Gå til innhold

Nvidia med ny varmeovn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det gjelder ytelse og spesifikasjoner så er det en blanding av GTX260 og GTX280 55nm kjerne, enten dere vil eller ikke..

Det er ikke noe 512mbit, det er lavere frekvenser, stort sett alt er redusert..

 

Kjernen er ergo svakere spesifisert enn en GTX280 kjerne på 55nm, ergo er det jo ikke noen GTX280 kjerne?

På den andre siden er den hakket vassere enn en GTX260 kjerne, ergo blir det jo en slags mellomting mellom GTX260 og GTX280 55nm x2?

Lenke til kommentar
Det har hverken 260 eller 280-kjerne - det har en mellomting.

HAH! in ur face :tease:

Påstår du at Guru3d som fikk lov og ta en smaktitt på kortet har tatt feil!

Jeg har to ting å si:

1) Du vil ikke rote med fjeset mitt atm, jeg er sjuk.

 

2)

post-122083-1230926546_thumb.jpg

295 er en krympet utgave av 280 sin kjerne med hastigheten til 260. Så WheelMan har rett. Se nøyere på bildet ditt så ser du at det stemmer.

 

Skal jeg peke, pus? :) Eller kanskje trylle fram noen briller.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Vell hva er det som gjør GTX295 verdens raskeste kort?

Hva er kraften bak det hele? :p

To GPU'er som hver er kraftigere enn GTX260 Core216? Med tanke på at et GTX260 Core216 er på linje med Radeon 4870 1GB og at GTX295 har økt antall shadere med 11% og antall TMU med 25% per GPU vil du få et kort som er raskere enn 4870x2. I tillegg vil tester med spill utvalgt av nVidia gjøre et enda større inntrykk.

Lenke til kommentar
Snart 9 januar, håper jeg kan pre ordre samme dagen på komplett.no eller annen web shop i landet.

Jeg skal ha den hvis prisen er rett. Nvidia lovde jo siden de sa "we have been really late out this time" og lovde billigere pris enn 4870x2 og mer ytelse, og GTX295 ER sprekere enn 4870x2, så da gjenstår ikke annet enn og vente. Det suger men er slik det må bli dessverre :ermm:

Lenke til kommentar
Test-resultatene varierer så voldsomt at jeg ikke tar noe for god fisk før jeg faktisk får testet det selv :p

Neimen daså :thumbup:

Da kommer jeg til unsettning for og hjelpe deg og vise litt "real-stuff"

 

E8500 @ 3.16ghz med GTX 295

Resten av delene hans:

asus p5q pro 4Gb ocz 1066mhz GTX295 1792mb EVGA 1000watt ocz psu antec 1200 case 2.5TB storage

Se filmen hos Youtube

 

En annen

i7 920 med GTX 295

Resten av delene hans:

ram is corsair dominator 1866mhz the psu is thermaltake toughpower 1200w

Gigabyte X58

 

Så nå kan du slappe av..

Fordi hvis man får 51 fps med E8500 og GTX 295 og textures er satt til HIGH, og jeg skal ha i7 som er en enda bedre prosessor.. Da kommer dette til og gå som Bugatti Veyron. :thumbup:

Endret av Plizket
Lenke til kommentar
Plizket er den nye Sam_Oslo! :mrgreen:

 

En såkaldt super fanboy :D

fanboy pga poster pics og videos av nytt skjermkort? :thumbup: Det er jo det topicen handler om din slubberusk. On-topic på sitt beste siden trådstarter har her nVidia i tittelen. Om jeg da poster om ATI er jeg automatisk ATI fanboy jeg da?

 

Jeg bryr meg kun om ytelsen til ett skjermkort. Er dødtid og være fanboy.

Det hjelper ingenting. :thumbdown:

Lenke til kommentar

 

1316557.jpg4870x2 <- :tease:

 

I dead space -testen ser jeg at samtlige testede skjermkort er overkill og bortkastede penger. Selv det "svakeste" får jo meget godt spillbar FPS (82) i 2560x1600 med høye kvalitetsinnstillinger. Dvs. at det er overkill for selv de med über high end skjermer.

 

I GTA IV-testen er det tydeligvis så vidt man klarer å fremkalle situasjoner der disse kortene har noe for seg. (2560x1600 med høye kvalitetsinnstillinger). Har man ikke en 30" skjerm, og må begrense seg til 1920x1200, så er det trolig bortkastede penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...