Gå til innhold

Trump 2025 - 2026

Anbefalte innlegg

Skrevet
ForTheImperium skrev (15 timer siden):

Hypotetisk spørsmål: Hvis EU går enda lengre med tiltak mot maga regimet med å stoppe alle Hollywood filmer til Europa minus Ungarn og Slovakia(de er pro-trump), vil det virkelig lage skade filmindustrien og den amerikanske økonomien?

EU har mer makt enn som så hvis det virkelig blir krise med USA.
https://fortune.com/2026/01/18/europe-retaliation-8-trillion-sell-america-us-debt-bonds-stocks-trade-war-greenland-trump/?itm_source=parsely-api

Det er såklart en dum idè å selge disse statsobligasjonene ettersom det vil også skade EU økonomisk, men om vi ender opp i en situasjon hvor vi er i krig med USA så bør det bli gjort fordi skaden USA vil ta av det er langt større. 

Men risikoen ved å holde disse obligasjonene er allerede en god del høyere enn bare for noen år siden, så man ser at flere land selger unna deler av sine beholdninger, og USA vil på sikt merke dette godt, mens EU leter etter nye handelspartnere og andre sikkerheter.

California og Hollywood er allerede sterkt i mot Trump, og hvis det går så langt, så bør jo alle statene i USA som er i mot dette slutte å betale skatten sin og slutte å gi midler til det føderale. Da stopper ting opp veldig fort der borte, og heller en borgerkrig der enn en ny krig på Europeisk jord hvis du spør meg.

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
ForTheImperium skrev (15 timer siden):

Jeg tror drømmescenarioen for europeiske ledere at maga regimet trekker seg fra Grønland kjøp-invasjonen, men lar Uza tar over rollen som Grønlands ''beskytter''.

USA har allerede den rollen, de kan nesten bygge så mange baser på Grønland som de vil, og de kan ha så mange stasjonert der som de ønsker. Det de ikke får lov til er for eksempel å ha atomvåpenlagre eller atomubåt-baser der, eller grave etter mineraler ettersom dette ville truet Grønlands suverenitet. 

Trump og MAGA-USA vil ikke noe annet enn å gå tilbake til historiens imperialister. Trump, Stephen Miller og resten av denne møkkagjengen ser på Napoleon og Alexander den store som historiens helter og ønsker den type makt.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet
Orake1et skrev (48 minutter siden):

Mitt utgangspunkt er at hvis du ønsker å tro at jorden er firkantet, så skal du få lov til det. Jeg kommer til å si at det er feil og at du bør tenke på X og Y for å vise vei, men jeg har ikke tenkt å bruke min tid på å overbevise deg om noe.

Og mitt utgangspunkt er at det er et krav til dokumentasjon når man kommer med ekstraordinære påstander som dette, det velger du å ikke gjøre selv om  du åpenbart finner det fornuftig å bruke all denne tiden på å fortelle meg hvorfor du ikke vil gi dokumentasjon, noe som ville vært meget enkelt om det du sier faktisk stemmer, da kan jeg bare konkludere med at du finner på ting.

Orake1et skrev (51 minutter siden):

Jeg gjetter at dette vil ikke du tro på fordi Pfizer har overbevist deg om at RFK er gal og en "anti-vaxxer". De har til og med forledet deg til å tro at "vi vet at vaksiner er trygge fordi det har vi gjort i hundrevis av år". Påstanden er isolert sett riktig, men det mangler den kritiske informasjonen at mRNA er noe annet enn det vi har gjort i hundrevis av år. Vi har noen vaksiner vi vet mye om, men mRNA er definitivt ikke blant de.

Ja du gjetter, beklager men påstanden din er at vaksinene vi får ikke er vaksiner, du sa videre at det burde medisinsk personell informert om, de informerte om at det er en vaksine, så nei jeg har absolutt ingen kontakt med pfizer, de har ikke overbevist meg om noe som helst.

Orake1et skrev (54 minutter siden):

Og nei, det er ikke en "konspirasjon". Selv "reklamen" til Pfizer erkjenner at dette er ny teknologi:

Konspirasjonene er at du sier at vaksiner ikke er vaksiner, ikke noe om ny teknologi, påstanden din er at det ikke er en vaksine, dette er overskriften på "dokumentasjonen" du gir meg. 

What Makes an RNA Vaccine Different From a Conventional Vaccine?

Med andre ord en vaksine.

Orake1et skrev (1 time siden):

Jeg syns det er pussig at helsemyndigheter, som ikke sier at de putter eksperimentell teknologi i kroppen sin, som er utviklet under stort tidsnød av Trumps "operation warp speed" og som produsentene tar null ansvar for, skal nyte stor tillit, mens "konspirasjonsteoretikere" som forsøker å informere om hva dette egentlig er for å advare, skal nyte null tillit. Det er strengt tatt jeg som forsøker å hjelpe deg til et informert valg, ikke de. 

Problemet er at konspirasjonsteoretikere er litt sånn at de ser spøkelser på høylys dag, de ser mønstre som egentlig ikke er der, du har absolutt ingen bevis for dine påstander, men fortsetter med disse vrangforestillingene, hva tror du er årsaken til det? 

https://en.wikipedia.org/wiki/Apophenia

• Liker 3
Skrevet
Fattiglus skrev (54 minutter siden):

Vi må huske at Trump er valgt innav amerikanere, for andre gang.

Vi må se det fra deres side, han kjemper for USA. Der beskrives Europa i nyheter som både svake, trege og naive. Vi ses på som nyttige idioter lett å lede av andre, uten å stå opp for oss selv.

Og dette er lett å «selge» til den jevne amerikaner så lenge det inneholder deler av sannhet.

EU har kjørt Europa ut i en hengemyr gjennom flere tiår og må nå betale i form av dårligere økonomi, utpressing, areal og innflytelse.

• Liker 1
Skrevet

The White House’s ‘Which way, Greenland man?’

spacer.pngDette er et AI-generert bilde på den offisielle White House-twitterkontoen med taglinen: "Which way, Greenland man?". At folk på Grønland bare har to valg: enten Amerika eller Russland og Kina. I seg selv ganske så uskyldig ikke sant? Men det er taglinen: "Which way, Greenland man?" som er skremmende. 

Det er en direkte referanse til den ny-nazistiske forfatteren William Gayley Simpson og boken hans "Which way western man?".

Sitat

Simpson later became a White supremacist and a member of the neo-Nazi group the National Alliance, led by William Luther Pierce. Simpson is most well-known for his 1978 book Which Way Western Man?, which claims there is a Jewish plot against White people, calls for violence against Jews, and says that Adolf Hitler was right. Simpson's ideology and works, particularly Which Way Western Man? has had an influence on several White supremacist and neo-Nazi figures.

De er nazister og de vil at du skal vite at de er nazister. De sier det ikke åpent, for da vil de miste den dumme prosentandelen av amerikanere som er republikanere og fortsatt støtter Trump, men som ikke vil være nazister. Det kan ikke bli mer åpenbart.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 4
Skrevet
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Konspirasjonene er at du sier at vaksiner ikke er vaksiner, ikke noe om ny teknologi, påstanden din er at det ikke er en vaksine, dette er overskriften på "dokumentasjonen" du gir meg. 

What Makes an RNA Vaccine Different From a Conventional Vaccine?

Med andre ord en vaksine

Ja, som jeg allerede har forklart så produsentene seg tjent med å bruke ordet «vaksine» for da kan de slippe tiår med forskning på mus før det kommer i nærheten av mennesker, og de slipper ansvar for skader som oppstår hos brukerne.

Vaksine har hatt et definert innhold i 200 år. Kort forklart er det laget av sykdommen man skal vaksinere mot. Det er ikke laget i sin helhet i en lab og slik at kun fantasien setter grenser ift hva det kan gjøre.

Vi er ikke ukjent med slike legemidler, men vi pleier å kalle dette «medisin». Slikt skal testes på mus mv i lang tid før det går inn i armen din.

Som sagt; du må gjerne sette den neste dosen med utestet mRNA medisin i armen din og vente i spenning på hva som vil skje, men igjen; jeg vil ikke det og jeg støtter RFK sin stans av eksperimentering på mennesker. Det har ingenting med «vaksine-skepsis» å gjøre. Det handler om at dette ikke er vaksinene vi har hundre år erfaring med, men noe annet. 

Det burde være unødvendig å si, men man får ikke hundrevis av år med erfaring rundt et legemiddel ved å utvide definisjonen av «vaksine».

• Liker 1
Skrevet (endret)

Selv om jeg er glad for at EU landene står støtt sammen og ikke viker unna maga kravet, så er jeg fortsatt usikker på om de klarer å stå hele veien. Maga gjengen kaller europeere svake noe som har en viss sannhet i det. Europa vil jo fortsatt ha dialog med Uza og back to usual business innerst inne. Skulle ønsket vi hadde en Zelensky i Vest-Europa. Tror nok en sånn person hadde allerede satt igang mye kraftigere motsvar mot drittungen i det hvite huset. Det famøse møte mellom den oransje galningen og Zelensky viser jo at han holder ingenting tilbake og tør å se ting rett foran trynene deres. Han er ikke redd de.

Det er lite å hente inspirasjon fra Kina, men man kan lære hvordan de responderte til maga tollkrigen i hans forrige tid som president og nå. Hardt mot hardt. Ingen kompromisser. Vi må skade den amerikanske økonomien så mye som mulig sånn at konsekvensen blir så gale at den veike kongressen må bare gjøre noe. Fordi det går utover de også....

Endret av ForTheImperium
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Orake1et skrev (46 minutter siden):

Ja, som jeg allerede har forklart så produsentene seg tjent med å bruke ordet «vaksine» for da kan de slippe tiår med forskning på mus før det kommer i nærheten av mennesker, og de slipper ansvar for skader som oppstår hos brukerne.

Vaksine har hatt et definert innhold i 200 år. Kort forklart er det laget av sykdommen man skal vaksinere mot. Det er ikke laget i sin helhet i en lab og slik at kun fantasien setter grenser ift hva det kan gjøre.

Vi er ikke ukjent med slike legemidler, men vi pleier å kalle dette «medisin». Slikt skal testes på mus mv i lang tid før det går inn i armen din.

Som sagt; du må gjerne sette den neste dosen med utestet mRNA medisin i armen din og vente i spenning på hva som vil skje, men igjen; jeg vil ikke det og jeg støtter RFK sin stans av eksperimentering på mennesker. Det har ingenting med «vaksine-skepsis» å gjøre. Det handler om at dette ikke er vaksinene vi har hundre år erfaring med, men noe annet. 

Det burde være unødvendig å si, men man får ikke hundrevis av år med erfaring rundt et legemiddel ved å utvide definisjonen av «vaksine».

Er det mer etisk å teste nye vaksiner/medisinsk teknologi på forsvarsløse mus som man beleilig nok bare kan "kvitte seg med" hvis det går skeis? Selvsagt er det ikke noe bedre å teste uferdige vaksiner/medisin på mennesker, men vi mennesker er i det minste i stand til å forstå hva som skjer, hvor dyr hverken forstår eller har noe de skulle ha sagt.

Vi har jo heller ikke noe vi skulle ha sagt ved evt. vaksine"tvang", men testing på mus er ikke noe mer moralsk eller etisk riktig, kanskje verre fordi de ikke skjønner hva som skjer eller har en døyt de skulle ha sagt om saken.
Hva vet forskerne om hva og hvor mye musene evt. måtte lide, som de ikke kan fortelle om?

For øvrig tviler jeg sterkt på at disse mRNA-vaksinene (eller hva du velger å kalle det siden du mener vaksine er feil) er/var "utestet". Langt mindre testing over langt kortere tidsrom enn tradisjonelle vaksiner, ja, men bivirkninger til tross, er det noe bedre å gamble med folks liv og helse ved å IKKE gjøre noe?
Skulle staten latt befolkningen fortsette med sosial distansering og munnbind i flere år, kanskje helt til 2030 eller lenger, mens forskerne drev mer utbredt (og like uetisk) testing på mus, samtidig som idioter verden over ga F i både distansering og munnbind (USA var vel prakteksemplet der) fordi "it's just a cold", "conspiracy theories!" eller fåglarna vet hva slags begrunnelser de hadde?

Skrevet
Orake1et skrev (1 time siden):

Du forklarer mye rart, lite av det ser ut til å samsvare med realiteten, har du dokumentasjon eller ikke? 

• Liker 2
Skrevet
N-4K0 skrev (5 minutter siden):

Skulle staten latt befolkningen fortsette med sosial distansering og munnbind i flere år, kanskje helt til 2030 eller lenger, mens forskerne drev mer utbredt (og like uetisk) testing på mus

Vill idé; hva hvis vi faktisk hørte på staten (Tegnell & Co) og ikke outsourcet vurderingene til industrien som vil selge oss sprøyter for tusenvis av milliarder?

Tegnell hadde rett og grunnen til at vi alle tåler covid nå er at vi har hatt covid flere ganger. Det har vi hatt selv om vi tok vaksine og boosters. Den vesentligste effekten av vaksine er pengene som ble brukt og bivirkningene som i økende grad blir synlig etter hvert som tiden går.

Skrevet
ForTheImperium skrev (58 minutter siden):

Maga gjengen kaller europeere svake noe som har en viss sannhet i det.

De sterke greier å stå i mot demagoger og falske påstander, de projiserer sin egen svakhet på et Europa som har baller nok til å ikke bøye seg for idiotien, amerikanere og republikanere spesielt er oppdratt til å ikke stille spørsmål ved oppførselen til urasjonelle prester og politikere, det er svakhet. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
skaftetryne32 skrev (49 minutter siden):

De sterke greier å stå i mot demagoger og falske påstander, de projiserer sin egen svakhet på et Europa som har baller nok til å ikke bøye seg for idiotien, amerikanere og republikanere spesielt er oppdratt til å ikke stille spørsmål ved oppførselen til urasjonelle prester og politikere, det er svakhet. 

Nettopp George Washington utfordret ikke den største militærmakt i verden og stilte aldri spørsmål ved King George

MAGA gjengen skjedde ikke fordi de ikke stilte spørsmål til status quo, tvert imot 

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Skrevet
jjkoggan skrev (12 minutter siden):

Nettopp George Washington utfordret ikke den største militærmakt i verden og stilte aldri spørsmål ved King George

kamerat, det var 250 år siden. Siden den gang har dere slettet all fornuft fra den tiden og blitt en nasjon under guden deres, det som skjedde for 250 år siden har jævla lite med et som foregår nå, dere er nå verdens største militærmakt som truer sine allierte, ser du forskjellen? 

• Liker 8
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
skaftetryne32 skrev (Akkurat nå):

kamerat, det var 250 år siden. Siden den gang har dere slettet all fornuft fra den tiden og blitt en nasjon under guden deres, det som skjedde for 250 år siden har jævla lite med et som foregår nå, dere er nå verdens største militærmakt som truer sine allierte, ser du forskjellen? 

MAGA gjengen skjedde ikke fordi de ikke stilte spørsmål til status quo, tverti imot.  Uavhengig individualisme som eksisterte i 1776 lever i dag.  Mistillit i staten er 100% en amerikansk kulturelt egenskap og er hovedgrunnen til at vi ikke adopterer typisk europeisk sosialdemokratisk politikk som krever tillit i myndighetene 

• Innsiktsfullt 3
Skrevet
jjkoggan skrev (42 minutter siden):

Mistillit i staten er 100% en amerikansk kulturelt egenskap og er hovedgrunnen til at vi ikke adopterer typisk europeisk sosialdemokratisk politikk som krever tillit i myndighetene 

Du vet så lenge du stemmer så er du en del av staten, folket er staten, kort sagt så skjønner jeg ingenting av dette hvem er det du har mistillit til, deg selv, Familie, venner? Dere burde ha mistillit til de store selskapene, og ikke minst til den korrupte lobbyvirksomheten denne motbydelige kreften i samfunnet deres som dere faktisk lovlig tillater.

jjkoggan skrev (49 minutter siden):

MAGA gjengen skjedde ikke fordi de ikke stilte spørsmål til status quo, tverti imot.  Uavhengig individualisme som eksisterte i 1776 lever i dag.

kjære deg, dette er ikke individualisme, ikke engang i nærheten, det er ren og skjær hjernevask alle tenker likt, det er ikke individualisme vettu. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Et stort problem fremover er den store spliden i Europa. Storbritania annonserte nettopp at USA mer eller mindre var deres viktigste partner. Og for å være ærlig tror jeg nok dessverre flere EU land ville vært illojale — Og valgt USA’s side i en evt. konfrontasjon mellom EU og USA fordi de gagner dem selv best. 

Det er ekstremt frustrerende å se at USA — En land jeg liker veldig godt (Med sine mange feil som verdens eneste supermakt) har gått så til de grader av hengslende gjennom han oransje mangoen med en IQ på det lave 90 tallet og en mental tilstand på nivå med en umoden 9 åring.

"Keir Starmer laying out why it’s not possible for the UK to break with the US

Cites interconnectedness of defence, nuclear and security relationship 

He is using this presser to defend his approach of never giving up on diplomacy with Trump"

• Liker 4
Skrevet

Trump kommer til å innføre militær unntakstilstand i Minnesota. 

Trump hater den staten så mye, og det han ikke hater vil han ha de svette labbene sine tak i. 

Utrolig mange republikanere som misunner Minnesota.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...