Gå til innhold

Gta IV- Store problemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et problem med spillet på pc'n.

Når jeg prøver å starte spillet, kommer det opp feilmeldingen " GTA IV har sluttet å virke"

Noen som har en løsning på dette problemet?

Er Vista 64bit

Google er ikke til mye hjelp siden spillet er såpass nytt.

Takk for all hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har det samme problemet, Vista 64, kjøpte spillet for 3 timer siden, å nå er det ikke lenge til jeg hiver spillet ut i skauen! begynner å bli rimelig forbanna

GTA 4 virker ikke på 64Bit

Kilde?

Har du spillet selv? bak på coveret står det spessielt at det er beregnet på 64 bit, så du må nok sjekke dine kilder mer nøye

Endret av LuckyNr7
Skrevet (endret)

Prøv å start spillet uten å logge inn på sosial club først. Da funket det hos meg. Så kan dere logge inn i windows live 'in-game'. Man kan ikke logge inn på sosial club 'in-game' så vidt jeg vet, og dermed fungerer ikke multiplayer..,,

Endret av Xenofil
Skrevet

Dette er helt fantastisk tullete. Kan ikke Gamer.no advare folk mot å kjøpe GTA4 til PC sånn det er nå. Spillet krasjer 9/10 forsøk på å starte det og når du først får det i gang er det fullt av grafikkfeil eller sinnsykt lav ytelse.

Rockstar har mistet all min tillit. De er nå på listen over ubrukelig utviklere som jeg inderlig håper går konkurs!

Skrevet (endret)

Fant nettopp denne:

Ok guys just to let you know, I got into the game the first couple of times. Then I got the same error as you. I've completed all the registration etc.

Now the fix, I've tested this several times, managed to reproduce the error and fix it a second time. This works for me thats all i can say.

Step 1 - DO NOT log in to rockstar social club, use the offline mode/ skip login option.

Step 2 - Launch the game as normal

Step 3 - Hopefully get to the main menu (has worked for me)

Step 4 - Minimise the game, connect to rockstar social club.

Step 5 - Maxmimise the game and enjoy.

Den orginale tråden kan du finne her.

Endret av Xenofil
Skrevet

De som har ordna installasjonsrutine og slik til GTA4 må være de største fehodene som eksisterer i verden i dag. Hva skjedde med å innstallere spillet, for deretter å spille? Nå begynner det seriøst å bli aktuelt å laste ned spill isteden, for makan til mye tullball man skal igjennom bare for å få spilt trodde jeg F... ikke var mulig. forbanna drittspill, rett og slett!

Skrevet (endret)
http://hellforge.gameriot.com/blogs/Random...A-IV-on-Your-PC

"* The Windows Live update supports Vista 32bit only. If you have Windows Vista 64bit, you can not play."

For de som ville ha en kilde på 64bit Vista.

Installerte helt fint på min 64-bit Vista. Spiller kjører, men ytelsen er horribel. Helt klart årets dårligste port, om ikke opp i en topp 10-liste.

Og det at du må ha Games for Windows og Rockstar Social Club installert er enda mer latterlig.

Endret av TCi
Skrevet

Slik jeg har forstått det må du installere Social club, Windows(ett eller annet) live og framework 3.5. Stemmer det?

Hva skjer med de stakkars få som ikke har internett? Følger alt man trenger med på platene?

Jeg føler virkelig jeg må sette meg inn i installasjonsrutinene på spillet før jeg i det hele tatt kjøper spillet.

Tenkte også å kjøpe det til en kamerat i julegave, men jeg ønsker ikke å gi bort problemer på selve julaften.

Skrevet (endret)

Har dere også merket at de siste spillene som har blitt lansert på PC er bare full av bugs? Er det sånn at hver person som kjøper et pc-spill idag må google problemet og finne ut av problemet selv på forum for å få spilt et spill de har kjøpt? Det er helt tragisk, tenk alle de problemene med farcry 2, call of duty waw, secureROM og nå dette, har spillutviklere ikke hørt om beta testing?

De spilla som blir lagt ut for salg offentlig nå i det siste burde være skam selv hvis det var beta versjon !

Endret av Iceman22
Skrevet (endret)
Har dere også merket at de siste spillene som har blitt lansert på PC er bare full av bugs? Er det sånn at hver person som kjøper et pc-spill idag må google problemet og finne ut av problemet selv på forum for å få spilt et spill de har kjøpt? Det er helt tragisk, tenk alle de problemene med farcry 2, call of duty waw, secureROM og nå dette, har spillutviklere ikke hørt om beta testing?

De spilla som blir lagt ut for salg offentlig nå i det siste burde være skam selv hvis det var beta versjon !

Fullstendig enig i hva du sier. Synes nesten synd på de stakkars folk som har kjøpt GTA IV(spesielt)på litt utdaterte maskiner . Rockstar løy jo på forhånd om hvor bra dette spillet kjører på "utdaterte" maskiner. Ikke rart folk begynner og bli skeptiske :thumbdown: Lies all the way!!

Endret av Jackvo
Skrevet

Jeg er enig med dere der. Det blir bare vanskligere å forsvare et kjøp av spill når man aldri vet hva man får.

Bare så synd at jeg liker å ha et cover å vise fram i hylla. Om produsenten får penger eller ikke begynner jeg å drite i

Skrevet

Jeg er helt enig. De tre siste spillene jeg har kjøpt til PC har rett og slett ikke fungert! Far Cry 2 er bugga og jeg kommer ikke videre pga oppdrag som ikke blir godkjent. CoD:WaW nekter å starte SP pga den ikke finner CD-rommen osv.

Jeg begynner å bli ganske lei av å bruke penger på ting som ikke funker. Er ikke merkelig at det blir masse piratvirksomhet når det er så mye tull og faenskap med ting en kjøper.

Skrevet

Syntes helt ærlig at gta 4 er minst like bra på pcen som konsoll, eneste som jeg kommer på er kantene på skyggene er prikkete og man må trykke alt tab for å logge seg på for multiplayer.

Skrevet

Jeg kan beskrive problemet mitt ytterligere:

Jeg ser at mange andre får opp en feilkode? Det gjør ikke jeg... Ingenting skjer og "GTA IV har sluttet å fungrere"

Er det mulig at det er pc'en det er no feil med?

Noen andre som har det samme problemet som meg? Altså ikke no feilmelding.

Skrevet (endret)

At nye spill inneholder bugs er da ærlig talt ikke noe nytt problem. Så lenge jeg har spilt dataspill (i over 20 år) har det eksistert bugs. Jo mer komplisert spillene blir, jo vanskeligere er det å finne alle feilene før spillet slippes. Samtidig er det mye mer penger i en spillproduksjon i dag enn det vår for 15-20 år siden. Det øker det økonomiske presset på utvikleren en del. Dessuten er markedet og konkurransen en helt annen i dag enn den var i dataspillenes spede barndom, og vi ser oftere at spill holdes igjen eller slippes før de burde av strategiske grunner.

Jeg tipper at GTA4 ble sluppet nå rett før jul, uavhengig av om produktet var helt klart for lansering, for at rockstar skal få med seg inntjeningen på førjulssalget.

Jeg prøver ikke å forsvare rockstar her på noen måte, eller å angripe noen for den saks skyld. Men bildet er gjerne litt mer nyansert enn det mange her tydeligvis klarer å innse. Jeg er rimelig lei av å høre den yngre generasjonens mas og syt om at alt skal fungere slik de vil at det skal fungere. Og helst skal det være gratis også.

Idèelt sett burde det kanskje vært sånn. Men veien er lang fra vår skitne, uetiske verden til en verden der alle er fornøyd.

Penger og det 'frie' markedet bestemmer mer og mer. Sånn er det bare. Desverre.

Endret av Xenofil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...