Gå til innhold

Opera 10 klarer Acid3-testen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må vel bare si "velkommen etter" til Opera... :p

 

Samme nivå klarte WebKit for over et halvt år siden:

http://webkit.org/blog/173/webkit-achieves...n-public-build/

 

...og WebKit ligger fortsatt langt foran: http://webkit.org/blog/280/full-pass-of-acid-3/

 

Det er helt greit. Opera har vært først med de aller, aller fleste av de "nye", innovative funksjonene dagens nettlesere er utstyrt med, så at de ikke er først denne gangen, kan jeg leve med.

Lenke til kommentar

Synes det er litt artig å se hvor raske folk er til å skryte av/forsvare "sin" nettleser :p

 

Spiller jo ikke så stor rolle hvem som var først med ditten og datten så lenge nettleserne følger standardene, eller i allefall etterstreber det. Selv liker jeg en litt mer minimalistisk browser, så jeg bruker Safari. (Vet at man sikkert kan tweake Opera til å bli lik Safari, men jeg er fornøyd med Safari)

Lenke til kommentar
Synes det er litt artig å se hvor raske folk er til å skryte av/forsvare "sin" nettleser :p

 

Spiller jo ikke så stor rolle hvem som var først med ditten og datten så lenge nettleserne følger standardene, eller i allefall etterstreber det. Selv liker jeg en litt mer minimalistisk browser, så jeg bruker Safari. (Vet at man sikkert kan tweake Opera til å bli lik Safari, men jeg er fornøyd med Safari)

Det er egentlig ganske likegyldig om en nettleser implementerer en ny funksjon da "alle" må gjøre det samme før webdesignerne og ikke minst brukerne kan få nytte av det. IE er generelt tregest med å implementere nye funksjoner, men har dessverre også størst markedsandel og hemmer dermed utviklingen mye. At andre nettlesere får større markedsandel er tydeligvis det eneste som får Microsoft til å dra fingern ut av rævva og begynne å oppdatere nettleseren sin.

Lenke til kommentar
Synes det er litt artig å se hvor raske folk er til å skryte av/forsvare "sin" nettleser :p

 

Spiller jo ikke så stor rolle hvem som var først med ditten og datten så lenge nettleserne følger standardene, eller i allefall etterstreber det. Selv liker jeg en litt mer minimalistisk browser, så jeg bruker Safari. (Vet at man sikkert kan tweake Opera til å bli lik Safari, men jeg er fornøyd med Safari)

 

Opera er "min" nettleser, men denne nyheten skuffer meg, og burde egentlig ikke vært utgitt etter min mening.

I allefall, så burde det ha stått i artikkelen, at alfa programvare kan føre til datatap, og det er faktisk en grunn

til at jeg ikke sier hvilke data man kan tape, nemlig alt, eller lite, eller ingenting.

 

Selve alfaen er jeg glad for at har blitt publisert, så lenge brukerene er inneforstått med hva slags kode de kjører på

maskinen sin.

Lenke til kommentar
Hvordan er Google Chrome mot disse da, er den jeg bruker for tiden.

 

På hvilket område? Raske og enkle tastatur/muse-snarveier? Det er hovedgrunnen til at jeg foretrekker Opera fremfor Firefox og ikke minst Chrome. 1 og 2 for å bla i faner, z og x for å gå fram og tilbake i historien.

 

Og det at jeg slipper å vente 0,5 sekunder på at ei side skal lastes og rendres når jeg blar meg bakover i browsehistorien er priceless med Opera og Chrome i forhold til FF. Mangelen på valg og innstillinger er det som dreper Chrome for min del.

Lenke til kommentar
Og det at jeg slipper å vente 0,5 sekunder på at ei side skal lastes og rendres når jeg blar meg bakover i browsehistorien er priceless med Opera og Chrome i forhold til FF. Mangelen på valg og innstillinger er det som dreper Chrome for min del.

 

Slik var det hos meg før, men nå "laster" Opera siden inn på nytt på en del sider (f.eks her på diskusjon.no), uten at den oppdaterer seg. Forslag til fiks?

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
Om neste versjon av Internet Explorer klarer Acid 3 skal jeg donere en og annen høvding til Leger Uten Grenser!
De lappene ligger med andre ord godt i lommeboka din i overskulig tid? :whistle:

 

 

I allefall, så burde det ha stått i artikkelen, at alfa programvare kan føre til datatap, og det er faktisk en grunn til at jeg ikke sier hvilke data man kan tape, nemlig alt, eller lite, eller ingenting.
Synd artikkelforfatter ikke tar seg tid til å oversette beskjeden fra utviklerbloggen.
Please be aware that if you do so, you will be upgrading to all snapshots - and as you know: snapshots contain the latest changes, but may also have severe known issues, including crashes and data loss situations. In fact, they may not work at all. You have been warned

 

*snip*
:!:
Lenke til kommentar
Må vel bare si "velkommen etter" til Opera... :p

 

Samme nivå klarte WebKit for over et halvt år siden

Omtrent samtidig som Opera da. Opera slapp jo en build som nådde 100/100 på Acid3. Men så fant Apple en feil i testen som de fikset i Webkit før de rapporterte det så testen ble endret.

 

...og WebKit ligger fortsatt langt foran:

Langt foran? Opera er noen ms for treg på et par av testene. Greit å like Safari, men det får være måte på fanboyism...

 

Acid3 i Safari på iPhone: 74/100

Her ligger jo faktisk Opera Mobile 9.5 godt foran, hvis jeg ikke husker feil.

 

Jeg driter for det meste i den Acid-testen. Det er ikke mitt problem som en bruker. Jeg vil heller ha en mer stabil nettleser og addons - widgets er en vits.

Acid-testene er viktige for deg som bruker fordi det gjør at ulike nettlesere får en mer samkjørt implementasjon.

 

Widgets er ikke ment å være som Firefox-addons i det hele tatt. De er ment å være egne programmer. De er spesielt nyttige på mobil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...