaer jeg har sett deg kommentere var så dårlige som du sier de er, hadde nok ikke Nokia solgt så mange mobiler som de gjør.

 

EDIT: Likte det siste innlegget ditt. Dette var saklig og interessant :)

Endret av PowerTorsk
Lenke til kommentar
I dag fikk jeg endelig testet ut 5800 en liten smule. Menyene var veldig enkle og fine, og responsen er veldig god.

Hvordan virker Opera mini uten stylus? Det skulle jeg tro vil by på litt av en utfordring.

Fikk ikke prøvd nettleseren, så det kan jeg ikke svare på. Var det ikke Opera Mini på P1i også? Så jeg vil tro det ville fungert på samme måte, altså dårlig.

 

Var vel opera mobil som fulgte med P1i, og den var heller dårlig ja. Opera min fungerer imidlertid glimrende på p1i, men skal man klikke på små linker er det kun en stylus som gjør jobben, uten alt for mange bomtreff.

Du har selvfølgelig helt rett. Roter alltid med de to navnene.

Lenke til kommentar

Enig med Poe angående stylus, og surfe på opera uten stylus er ikke lett. Værtfall på amobil sine sider, vist man går inn i en tråd og vil gå til siste side, så er side tallet frykelig smått..

 

Jeg er av de få som digger stylus, og irriterer meg over fingeravtrykkene som kommer av og bruke fingerene.. Så jeg syntes det er litt kjipt at 5800 Xpressmusic ikke har en plass til stylus i telefonen! Men men..

Lenke til kommentar
Når kommer det sorte versjonen?? De to med farger er jo... ikke så sinnsykt pene.

 

 

Pene telefoner... dersom utseendet betyr mye, er ikke Nokia rette merket. Men det finnes flere unntak, f.eks E71. Nokia har jo mange modeller.

 

 

Jeg kjøper ikke 5800 for utseendet i alle fall. Det vil si, jeg skal prøve den før jeg bestemmer meg for å kjøpe. Om fargen på pyntekanten er rød eller blå, er likegyldig i denne sammenhengen.

 

Det ser ikke ut som telefonen er feilfri; noe annet hadde jeg nesten ikke ventet, etter å ha erfaring med ganske mange titalls nokiatelfoner.

 

Men, gleder meg til å "møte" 5800!

Lenke til kommentar
Når kommer det sorte versjonen?? De to med farger er jo... ikke så sinnsykt pene.

 

 

Pene telefoner... dersom utseendet betyr mye, er ikke Nokia rette merket. Men det finnes flere unntak, f.eks E71. Nokia har jo mange modeller.

 

 

Jeg kjøper ikke 5800 for utseendet i alle fall. Det vil si, jeg skal prøve den før jeg bestemmer meg for å kjøpe. Om fargen på pyntekanten er rød eller blå, er likegyldig i denne sammenhengen.

 

Det ser ikke ut som telefonen er feilfri; noe annet hadde jeg nesten ikke ventet, etter å ha erfaring med ganske mange titalls nokiatelfoner.

 

Men, gleder meg til å "møte" 5800!

 

Ikke forstår jeg hvorfor folk absolutt skal ha den helsvarte utgaven...

 

Selv har jeg den blå, og den blå "rammen" som går rundt telefonen er på ingen måte sjenerende. Tvert imot, jeg synes det gjør seg utrolig godt. Dessuten er den ikke så knallblå som det ser ut på mange av bildene på nettet. Rammen har også en eller annen 3D-effekt som gjør at den skinnner litt ekstra ettersom hvilken vinkel man betrakter den fra :)

Lenke til kommentar
Når kommer det sorte versjonen?? De to med farger er jo... ikke så sinnsykt pene.

 

 

Pene telefoner... dersom utseendet betyr mye, er ikke Nokia rette merket. Men det finnes flere unntak, f.eks E71. Nokia har jo mange modeller.

 

 

Jeg kjøper ikke 5800 for utseendet i alle fall. Det vil si, jeg skal prøve den før jeg bestemmer meg for å kjøpe. Om fargen på pyntekanten er rød eller blå, er likegyldig i denne sammenhengen.

 

Det ser ikke ut som telefonen er feilfri; noe annet hadde jeg nesten ikke ventet, etter å ha erfaring med ganske mange titalls nokiatelfoner.

 

Men, gleder meg til å "møte" 5800!

 

Ikke forstår jeg hvorfor folk absolutt skal ha den helsvarte utgaven...

 

Selv har jeg den blå, og den blå "rammen" som går rundt telefonen er på ingen måte sjenerende. Tvert imot, jeg synes det gjør seg utrolig godt. Dessuten er den ikke så knallblå som det ser ut på mange av bildene på nettet. Rammen har også en eller annen 3D-effekt som gjør at den skinnner litt ekstra ettersom hvilken vinkel man betrakter den fra :)

 

 

Jeg har nå kikket på 5800, og tok den, etter å ha bladd litt i menyene og sjekket at det ikke er glipe mellom dekselhalvdelene.

 

Min har rød kant rundt, men som jeg skrev tidligere, har det ikke noe å si om den er rød eller blå. At den fungerer uten feil er viktigere.

 

Etter å ha hatt telefonen i 4 dager, har jeg kun positivt å melde, og håper det fortsetter slik.

Lenke til kommentar

Fargen har ingenting å si! Har selv fått en blå og blåfargen er som sagt over ikke spesielt synlig. Er strålende fornøyd med mobilen så langt! Eneste som jeg savner skikkelig er et videospiller for å spille av divx/avi filer - uansett så er det et ork å konvertere!! Det bør vel komme snart....

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...