Gå til innhold

Hva ønsker du fra produsentene i 2009


Anbefalte innlegg

På tide med en ny tråd for synsing og ønsker. Hva ønsker du at XXX lanserer i 2009. en sak fra hver produsent du bryr deg om.

 

Her er min liste:

Canon: En kompakt blits med hode som kan vippes og vris.

Nikon: 28mm f/1.4

Olympus: Samme som Canon. Liten blits ...

Pentax: Tja

Sigma: Oppgrader 30mm f/1.4 DC

Sony: En bedre utgave av 18-70mm-en

Tamron: Tja

Tokina: Tja

 

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra hvemsomhelst: Et kompaktkamera med APC/DX størrelse sensor, gjerne 6mp og vanvittig høy ISO ytelse. Kan være fast optikk med f2 som største blender, men en fin zoom som går til tilsvarende 24mm vidvinkel og kanskje 100mm tele hadde gått.

 

Fra Nikon: 85mm f1.4 AF-S, 35mm f1.4 AF-S, 300mm f4 VR AF-S

Fra Sigma: 85mm f1.4 HSM fullformat (storebror til 50mm)

Lenke til kommentar

Slenger meg på Haakonts ønske om en superkompakt med fast brennvidde eller en kort zoom, som er litt mindre esoterisk og mye billigere en Sigma DP1/2.

 

Nikon: 28 og 35mm med fokusmotor. Gjerne f/2,8 for kompakthetens skyld (glimrende i kombinasjon med D40/60).

 

Canon: En rimelig IS-zoom i normalområdet for fullformat, som holder optisk mål til bruk på 5D (mkI).

 

Olympus FL 36 er ganske kompakt, Tom. Ikke like kompakt som Nikons minste blits med tiltbart hode, men liten nok til å være en god følgesvenn til din 420. Hvis du ikke har holdt den i hånden selv kan jeg opplyse om at den er mindre i virkeligheten enn på bilder.

Lenke til kommentar
Olympus FL 36 er ganske kompakt, Tom. Ikke like kompakt som Nikons minste blits med tiltbart hode, men liten nok til å være en god følgesvenn til din 420. Hvis du ikke har holdt den i hånden selv kan jeg opplyse om at den er mindre i virkeligheten enn på bilder.

Jeg er vel ikke helt enig; den er vel mindre enn min 430EX; men ikke så mye mindre? Mener det var en FL36 som en kompis av meg har. Hmm, det må undersøkes nærmere.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Canon: 10-600 mm f/1.0 IS

Nikon: et brukervennlig kamera

 

Jeg kunne selvsagt tenkt meg lavere priser. Ellers skulle jeg gjerne sett en oppgradert versjon av Canon sin 17-40 mm f/4 L, som uten tvil hadde gruset Tamron sin 17-50 f/2.8.

Lenke til kommentar

Canon, Nikon, Sony er ikke så viktig for meg.

 

Pentax: Forbedring, forbedring, forbedring. Større avtand mellom modellene. Mer penger til markedsføring.

 

Olympus: vil se mFT.

 

Tamron: Få ut fingeren på objektiver med KAF fatning.

 

Sigma: Få ut fingeren på objektiver med KAF fatning. SD-15 og super tilbud på objektiver med SA fatning.

 

Tokina: :hrm:

Lenke til kommentar

Canon: Forbedring av DPP, spesielt importfunksjon fra kortleser og oppretting av skjev horisont.

Nikon: Slutt å strebe, innse at slaget er tapt ;) Medfølgende *gratis* raw-konverteringsprogram.

Sony: Slutt å være så proprietære, memorystick er dårligere oppfinnelse en telefax.

Olympus: Norsk programvare (da blir Pappa glad).

Pentax: Har jeg ingen formening om da min dårlige erfaring med merket ligger i et analogt kompaktkamera

Sigma: Kanskje dere skulle lære dere å lage og kvalitetssikre objektiv før dere spyr de ut på markedet?

Tamron: Se på Canons L-serie, vi venter..

Tokina: Se på Canons L-serie, vi venter..

 

God jul og Godt Nytt År :)

Lenke til kommentar
Olympus: Samme som Canon. Liten blits ...

Har selv FL36R fra Olympus, og synes den er rimelig kompakt. Kan ikke bli så mye mindre om det skal være plass til to batterier og et vridbart hode. Så skal du ha noe mindre må du nesten ta til takke med den innebygde blitsen i kameraet.

 

Hva jeg ønsker for det neste året? En 150mm skikkelig macro fra Olympus kanskje. Vet at Sigma her dette, men de har av en eller annen grunn et litt frynsete rykte når det kommer til kvalitet, kanskje ufortjent, men ingen røyk uten ild.........

 

Fra Sigma må man da ønske seg bedre produkt og produksjonskvalitet.

 

Og så hadde det vært kjekt med en fast 500mm med OK lysstyrke etc. til en fornuftig pris til 4/3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...