Gå til innhold

Lover fantastiske PS3-spill neste år


Anbefalte innlegg

Sist jeg krøp ut av hula mi fikk jeg vite at Sony hadde fjernet hele BC til PS3 og effektivt redusert BCen til PS2 spill med 100%. Er det ikke bedre å ha 213 BC spill enn 0? Joda ved lansering hadde PS3 BC men i dag selger X360 fremdeles med BC mens PS3 selges ikke med BC.

 

Ja du fikk rett, jeg bruker nettopp det du sa jeg kom til bruke, ser man bort fra at jeg er ikke noe xboys, bare en liten spillentusiast. Selv om noen av dere fikk tak i PS3 med BC så skjuler det ikke faktum at majoriteten av PS3 eiere har ikke BC med PS2 spill. Og at det ikke koster mye for en PS2 høres ut for meg som en PS3 boy med deseprasjon til å vise PS3 som superior.

 

Haha. Sorry borry, jeg jobber nok ikke i PR-avdelingen til Sony, så føler ikke at jeg må vise at PS3 er "superior". PS3 har sine svakheter, og jaggu det samme med Xbox.

 

Jeg regner med de som vil ha BC på sin Playstation 3 faktisk har Playstation 2 fra før av (men bare er altfor late til å koble den til.). De som vil prøve SotC og God of War 1&2 men som ikke har PS2 har jeg liten tro på at det er mange av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har ikke lest gjennom forumtrådene, så vil bare si at jeg synes dette nettmøtet var bedre enn det med han xbox-fyren, for han snakka som om han kom rett fra PR-avdelingen med standardiserte svar og bare vås. Om ikke annet så virker denne PS-fyren mer personlig. :)

Dette inntrykket fikk jeg også, samt flere av de andre topp sjefene hos Sony. Som feks Phil Harrison og Jack Tretton, alle intervju jeg har sett og lest av disse virker så virker de trivelige og underholdene som alle oss andre dødelige. For og ikke glemme Ken Kutaragi <3

Mens de få intervjuene jeg vært borti med Xbox-sjefene så er det liksom så statisk, kjedelig og lite personlig.

 

Nå klør det vel i fingra til Bear^ å si jeg er en fanboy som sier dette. Men tror mange vil si seg enig. Fanboys eller ikke. :ph34r:

Endret av BåGan
Lenke til kommentar
Han har ihvertfall rett angående grafikken i KZ2, fordi jeg var med i betaen og grafikken der er helt fantastisk :D

 

og jeg vet hva Sony Santa Monica studio kan trylle frem innen grafikk, look at God Of War 1 og 2 som er bedre grafikk en Ninja gaiden til Xbox og alt annet Nintendo skveep :p

 

Personelig tar jeg gameplay over grafikk envær dag og da er "nintendo skveeep" mye bedre enn glinsende HD grafikk med like mye smak som toalettpapir oppløst i vann.

 

God of war 1 og 2 er morsomme og gode spill, men det er først og fremst gameplayet som slår meg, at det har god grafikk for sin tid kommer lengere ned på stigen.

Lenke til kommentar
Jeg likte grunnen til Europa har redusert media- og demotilbud sammenlignet med USA og Japan. Strømkravet er forskjellig. Er det da trygt å laste ned en filmtrailer fra nettet og se denne på min Europeiske PS3? Dette reiser mange interessante spørsmål. Dessuten savner jeg manualer for filmer.

Han nevnte jo flere grunner enn de 2 da.

Lenke til kommentar
Jeg likte grunnen til Europa har redusert media- og demotilbud sammenlignet med USA og Japan. Strømkravet er forskjellig. Er det da trygt å laste ned en filmtrailer fra nettet og se denne på min Europeiske PS3? Dette reiser mange interessante spørsmål. Dessuten savner jeg manualer for filmer.

Han nevnte jo flere grunner enn de 2 da.

Ja, opphavsrett og avtaler. Dette skyldes nok ikke annet enn at Europa for øyeblikket ikke er et satningsområde. Hva tjener spillutviklere på at Europa ikke får tilgang til deres nyeste demo?

Lenke til kommentar
Mitt originale spm. som ikke ble med, var ang. installering av innhold. Dette beviser for meg at PS3 faktisk ikke er så moderne som Sony vil ha det til. Treg Blu-ray spiller, kun 256MB grafikk minne, osv.

Personlig virker PS3 ikke så "next-gen". Tror de spiste litt over en for stor bit, slik at de måtte gjøre noe raske omveier for å kunne ha en konsoll å lansere. Finnes også noen slik snarveier med Xbox 360. Bl.a. at de ikke hadde med HD fra start, en del ting er i kjent Microsoft-ånd som kanskje ikke er bra.

At en som driver xbox-360-fanklubb gidder å kommentere og skrive her forstår jeg ikke helt. Og det du skriver om PS3 reflekterer jo dette meget bra.

 

256mb Minne har visst ikke så mye å si når du ser på spill som: MGS4, Killzone 2, Uncharted, GT:Prolouge og Heavenly Sword (de massive banene hvor det er hundervis av folk samtidig på skjermen). Dårlig argument. Dessuten er det ikke vanlig DDR-minne som jeg tror Xbox 360 har?

Den har 512MB med GDDR3. Samme som PS3 kjører på sin GPU, men noe lavere hastighet. Men Har vel tre ganger raskere systemminne.

Men at spillene ser så bra, betviler jeg nå. Spillene på Xbox 360 ser ikke så super bra ut de heller. Det jeg poengterer er at vi hører alle lovnadene osv. Men men kun 256MB med minne til GPU og CPU vil kunne være en limit til å få det så "supert". Var jo Epic i sin tid som fikk inn 512MB minne i Xbox 360. Men tror ikke det er nok heller. Er det ikke slik at om man ikke har så mye minne, vil man ikke kunne laste inn all den texturen man egentlig burde.

 

Det jeg prøver si, er at PS3 virker ikke som en "ferdig" konsoll. Og vi hører lovnader hele tiden, men personlig har jeg igjen å se hva faktisk PS3 klarer. At man faktisk måtte installere ting på en konsoll, har påvirket mitt syn i stor grad.

Vil nå påstå at Xbox 360 som virker som den uferdige konsollen av de 3 som er ute. I 3 år så hadde den failrate på 33%. Virkelig bra!

Og som BadSmile sier, så utvikler PS3 seg hele tiden. Og det vil nå jeg si er positivt.

Tallet 33% må nok tas med en klype salt. Men point taken.

Hva mener du med utvikling? Kan ikke gjøre noe med hardwaren, XBM ser jo ikke ut til å komme med noe super tøft. (Med tiden kan det skje.) Så verken Xbox 360 eller Wii utvikler seg? Noe usikker på hva du egentlig mener med begrepet utvikler seg.

 

Birger :) (Må gå, sjefen ble sint.)

Lenke til kommentar
Skal love deg når "God Of War 3" kommer til PS3 initialiserer jeg følgende life commands:

 

/quit rl -value"social_awareness="0""

/played x="value:%+ingame"

 

!!! :tease:

 

Hm, ut etter den kodingen vil jeg tror du blir å sitte i sofaen å sikle med tomt, blått, blikk og "Critical system error". Dvs alt annet enn God of war 3 :hmm:

Lenke til kommentar
Sist jeg krøp ut av hula mi fikk jeg vite at Sony hadde fjernet hele BC til PS3 og effektivt redusert BCen til PS2 spill med 100%. Er det ikke bedre å ha 213 BC spill enn 0? Joda ved lansering hadde PS3 BC men i dag selger X360 fremdeles med BC mens PS3 selges ikke med BC.

 

Ja du fikk rett, jeg bruker nettopp det du sa jeg kom til bruke, ser man bort fra at jeg er ikke noe xboys, bare en liten spillentusiast. Selv om noen av dere fikk tak i PS3 med BC så skjuler det ikke faktum at majoriteten av PS3 eiere har ikke BC med PS2 spill. Og at det ikke koster mye for en PS2 høres ut for meg som en PS3 boy med deseprasjon til å vise PS3 som superior.

 

Haha. Sorry borry, jeg jobber nok ikke i PR-avdelingen til Sony, så føler ikke at jeg må vise at PS3 er "superior". PS3 har sine svakheter, og jaggu det samme med Xbox.

 

Jeg regner med de som vil ha BC på sin Playstation 3 faktisk har Playstation 2 fra før av (men bare er altfor late til å koble den til.). De som vil prøve SotC og God of War 1&2 men som ikke har PS2 har jeg liten tro på at det er mange av.

 

Du bør nok være ganske så forsiktig med å kalle folk late.

Jeg og samboeren har en ganske så stor mengde med ps2 spill (spesielt singstar sammlingen) og den dagen ps2 tok kvelden så valgte vi å innvestere i 60gb versjonen nettop pga BC. Rent estetisk så tar det seg ikke ut i stua å ha alt for mange spillkonsoler som tar opp plass, vi har jo tross alt dekoder , brenner og ps3 allerede og å stappe enda en konsoll med tilhørende kontrollere og kabler blir alt for mye.

 

Er forsåvidt enig med Fargoth at det burde kunne løses med emulering, er nettop derfor jeg venter spent på at Dark alex kommer med en løsning som fører til at ps3 blir cracket, ikke fordi at jeg håper på crackede spill men pga homebrew, hardware akselerasjon til linux og mere muligheter.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...