Gå til innhold

[Løst]Xbox 360 eller Nintendo Wii?


Lasseasdf

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har lyst til å kjøpe enten xbox 360 eller nintendo wii, men er ikke helt sikker på hvilken av de jeg bør kjøpe!

Kan kanskje få kjøpt en nintendo wii som er lite brukt til en billigere pris enn i butikken, men er fortsatt ikke sikker..

 

Det jeg lurer på er om noen som har spilt litt på de to forskjellige kunne si meg hva de mente om dette.. Og evt hva de synes om det med å bruke kontrolleren på Xbox / Wii osv.

Konsollen trenger ikke være familievennlig elns, jeg vil bare ha en det er gøy å spille på.

 

Skal jeg kjøpe en konsoll blir det en av disse to, ikke PS3.

 

På forhånd takk :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva ønsker du? Med det mener jeg følgende:

 

1)Er du opptatt av grafikk /HD 720/1080p

2)Online tjenester (spill,video,musikk etc)

3)Enormt svært community

4)Media Center (streame musikk/film/bilde)

 

og ikke minst..

 

5) et hav av gode spill-tittler

 

Etter min mening, har Wii ingenting av disse. Jo, men untakk noen veldig gode tittler men ikke på langt nær like mange. Jeg vil hvertfall utheve #1, den vil du garantert legge merke til først. Hvis du har større TV enn 42" MÅ du ha komponent kabel til Wii (350kr) for at bildet ikke skal bli helt groms og grøt. Ville kanskje sagt fra 37"+ også...

 

Jeg prøver ikke si Wii er dårlig, for tvert i mot.. men jeg sitter med både Wii og X360 og den siste

er helt klart min favoritt. Selv om at det er absolutt morro sette seg ned med Wii en gang i blandt :) Kontrollene til Wii og X360 er to helt forskjellige opplevelser.

 

Dette er bare men personelig mening, andre vil helt sikkert komme med andre argumenter. Men

forøvrig har Wii ingen RROD, som noen vil garanter påpeke før eller siden xD

 

Et lite tips til slutt, google litt og du finner så mange reviews du måtte ønske om dette

temaet...til du blir møkk lei og kjøper det du hadde tenkt på fra starten uansett ;)

 

Lykke til!

Endret av Jeracan
Lenke til kommentar

Jeg har begge, men foretrekker absolutt Xbox 360. Nintendo Wii er morsomt sammen med noen venner og noen pils, men om du sitter hjemme uten besøk og vil spille så har ikke Wii særlig mange titler som jeg liker iallfall. Zelda og Mario er vel de eneste spillene som er enspiller som jeg virkelig liker på den.

Lenke til kommentar

Xbox 360 har det beste utvalget av spill per dags dato. Hvis du ikke MÅ spille Mario, Zelda eller Metroid så bør du kjøpe en 360.

 

Wii har slitt litt med å få støtte fra andre selskaper enn Nintendo, men dette ser ut til å endre seg til neste år. Jeg anbefaler kjøp av 360 først, men du bør også ta en titt på hvilke spill som er tilgjengelig til Wii om et år. Det skader ikke å ha to konsoller. :)

Lenke til kommentar
vil anbefale wii pga artighets faktoren, men ville også gått for ps3 da denne har et større bruksområde enn 360. får inntrykk av at 360 er for fps gamere.

 

Jeg kan fortelle deg hva den store forskjellen er:

 

 

 

BLUERAY - noe trådstarter ikke har ønske om. Og da snakker vi annen pris uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...