Gå til innhold

Test: Nokia 5800 Xpressmusic


Anbefalte innlegg

poe

 

Karaktersystemet til amobil er slik at hvis telefonen har Nokia trykket på seg, så vips hopper den opp ett eller to øyne på terningen. iPhone hadde fått 7 hadde det vært en Nokia...

Hei poe :)

Du er tilsynelatende den eneste som mener det utifra hva jeg har sett.

 

 

Phø, alle som ikke er sykelig opptatt av Nokia ser at dette er en plastleke som ingen andre enn Nokiafansen vil ta i. Skuffende, skuffende og atter skuffende. Det som overrasket var at den faktisk var enda styggere enn det som er vanlig fra finnene, og det at amobil gir denne en 5-er er rett og slett skandale. En 3-er hadde vært mer riktig, hvis alle funksjonene fungerte slik de var tiltenkt, for utseende burde trekke ned minst 3 øyne på terningen. Men, lykke til alle Nokiafolk. Dette blir sikkert en hit blant 14-tissene, og alle som synes plastikk er fantastic. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
poe

 

Karaktersystemet til amobil er slik at hvis telefonen har Nokia trykket på seg, så vips hopper den opp ett eller to øyne på terningen. iPhone hadde fått 7 hadde det vært en Nokia...

Hei poe :)

Du er tilsynelatende den eneste som mener det utifra hva jeg har sett.

 

 

Phø, alle som ikke er sykelig opptatt av Nokia ser at dette er en plastleke som ingen andre enn Nokiafansen vil ta i. Skuffende, skuffende og atter skuffende. Det som overrasket var at den faktisk var enda styggere enn det som er vanlig fra finnene, og det at amobil gir denne en 5-er er rett og slett skandale. En 3-er hadde vært mer riktig, hvis alle funksjonene fungerte slik de var tiltenkt, for utseende burde trekke ned minst 3 øyne på terningen. Men, lykke til alle Nokiafolk. Dette blir sikkert en hit blant 14-tissene, og alle som synes plastikk er fantastic. ;)

 

You are funny!!!

Lenke til kommentar

@ Poe:

 

Jeg liker godt Nokia, fordi Noka totalt sett tilbyr størst utvalg av telefoner med de funksjoner jeg trenger. Da tenker jeg i første rekke på selve telefonene, men også mht. tilleggsutstyr og alt som tilbys av tjenester/hjemmeside.

 

Samtidig er Nokia det merket jeg har hatt klart størst prosentmessig feil på (takk for tilliten, Nokia!). Jeg har hatt masser av mobiler, og Nokia i særdeleshet. Jeg burde faktisk fått årlig julegratiale fra Nokia. Å be om en statue utenfor hovedkvarteret, er for mye forlangt :)

 

Nå ser jeg for meg en periode uten Nokia. Kjøpte derfor en SE C905, etter å ha klikket litt rundt på ikke-nokiatelefoner, blant annet Samsungs Omnia. Jeg har ikke hatt særlig feil på de mange Ericsson/SE-telefonene jeg har hatt. Men GPS'en på C905 er ikke noe bra. Mens jeg på Nokiatelefonene får kontakt med satellitter inne og ute, hører det med til de klare unntak med C905, og da mener jeg i bilen. Innendørs er det ennå mer håpløst.

 

C905 får meget gode karakterer i tester. Det går for det aller meste i femmere og seksere. Kun i noen få tester er det bemerket at GPS'en har vansker med å koble seg opp mot satellitter. Om dette skyldes at det ikke er testet godt nok, eller om det er feil på min telefon, vites ikke. Men ellers er telefonen super.

 

Det blir omtrent som med dårlig kamera på Nokia E71. Den håver også inn på flotte karakterer. Imidlertid er det bemerket i mange tester at kameraet ikke er noe å skrive hjem om. Jeg kan både skrive hjem om, og underskrive på, at kameraet der i gården ikke er bra. Men ellers er telefonen super.

 

Så summa summarum; mitt første kjøp i den perioden jeg skulle velge bort Nokia, var ikke helt vellykket. Når jeg betaler 5 høvdinger for en telefon, er jeg tilsvarende opptatt av at ting virker.

 

Sukk... Det skal ikke være enkelt, du ;) . Burde kanskje heller gått for Samsung Omnia, men ikke kunne jeg vite at C905 hadde så rævva GPS.

 

PS: Selv om jeg liker Nokia, er jeg ikke fjortiss. Jeg er førtiss + .

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Blir også irritert over sammenligningen med iPhone. Hva er vitsen? hvis folk vil ha iPhone, så må dem da kjøpe iPhone.

 

Med tanke på prisen, burde denne definitivt fått en sekser. Her får man mer for pengene enn noen annen telefon.

 

Iphone er super på det den virkelig kan! Jeg har siklet etter den lenge, men la oss si det slik at jeg sikler etter neste utgave. Dagens utgave har en rekke "mangler" en moderne mobil ikke burde ha. Blant annet kan den ikke bruke java-programmer.

 

5800 er ingen Iphone. Det vil si at den ikke kan hamle opp med de aller sterkeste sidene til Iphone, men så kan den jammen hamle opp med det meste en Iphone mangler, da. Samtidig kommer man klart billigere fra det.

Lenke til kommentar
poe

 

 

Karaktersystemet til amobil er slik at hvis telefonen har Nokia trykket på seg, så vips hopper den opp ett eller to øyne på terningen. iPhone hadde fått 7 hadde det vært en Nokia...

 

Hei poe :)

 

Det første jeg tenkte da jeg så Tube var testet var "Endeliiig :D", og deretter "nå blir det interessant å se hvilken måte poe beskylder Amobil for å være korrupte". Kutt ut. Ingen tror deg lenger. Og hvis du sier ingen tror på Amobil lenger, så kan det være det samme. Du er tilsynelatende den eneste som mener det utifra hva jeg har sett.

 

 

Jeg er svært enig med anmelderen. Minusene er ikke på langt nær mange og betydelige nok til at det er verdt å trekke særlig for.

 

Mener du virkelig de få minusene som er bør trekke ned en hel karakter fra en telefon?

 

Hva hadde poe ment om karakteren om det var en SE?

 

Elendig kamera trekker en god del ;) .

 

Jeg tror dette kommer til å bli en best selger mtp prisen :) .

Elendig kamera er likevel ikke nok til å trekke to hele karakterer, hvis hele re-sten av telefonen stort sett er pluss.

Jeg vet ikke hvordan det er hos deg, men hos meg viser terningen en 5'er ;) .

 

post-99953-1230244784_thumb.jpg

Jeg ser en femmer her og. Bare sa det til en viss person som sa at dårlig kamera trekker veldig ned.

Lenke til kommentar
poe

 

 

Karaktersystemet til amobil er slik at hvis telefonen har Nokia trykket på seg, så vips hopper den opp ett eller to øyne på terningen. iPhone hadde fått 7 hadde det vært en Nokia...

 

Hei poe :)

 

Det første jeg tenkte da jeg så Tube var testet var "Endeliiig :D", og deretter "nå blir det interessant å se hvilken måte poe beskylder Amobil for å være korrupte". Kutt ut. Ingen tror deg lenger. Og hvis du sier ingen tror på Amobil lenger, så kan det være det samme. Du er tilsynelatende den eneste som mener det utifra hva jeg har sett.

 

 

Jeg er svært enig med anmelderen. Minusene er ikke på langt nær mange og betydelige nok til at det er verdt å trekke særlig for.

 

Mener du virkelig de få minusene som er bør trekke ned en hel karakter fra en telefon?

 

Hva hadde poe ment om karakteren om det var en SE?

 

Elendig kamera trekker en god del ;) .

 

Jeg tror dette kommer til å bli en best selger mtp prisen :) .

Elendig kamera er likevel ikke nok til å trekke to hele karakterer, hvis hele re-sten av telefonen stort sett er pluss.

Jeg vet ikke hvordan det er hos deg, men hos meg viser terningen en 5'er ;) .

 

post-99953-1230244784_thumb.jpg

Jeg ser en femmer her og. Bare sa det til en viss person som sa at dårlig kamera trekker veldig ned.

Sikter du på meg?

Lenke til kommentar
Blir også irritert over sammenligningen med iPhone. Hva er vitsen? hvis folk vil ha iPhone, så må dem da kjøpe iPhone.

 

Med tanke på prisen, burde denne definitivt fått en sekser. Her får man mer for pengene enn noen annen telefon.

 

Iphone er super på det den virkelig kan! Jeg har siklet etter den lenge, men la oss si det slik at jeg sikler etter neste utgave. Dagens utgave har en rekke "mangler" en moderne mobil ikke burde ha. Blant annet kan den ikke bruke java-programmer.

 

5800 er ingen Iphone. Det vil si at den ikke kan hamle opp med de aller sterkeste sidene til Iphone, men så kan den jammen hamle opp med det meste en Iphone mangler, da. Samtidig kommer man klart billigere fra det.

Det kommer en iPhone "Nano" når som helst nå, og den blir vel kanskje en mer direkte konkurent til Tube'en?

Lenke til kommentar
Blir også irritert over sammenligningen med iPhone. Hva er vitsen? hvis folk vil ha iPhone, så må dem da kjøpe iPhone.

 

Med tanke på prisen, burde denne definitivt fått en sekser. Her får man mer for pengene enn noen annen telefon.

 

Iphone er super på det den virkelig kan! Jeg har siklet etter den lenge, men la oss si det slik at jeg sikler etter neste utgave. Dagens utgave har en rekke "mangler" en moderne mobil ikke burde ha. Blant annet kan den ikke bruke java-programmer.

 

5800 er ingen Iphone. Det vil si at den ikke kan hamle opp med de aller sterkeste sidene til Iphone, men så kan den jammen hamle opp med det meste en Iphone mangler, da. Samtidig kommer man klart billigere fra det.

Det kommer en iPhone "Nano" når som helst nå, og den blir vel kanskje en mer direkte konkurent til Tube'en?

Det tror jeg også, men det morsomme er jo at Tuben allerede overgår iPhone på teknologi, og så kommer Nano (hvis den gjør det) som mest sannsynelig blir strippet for teknologi for å konkurere med tube på pris. Det hele høres litt latterlig ut spør du meg.

 

iPhone markedsføres som et high-end produkt som "kan alt" til høy pris. Tube markedsføres som en mid-end telefon for de med mindre budsjett. Alikevel stiller Tube langt sterkere enn iPhone teknologisk.

Lenke til kommentar

Synes det skulle stått mer om radioen jeg og. Er det endelig kommet en telefon som lar deg høre på radio UTEN headset tilkoblet?

 

Ellers så gledet jeg meg veldig til denne, men da det kom frem at jeg ikke ville hatt den til jul så gikk jeg heller for omnia. Etter å ha lest denne testen så føler jeg at jeg gjorde et bedre valg, selv om omnia er hakket dyrere.

 

Ellers så ser jeg at trykkskjerm hele tiden blir sammenlignet med iphone da iphone kom først.

 

Jeg synes trykkskjermmobiler(da tenker jeg på windows mobile generelt, da de to trykkskjermtelefonene jeg har trykket mye på er omnia og diamond) kan være knotete når man skal foreta valg og gjøre "ørsmå bevegelser" Jeg bruker ofte neglen for å trykke nøyaktig, og det går ikke en dag uten at jeg trykker feil en gang. (skriver mye meld osv..) Dette gjør at jeg mange ganger savner min k850 med fysiske taster hvor feiltrykking var umulig.

 

Hadde dog inntil nylig aldri tatt på en iphone, og etter å ha lest en del forum så må jeg innrømme at det fristet fælt å bytte omnia mot den.(gjaldt også kompisen min med sin diamond) Helt til jeg en dag fikk henda på en rett ut av esken iphone i en butikk for maks 2 uker siden. (dette var en de nettopp hadde fått inn, så regner med at det var nyeste mod) Jeg gledet meg som en unge til å trykke rundt på en superavansert følsom skjerm som ingen andre telefoner kunne måle seg mot, nettleser uten like og ikke minst bra meldingsprogram.

 

Jeg må bare si at jeg ble DRITskuffa. Nå skjønner jeg faktisk ikke at det store hypet for å få et eple bak på telefonen fortsetter, selv om vi har fått og det fortsatt kommer mye snacks fra andre merker ut.

 

Høres kanskje ille sneversynt ut, og jeg er på ingen helst måte omnia\WM fan, men fortell meg en grunn annen enn 3,5 minijack på telefonen til at jeg skulle giddet å bytte til enten tube eller iphone..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...