Gå til innhold

Nvidia med ny varmeovn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det finnes uoffesielle tester på nettet av gtx295 på nvidia sponsede spill,men de er ikke til å stole på naturligvis;P

 

Haugevis faktisk... :)

 

Ingen tester enda da? :)

Jo den beste testen:

 

Hehehehe.. Look what i found..

 

1293180.jpg

 

 

 

Den posten der var ganske gammel. Postet den en kort tid etter denne artikkelen ble publisert på HW.no. Men takk for tipset, har ikke lest den testen enda. :)

 

Vi har jo for eksempel tester på Bit-Tech og mange andre kjente formidlere av hardware-relaterte nyheter, men hvorvidt de er til å stole på er enda uklart. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Er jo ikke rart at Nvidia tar en seier her, brikken de kommer med er jo et seriøst monster av en brikke, både størrelsemessig og kostnadsmessig , men tipper de fleste entusiaster som har mer penger enn gjennomsnittet kommer til å kjøpe dette kortet uten å blunke.

 

Forsåvidt som jeg forstår det er GTX 295 2x 280 eller 260 gpu brikker som allerede fra før av er 2x 9800 kjerner (mer eller mindre) så vi ender jo i grunn opp med 4xgpu med en smalere produksjonsprossess.

 

Regner med at vi blir meget driveravhengig for ok ytelse i de fleste spill.

Lenke til kommentar
? GTX 280 eller GTX 260 er ikke 2x 9800 kjerner nei. Begge har kun en enkelt kjerne, og med to slike så blir det totalt 2 GPU'er på GTX 295.

Holy CRAP DUDE! :w00t:

3dGuru som sjelden tar feil skriver at GTX295 har 2stykk GTX280 core, jeg trodde det var 2 stykk GTX260 core.. Åjj SJIIIT!!

 

Dette kortet kommer jeg til og kjøpe uten og nøle ja..

Now if the price is nice, ill buy a slice..

Lenke til kommentar

jeg var også ganske sikker på at gtx296 var 2x gtx260 core 216 pakket sammen til et skjermkort. jeg tror ikke jeg gidder å kjøpe 2 gtx295 for å ha i quad-sli, venter heller til det kommer nye singlekort. quad er som tidligere nevnt veldig driveravhengig for å slå ut positivt.

 

dersom det viser seg at quad har blitt dramatisk forbedret siden sist gang vi så det.....ja,da tipper jeg at de finner veien inn til mitt kabinett i løpet av sommeren;P

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
? GTX 280 eller GTX 260 er ikke 2x 9800 kjerner nei. Begge har kun en enkelt kjerne, og med to slike så blir det totalt 2 GPU'er på GTX 295.

 

Ser at jeg ikke akkurat uttalte meg veldig heldig.

Du har forsåvidt rett, det jeg peker til er at selve Gpu'en er bygget på fusionering av flere andre kjerner som har fått forbedringer og bugfixes fra G80 arkitekturen og oppover.

 

GTX 280 var i hovedsak en kjerne som hadde fått lappet inn 2x9800 (ganske likt dual core'ene til intel) med en del forbedringer.

 

Bilde av kjernen til 280

 

Gtx 295 har 2 gpu derimot : http://www.pcgameshardware.com/aid,671007/...card_previewed/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...