Gå til innhold

Opera 10 klarer Acid3-testen


Anbefalte innlegg

Jeg vil heller ha en mer stabil nettleser og addons - widgets er en vits.
Widgets er ikke ment å være som Firefox-addons i det hele tatt. De er ment å være egne programmer. De er spesielt nyttige på mobil.
Som i tillegg er svært enkelt å utvikle og veldig sikkert.

 

Med kjenskap til HTML og CSS, en dråpe XML og litt forståelse for JS/DOM (eventuelt klare å bruke en av de mange bibliotekene tilgjengelig) har man et lite og ufarlig program som fungerer på både mobilen og skrivebordet. Kan ikke si det samme om Java/J2ME.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da var jeg kanskje litt kjapp med å kaste fra meg Opera. Er download-manageren til FF også kopiert?

CTRL-J for å gå til tab, CTRL-SHIFT-7 for å vise i sidebar ( anbefalt ). Du kan også remappe alle hotkeys til akkurat det du ønsker deg. ( sidebar toggles med F4 )

 

Men kan man også fikse litt under panseret slik man kan med FF, altså endre på pipeliningen?

Selvsagt, hvertfall siden versjon seks i 2001. Skriv opera:config i adresselinja.

 

Og det at jeg slipper å vente 0,5 sekunder på at ei side skal lastes og rendres når jeg blar meg bakover i browsehistorien er priceless med Opera og Chrome i forhold til FF.

Slik var det hos meg før, men nå "laster" Opera siden inn på nytt på en del sider (f.eks her på diskusjon.no), uten at den oppdaterer seg. Forslag til fiks?

opera:config, skriv "history" i søkeboksen og endre "History navigation mode" fra 3 til 1 for å få tilbake pre Opera 9 history navigation.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Og det at jeg slipper å vente 0,5 sekunder på at ei side skal lastes og rendres når jeg blar meg bakover i browsehistorien er priceless med Opera og Chrome i forhold til FF.

Slik var det hos meg før, men nå "laster" Opera siden inn på nytt på en del sider (f.eks her på diskusjon.no), uten at den oppdaterer seg. Forslag til fiks?

opera:config, skriv "history" i søkeboksen og endre "History navigation mode" fra 3 til 1 for å få tilbake pre Opera 9 history navigation.

Det er vel motsatt. Endre fra 1 til 3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...