Gå til innhold

Test: Nokia 5800 Xpressmusic


Anbefalte innlegg

- iPhone var muligens først med berøringsfølsom skjerm på en telefon..?

 

Neeeeeeeeeeei? Vet ikke hvem som var først jeg, men for rundt 4 år siden hadde jeg en philips 755 med touch-skjerm og alt, og jeg vet at det ikke var den første. So there, ingen grunn til å sammenligne med iphone hele tida

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- iPhone var muligens først med berøringsfølsom skjerm på en telefon..?

 

Neeeeeeeeeeei? Vet ikke hvem som var først jeg, men for rundt 4 år siden hadde jeg en philips 755 med touch-skjerm og alt, og jeg vet at det ikke var den første. So there, ingen grunn til å sammenligne med iphone hele tida

 

Jeg hadde en IPAQ for over 4 år siden som var en PDA mobil med windows 2003, med touchsreen. Så touchscreen er jo ikke akkurat nytt da

Lenke til kommentar
- iPhone var muligens først med berøringsfølsom skjerm på en telefon..?

 

Neeeeeeeeeeei? Vet ikke hvem som var først jeg, men for rundt 4 år siden hadde jeg en philips 755 med touch-skjerm og alt, og jeg vet at det ikke var den første. So there, ingen grunn til å sammenligne med iphone hele tida

 

Jeg hadde en IPAQ for over 4 år siden som var en PDA mobil med windows 2003, med touchsreen. Så touchscreen er jo ikke akkurat nytt da

 

Ericsson hadde jo en svær PDA-mobil (husker ikke hva den het). Men den hadde en stor, bred monochrome skjerm og flipp. Hadde en slik i 2001 eller der omkring.

Lenke til kommentar
- iPhone var muligens først med berøringsfølsom skjerm på en telefon..?

 

Neeeeeeeeeeei? Vet ikke hvem som var først jeg, men for rundt 4 år siden hadde jeg en philips 755 med touch-skjerm og alt, og jeg vet at det ikke var den første. So there, ingen grunn til å sammenligne med iphone hele tida

 

Jeg hadde en IPAQ for over 4 år siden som var en PDA mobil med windows 2003, med touchsreen. Så touchscreen er jo ikke akkurat nytt da

 

Ericsson hadde jo en svær PDA-mobil (husker ikke hva den het). Men den hadde en stor, bred monochrome skjerm og flipp. Hadde en slik i 2001 eller der omkring.

 

stemmer det r580 eller noe sånt var det vel :) fantastisk flat telefon :)

Lenke til kommentar
- iPhone var muligens først med berøringsfølsom skjerm på en telefon..?

 

Neeeeeeeeeeei? Vet ikke hvem som var først jeg, men for rundt 4 år siden hadde jeg en philips 755 med touch-skjerm og alt, og jeg vet at det ikke var den første. So there, ingen grunn til å sammenligne med iphone hele tida

 

Jeg hadde en IPAQ for over 4 år siden som var en PDA mobil med windows 2003, med touchsreen. Så touchscreen er jo ikke akkurat nytt da

 

Ericsson hadde jo en svær PDA-mobil (husker ikke hva den het). Men den hadde en stor, bred monochrome skjerm og flipp. Hadde en slik i 2001 eller der omkring.

 

stemmer det r580 eller noe sånt var det vel :) fantastisk flat telefon :)

 

Det var "noe sånt", ja, for den het R380. Men den var ikke flat. Den hade en svær flipp med tastatur. Når det var sammenfoldet trykket man på skjermen via tastaturet. Ifølge bladet Mobil var det den første smartmobilen med trykkskjerm og med Symbian OS. Arrester meg hvis jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Ser at billigste pris er 3895kr... Det er ganske langt i fra 3000kr som er sagt før. Noen som har en forklaring på hvorfor den er så mye dyrere enn lovet? Har den blitt dyrere å produsere enn antatt, eller er det bare forhandlerene som er griske?

 

Det kan vel ganske enkelt forklares med en svak kronekurs og generelt dårlig økonomi rundt i verden.

 

Man kan også installere opera på den (mener jeg)

Lenke til kommentar

Det var forventet at den skulle koste rundt 3000 kr, selv om dette er veldig veldig billig.

 

Det er viktig å huske kronekursen, men det er heller ingen tvil om at Nokia i alle land tar mer penger for modellen enn hva de sa på forhånd. Dette vil dog synke kjapt etter at den er etablert på markedet, men da vil igjen kronekursen fortsatt holde den på høy.

Lenke til kommentar

Vent til de litt billigere nettbutikkene får den inn før dere sier prisen er så mye høyere en forventet.

 

Komplett er ikke kjent for og være den billigste nettbutikken, være utmerket på service er vell mer den erfaringen jeg har av komplett..

 

Tror vi kan forvente en pris på circa 3200-3300 av Amentio, Mpx eller mshop.. Så vi får bare vente og se..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...