Gå til innhold

Killzone 2, alt blir diskutert her før og etter releasedagen!


Anbefalte innlegg

Wow. Hvilke butikker er nazi på det der da?

 

 

Alle jeg har vært i.

 

Elkjøp krever foreldre hvert fall. En 13-åring som sto foran meg måtte gå og hente foreldrene sine da jeg sto der og ventet. Ellers kunne butikken miste rettighetene til å selge spill, sa han...

 

 

Det tror eg på og. Norge har så sinnsykt strenge regler på..... Alt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At de kan miste rettigheter er uansett bare bullshit. I Norge er det i dag ingen regler på dette. Så aldersgrensen fungerer bare som veiledning. Men det er tydelig at de kan lage sine egne regler..

 

Når jeg kjøpte min PS3 på GAME, så kjøpte jeg med 2stk 18års spill. Dette var vel i forfjor, og jeg var 17. Ingen spurte da.

Lenke til kommentar

seff spør de ikke en 17åring:P

 

som du sier er det jo veiledning. Tingen er den at dersom feks en tolvåring kommer hjem med Killzone2 kan dette kanskje få noen foreldre til å flippe og varsle media.. noe som igjen fører til vanvittig dårlig pr i media, dette har vi sett eksempler på flere ganger. Derfor lager nok butikker som elkjøp sine egne retningslinjer på dette.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske at flere butikker var strengere på det der. Er drittlei av å spille med drittunger med heliumstemme skrike når jeg spiller online. Alle er nok ikke slik, men de fleste.

 

OT: Er jo ikke lenge igjen til KZ kommer nå. Regner med jeg har spillet om ca 1 uke. Har tenkt å kjøpe fra Elkjøp til onsdag, men mulig jeg ikke gidder og vente en dag og heller kjøper spillet neste tirsdag fra Mussikverket.

Lenke til kommentar

Ang aldersgrenser, det er greit at det ikke er lovbestemt i norge - men Elkjøp, og andre kjeder for den saks skyld risikerer rett og slett ikke at dagbla eller vg sender inn en mindreårig for å kjøpe for seg - hvor de så får store negative oppslag.

 

Så derfor sjekkes ID. Og derfor følges anbefalt aldersgrense.

Lenke til kommentar
Aldersgrensen er der av en årsak og bør følges, men jeg er nå alikevel sympatisk med de under 18 på dette. Kanskje man heller skal fokusere på å lage mindre voldelige spill. Man kan fint ha krigsspill uten detaljert vold.

 

Sony bør benytte mer foreldrekontrollen på konsolen sin, knytt denne sterkt opp mot brukerkontoen og spillene.

Har foreldre slått på denne så skal de føles seg trygge på at det visuelle blir sterkt redusert i voldspill, som for eksempel ingen blod splatters og nedjustering av visuelt innhold til den grensen som er satt i denne.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe tro på at spill påvirker folk. So what om det spruter litt litt rødfarge som skal forestille blod når man skyter på et romvesen i resistance.

Selv har eg spilt GTA siden eg var 12.

Det eneste spillet som kan påvirke folk er GTA:IV, nettopp fordi at det er så realistisk at folk begynner å tro at man kan gjøre alt som blir gjort i spillet. Slik som han i Thailand som skulle sjekke om det var like enkelt å stjele en drosje som i GTA. Selfølgelig er det ikke bare til å dra mannen ut av drosjen og forvente at han skal drite i det.

Har vel blitt litt mye Of topic no.

Lenke til kommentar

Ka skjer med øynene til helghast på online-delen egentlig? Så en film på gametrailers (eller hvor det nå var) en som spilte og snakket om killzone 2 betaen. Då sa han at han alltid valgte å være ISA fordi at helghast var så lette å se med de orange øynene. Har hørt snakk om at de skal gjøre noe med øynene til helghast eller at det var noe med draktene til ISA?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...