Gå til innhold

Test: Nokia 5800 Xpressmusic


Anbefalte innlegg

Fikk telefonen i dag, har ikke testet den mye, men den lå veldig fint i hånda og spilte av youtube klipp med god lyd :)

En ting jeg trenger litt hjelp med er installeringen av nokia music og photos. Hva er funksjonen dems og hvorfor får jeg meldingen "mislyktes. Nettverksfeil" når jeg prøver å installere dem (alle andre programmer gikk fint)?

 

Og finnes det en slags "oversikt" eller noe, over hvordan du "best" gjør ting osv? Synes det er et hav av funksjoner^^

 

Rare greier.. Fikk ikke det når jeg installerte det på Vista Home Prem.. Men husk, gå til Nokia Software update og last ned! Org tror jeg det er ettelleranna 10. o.s.v men den siste er på 20. o.s.v! Da har du den "fullkomne" 5800 der alle ikoner på skjermen +++ er på plass!! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan en eier av denne (imponerende) telefonen si meg hvordan lyden er? Synes Amobil sin beskrivelse var en smule latterlig for min del. Kipt at sånne som jeg må grave i evigheter for å finne en skikkelig lyd-test av en mobil.

 

Jeg vil helst ikke ha noe som er dårligere enn Cowon mp3spilleren min.

 

Kan noen hjelpe?

 

Den er 10.000 ganger bedre en på min K800I som jeg hadde før, her snakker vi HØY kvalitet! Go on! :new_woot:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er det noen her som har hatt noe uhell m/vann el.lign og som kan fortelle hvordan det gikk?

 

Hadde et uhell med et melkeglass i går. og 5800'en stod i veien.

Slo den øyeblikkelig av, og tørket febrilsk av den i en time. Lot den deretter være avslått natta over. Mobilen er slettes ikke vanntett. Noen melkedråper hadde trengt inn helt øverst. :mad:

 

Da jeg slo den på igjen i morges, ser det ut til at den virker. Men jeg har ikke dyptestet den, så jeg går og er skikkelig nervøs.

 

Noen som kan berolige meg litt? Er det noen faresignaler jeg bør væere på utkikk etter, eller noen prosedyrer jeg kan følge?

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Det er mye skryt av denne telefonen her leser jeg.

 

Kanskje jeg, fra en ikke-entusiasts synspunkt kan komme med et par mindre sjarmerende kommentarer om telefonen:

 

(NB: Jeg har kun hatt telefonen i 2 dager, så kommentarene må sees i dette perspektivet)

 

Det nevnes såvidt i testen at det er litt tungt å bruke rulle-baren på telefonen. Dette er en underdrivelse. Det er direkte plagsomt å lete igjennom lange lister (typisk kontakter) for meg på denne telefonen. Jeg bruker altfor lang tid på å finne riktig navn. Jeg har begynt å leke med talekommandoer for å slippe.

 

Musikkspilleren er håpløs. Min forrige telefon var en SE W850i og musikkspilleren på den, med alle dens funksjoner, er bare helt utrolig mye mer behagelig å bruke. Jeg har ikke fått testet selve lydkvaliteten nøye/lenge enda, men den virker i hvert fall ganske brukbar (hittil har jeg bare testet med et gammelt, men godt sennheiser HD495 hodesett). Musikk var det viktigste kriteriet for meg når jeg kjøpte telefonen, og hadde tro på at med større skjerm, touch og mye nyere software ville jeg i hvert fall ikke gå ned i kvalitet. Men det virker som det er dét som har skjedd.

 

Telefonen har ikke stoppeklokke/timer (som jeg finner i hvert fall!). Dette er kanskje ikke nytt for dere som er mer entusiastiske, men slår meg som fullstendig idiotisk. Og jeg finner ikke noe bra freeware. Latterlig i det ytterste.

 

Allerede første gang jeg ladet ut batteriet og plugget i laderen, nektet telefonen å starte før jeg nappet ut batteriet (hang på hvit bakgrunn og Nokia-logo). Et veldig dårlig tegn i min bok. Jeg håper virkelig det var et engangstilfelle.

 

USB-kabelen som fulgte med er ca 10 cm lang. Sikkert veldig nyttig for de som sitter på laptoper, men ikke fullt så nyttig for meg!

 

Hodesettet som følger med er selvfølgelig veldig dårlig og ubehalgelig. Men dette er vel noe alle vet før de kjøper telefon. I det minste var pluggene som fulgte med den forrige telefonen min brukbare til jeg fikk skaffet et nytt.

 

Hvor er etuiet/pusseskinnet til telefonen? Jeg fikk inntrykk at det skulle følge med.

 

Jeg har ikke helt skjønt meg på filsystemet og hvordan best mulig overføre musikk til telefonen. Prøvde å dra et album (.mp3) direkte inn i PC Suite hvor det står "dra og slipp innhold her", og filene la seg fint i Music-mappen på minnekortet. Men telefonen leser dem ikke i musikkspilleren. Overfører man derimot med det grusomme music manager programmet (fysj og fysj) så fungerer det fint, men filene legges i Sounds/Digital istedet. Kjempelogisk. (WTB Ephpod)

 

Som siste punkt vil jeg bare si at jeg savner en funksjon for å speilveende de mest vanlige menyene for oss venstrehendte. Rullebar og trykkknapper på venstre side (i horisontal stilling) istedet for høyre hadde vært litt greit. Men det er vel ingen telefoner som gjør dette uansett...

 

-----------------------------------

 

Men mye av telefonen er stas også, misforstå meg rett :) Tenkte kanskje det ville være nyttig for noen å høre om erfaringer. Om noen har tips til meg for å overkomme noen av disse problemene jeg har med telefonen mottaes de med takk.

Lenke til kommentar
Telefonen har ikke stoppeklokke/timer (som jeg finner i hvert fall!). Dette er kanskje ikke nytt for dere som er mer entusiastiske, men slår meg som fullstendig idiotisk. Og jeg finner ikke noe bra freeware. Latterlig i det ytterste.

Ja, dette er ganske bak mål. Finnes ihvertfall en ålreit gratis her:

http://www.symbian-freak.com/downloads/fre...application.htm

 

Hvor er etuiet/pusseskinnet til telefonen? Jeg fikk inntrykk at det skulle følge med.

Det skal følge med et etui.

 

Jeg har ikke helt skjønt meg på filsystemet og hvordan best mulig overføre musikk til telefonen. Prøvde å dra et album (.mp3) direkte inn i PC Suite hvor det står "dra og slipp innhold her", og filene la seg fint i Music-mappen på minnekortet. Men telefonen leser dem ikke i musikkspilleren. Overfører man derimot med det grusomme music manager programmet (fysj og fysj) så fungerer det fint, men filene legges i Sounds/Digital istedet. Kjempelogisk. (WTB Ephpod)

Vil råde deg til å ta opp problemet i 5800-tråden i "Åpen diskusjon om mobil".

Lenke til kommentar

hmm den ligg virkelig perfekt får meg.

 

at tastaturen kann være litt smått klare jeg meg med har presise med fingeran. god oppløsning gir god intrykk. at musik spillan er kanon bra passe godt sida jeg bruke mobilen mye til musik høring.

 

at skjermen har en rammen rundt passer meg bra også gir litt orrientering i blindgang. helle grei passe bra. iphone hadde jeg nå hller kjøpt gjerne men den er får dyrt sida foreldran tvinge meg in i kontant :(. Så det er vel en av beste touch screenan i den prisklasse. i hvertfall får meg.

 

Litt sommer jobbing til å den er min ;-)

 

Den skal nå i vhertfall ikke like lingnes med iphone det jo helt anner prisklasse så ^^.

 

 

sorry rettskriving men er føst 4 år i norge

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Har hørt at denne telefonen ikke tåler så mye (https://prisguiden.no/product.php?productId=101449&view=userReviews#userReviews). Vurderer sterkt denne telefonen som min nye mob, men hvis det er slik at den blir ødelagt etter å gå en gang i bakken må jeg revurdere. Noen som kan si noe mer om byggekvaliteten?

 

(Nå har jeg ikke lest hele denne tråden, er ikke sikker på om noen har tatt opp dette før).

 

Bebbe

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Jeg hører nesten ikke hva folk sier til meg når jeg snakker i telefonen.. Har på full lyd hvordan kan jeg få lyden høyerei samtalene? Har prøvd en annen TLF i dag den er mye klarere, men da er ikke den min..

 

Hjelp!!??

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...