Gå til innhold

Mitt største problem med casual-spillene til Nintendo


Anbefalte innlegg

Først vil jeg bare si at dette er ikke tråden for dere som vil syte om at Nintendo har har forlatt fansen, Wii Fit har drept katten deres eller andre tåpelige påstander. Hvis dere ikke har noe konstruktivt å si så kan dere finne dere en annen tråd og trolle i.

 

Som dere vet så har Nintendo lagd en del casual-spill til Wii. Noen gode og noen dårlige, men det som er likt for nesten alle spillene er at de ikke støtter online. Animal Crossing er det eneste Wii-spillet av denne typen som har en onlinemodus. Det ironiske her er at disse spillene som skal appellere til alle fremmedgjør core-gamerne som liker onlinemoduser i multiplayerspillene sine. Hvor rått hadde det ikke vært om Wii Fit hadde en "weight league" som sammenlignet alle folkene i vennelisten din? Eller om det hadde støtte for Wii Speak slik at man kunne prate sammen mens man trente?

 

Jeg er blant dem som foretrekker lokal multiplayer over online, men det betyr ikke at jeg ser underholdningsverdien i å møte folk online eller å prøve å stige oppover rankinglisten. Og ikke kom og si at det ikke er noen vits i å legge til slike ting. Selv om disse spillene er forenklet i forhold til andre typer spill så er det definitivt mulig å bli god i dem.

 

Hva sier dere? Vil dere ha online-moduser i Wii Sports Resort?

Endret av Bruskork
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bryr meg ikke stort om online modus wiisport, eller de fleste andre casual spill. men er enig i at wiifit ville benefitet fra det.. veldig:P

though i de fleste andre casual spill er det ikke noe (skulle si viktig, men-) positivt (-passer bedre. fordi det rett og slett er helt unødvendig). tenk deg ddr, singstar, happy dance collection, eller noen andre spill av den typen. hva er gøy med det hvis man ikke ser og høres ut som en tulling:P?

Lenke til kommentar

Jeg tenkte på hvor fett hadde Kororinpa vært om man kunne lage sine egne brett og andre kan spille og konkurrere på de.

 

Noe lignende burde Smash også hatt.

 

Høres kanskje ut som generell whining, men onlinedelen til Wii er milvis bak Xbox og PS3.

 

Nintendo har jo all forutsetning til å gjøre det bra her, om de bare hadde litt mer minne..., så håper dette forbedrer seg i 2009.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
enig!=P though lbp sin local multiplayer er ganske nice^^

Og kva har dette å gjere med ting i det heile tatt?

 

Poenget er at onlinedelen til Nintendo spelt jamt over er ikkjeeksisterande. Joda, du har Mario Kart, Super Smash o.l. men dette er dei få unntaka, og korleis er onlinedelen her? Jo, utruleg tungvindt.

 

Eg er òg einig i at laaangt fleire spel burde ha lokal multiplayer. Mange utviklarar klagar på "for lite resursar" i maskinene til å dra slike ting, men heilt seriøst. Sjå på Perfect Dark som eit døme (ja, spelet til N64). Spelet i seg sjølv hadde utruleg god grafikk på si tid (på slutten av Nintendo64eraen), likevel pressa dei inn båe Co-op og 4way splitscreen.

Lenke til kommentar
snip

Jeg er enig i at onlinedelen til Nintendo ikke er noe å skryte av, men Mario Kart Wii er da ganske robust når det gjelder online. Friendcodes og null voicechat er ille, men spillet har i det minste smooth online, jevnlige turneringer og rankingsystem. Det burde være standard for alle multiplayerspillene til Nintendo.

 

Jeg er spent på hva High Voltage Software får til med The Conduit. De har snakket om online multiplayer med støtte for Wii Speak og 16 spillere samtidig. Det hadde vært artig om de utkonkurrerte Nintendo på deres egen konsoll.

Lenke til kommentar

My bad Bruskork, eg har aldri prøvd Mario Kart Wii online, så eg visste ikkje at det hadde så mange funksjonar :)

 

Det største ankepunktet mitt er nok Super Smash, der ein ikkje har mogelegheit for verken Voice-chat, turneringar online, eller noko som helst rankingsystem. Dei to siste tinga er noko som kunne ha haldt spelet i live i utruleg mange år framover, og noko som eigentleg burde ha vore krav til eit slik spel i 2008.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...