Gå til innhold

Sevilla Fc - The Rojiblancos. Tråd for oss fans!


Bruker-161582

Anbefalte innlegg

Sevilla Fútbol Club er en spansk fotballklubb som spiller i Primera Division. Sevilla ble grunnlagt 14. oktober 1905, noe som gjør at det er den eldste klubben i Sevilla (Andalucia).

 

 

 

sevilla3.jpg

 

 

Historie

 

Sevilla ble grunnlagt i 1905, og de spilte sin første offisielle kamp i 1908. Det var mot Recreativo Huelva. I 1914 vant laget det første Copa de Sevilla. I 1935 vant de deres første spanske cupmesterskap, Copa del Rey.

 

Sesongen 1939/1940 ble en veldig bra sesong for Sevilla. De slo blant annet FC Barcelona 11-1 og Valencia CF 10-3, men selv om sesongen var meget bra, så ble de nummer etter at det bare ble uavgjort i siste serierunde. I sesongen 1945/1946 vant de sitt hittil eneste seriemesterskap. I 1939, 1948 og 2007 vant laget Copa del Rey. Det er også hittil de siste cupmesterskapene i Spania. Klubben ble i [2007] rammet av dødsfallet til Antonio Puerta av Hjerteatakk, som skapte sjokk og et minutts stillhet ved mange anledninger verden over.

 

 

 

I Europa

 

Sevilla har tre Europacupmesterskap. Begge kom i 2006 da de slo Middlesbrough FC hele 4–0 i UEFA-cupens finale og da de slo FC Barcelona 3-0 i UEFA Super Cup. Sevilla er det eneste europeiske laget som ikke har tapt på sin egen hjemmebane. De har spilt 28 hjemmekamper. Sevilla vant UEFA-cupen året etter også, da de slo RCD Espanyol i en helspansk finale. De vant 3–1 på straffer etter 2–2 etter ekstraomganger.

 

 

 

 

Sevilla-derby

 

I Sevilla er det oppgjøret mellom Sevilla og Real Betis som er det store. 8. oktober 1915 tok det første Sevilla-Betis sted. Det endte med 4-3 seier til Sevilla. Sevilla har vunnet 34 kamper, Betis har vunnet 26 kamper og det er blitt 16 uavgjorte kamper.

 

 

 

Stadion

Sevillas hjemmebane

 

Sevillas hjemmebane heter Estadio Ramón Sánchez Pizjuán og den har en kapasitet på 45 500 tilskuere. Den er oppkalt etter tidligere klubbpresident Ramón Sánchez Pizjuán.

 

 

Norske spillere i klubben

 

* Frode Olsen

 

Kjente spillere

 

* Argentinas Diego Maradona

* Brasils Bebeto

* Argentinas Javier Saviola

* Argentinas Daniel Bertoni

* Argentinas Diego Simeone

* Kroatias Davor Suker

* Spanias José Antonio Reyes

* Spanias Carlos Marchena

* Spanias Sergio Ramos

* Russlands Rinat Dasaev

* Brasils Daniel Alves

Endret av Tozva
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, søndagskveld spilte Sevilla hjemmekamp. De tok imot det andre topplaget Villareal, og kunne klatre opp til en imponerendes 3.plass i den spanske serien. Noe de klarte å gjøre!

 

Sevilla Fc 1 - 0 Villareal

Mål: Renato

 

Jeg fikk ikke sett kampen desverre, men hørte at det var en fortjent seier til Sevilla. Håper noen kunne skriv et lite kamprefferat vist dere så kampen. Det hadde vært bra!

Lenke til kommentar

Diego Capel Trinidad, på tide at gutten får mer spille tid ? Han har vert med siden han har vert 16, og har enda ikke vert helt fast på laget. (mer eller mindre etter Antonio Puerta) Han er jo i likhet med Jesus Navas, vokst opp i Sevilla fc. Hva syntes dere andre ?

 

_______________________________________

:new_woot: Vix'D^

Lenke til kommentar
Diego Capel Trinidad, på tide at gutten får mer spille tid ? Han har vert med siden han har vert 16, og har enda ikke vert helt fast på laget. (mer eller mindre etter Antonio Puerta) Han er jo i likhet med Jesus Navas, vokst opp i Sevilla fc. Hva syntes dere andre ?

 

_______________________________________

:new_woot: Vix\\\'D^

Endelig litt liv i tråden! Ja, jeg må si meg enig i det. Han hadde jo en fantastisk sessong ifjor der han herjet. Har gått litt tregere i år, men håper han kommer seg opp på samme nivå og får vist potensialet sitt. Men det er jo sikkert utrolig vansklig for treneren også. Adriano, den andre venstrevingen har storspilt i det siste. Så vi har egentlig et lite luksus problem der.

Endret av Tozva
Lenke til kommentar
Sevilla er ufattelig heldig med Navas. Han har vel ikke noen planer om å forlate Sevilla med hjemlengselen sin.

 

Ja, vi er heldige som har han. Men United er heldige som har C.Ronaldo og. Liverpool var nære på Ronaldo lenge før United, men Sporting mente han var for ung. Real var nær nå i sommer også. Men tilbake til Navas. Han er også en lojal spiller, dette skylles ikke bare hjemlengsel. Før eller senere må vi desverre se oss nødt til å gi slipp på super talentet, men han er en Sevilla spiller, så lenge han har kontrakt.

 

_________________________________

:new_woot: Vix'D^

Lenke til kommentar

SALGET PÅ RAMOS & BAPTISTA

Jeg er intrisert i å høre deres meninger om salget av disse spillerene.

 

Min personlige mening, er at dette både var bra og dårlig. Ramos er Spanias beste back fortiden, uten tvil. Hadde han hatt lik utvikling i Sevilla montro ? Uasett burde vi være stolt av gutten..

Baptista der i mot! Han fikk en annen fri på karrieren. Baptista var en av de største stjernene på Sevilla. Han var virkelig en strålende play maker, som Sevilla kansje savner nå ? Han er vell i Roma nå tror jeg.

På den andre siden, fikk vi god betaling fra Real Madrid på dem. Kanounte ble hentet fra Tottenham (hvilket reddet hans kariere) og superstjerna Fabiano ble hentet fra Porto. Dette har jo skapt en mål rik ovangsiv rekke.

 

Så va mener folket ? Positivt eller negativt salg ?

 

________________________________________

:new_woot: Vix'D^

Lenke til kommentar

Navas er en av yndlingsspillerne mine. Han har vært litt variabel i prestasjonene de siste sessongene, men i år har han vært utrolig god til nå. Håper han blir hos oss lenge lenge. Men har jo forståelse vist han vil bort, er jo helt klart et av de beste talentene i Europa. Men det jeg syntest er litt dumt er at folk forlater Sevilla for å spille i en klubb hvor man kan vinne mere tittler. Jeg mener at vist Sevilla klarer å holde på spillerne sine, kan de fort bli et ordentlig topplag som er med å kjemper på alle fronter. Håper også at vi får kjøpt 1-3 nye spillere. 1 klassespiller og kanskje 2 talenter.?

Lenke til kommentar
Navas er en av yndlingsspillerne mine. Han har vært litt variabel i prestasjonene de siste sessongene, men i år har han vært utrolig god til nå. Håper han blir hos oss lenge lenge. Men har jo forståelse vist han vil bort, er jo helt klart et av de beste talentene i Europa. Men det jeg syntest er litt dumt er at folk forlater Sevilla for å spille i en klubb hvor man kan vinne mere tittler. Jeg mener at vist Sevilla klarer å holde på spillerne sine, kan de fort bli et ordentlig topplag som er med å kjemper på alle fronter. Håper også at vi får kjøpt 1-3 nye spillere. 1 klassespiller og kanskje 2 talenter.?

 

Enig der, men Sevilla har klart seg ganske bra med egen oppfostring og. Tottenham stakk av me mirakelmannen får, det var et minus. Han trente oss opp fra å være en klubb i ingensteds land, til å være en klub til å kjempe om europa spill og tabell toppen. Men Sevilla vil bli en enda hardere konkurent dersom vi får beholde spillerene våre( trist eksempel på dette Dani Alves "/) og dermed sloss om titler.

 

_____________________________________________________

:new_woot: Vix'D^

Lenke til kommentar
Sevilla er glemt, haha

 

Sevilla er ikke glemt.. Men Sevilla er heller ingen stjerne klubb. Vi har egentlig aldri vært det heller. Leeds United, er en glemt klubb.. Sist i starten av d 21. århundre var Leeds en toppklubb, som hvert år sloss om topp-plaseringene. Jeg er sikker på at det er flere Sevilla fans her også, bare at de ikke har merket tråden. Sevilla er jo egentlig en liten middelhavs klubb, så d kommer nokk til å ta en stund, før det blir mye liv i tråden :)

 

________________________________________

:new_woot: Vix'D^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...