Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Hei. Har nettop hentet en Samsung SM951 fra posten. Er det noe jeg må gjøre før jeg installerer på mitt Gigabyte GA-X99 Gaming 5 hovedkort? Tenker mest på å installere Samsung SSD programer osv. Noen andre tips for å få mest mulig fart? Bios instillinger osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Har nettop hentet en Samsung SM951 fra posten. Er det noe jeg må gjøre før jeg installerer på mitt Gigabyte GA-X99 Gaming 5 hovedkort? Tenker mest på å installere Samsung SSD programer osv. Noen andre tips for å få mest mulig fart? Bios instillinger osv?

Legg inn nyeste bios :)

 

Her er kanskje nyere enn hjemmesiden;

http://forums.tweaktown.com/gigabyte/28441-gigabyte-latest-beta-bios.html

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Det er gjort. Men har lest i noen tester at den ut av boksen får 1600/1200. Men at med tweaking kan øke hastigheten mye. Men alt går jo på hvor heldig man er med SSD, CPU og hovedkort.

Det kommer ikkje ann på flaks nei ;)

 

Skru av all strømsparing i bios og windows. du må vel legge inn nvme driver også.

Hvis hovedkortet har m.2 ultra port, så får du max hastighet.

Lenke til kommentar

Har sett en god del av disse OCZ RevoDrive 3 X2 240GB på finn de siste månedene. Er det bare tilfeldig at akkurat disse blir solgt?

Hvordan er evt de til den prisen? 2k?

klin heller til med en Intel 750 400GB til 4k. Det er så natt og dag i forskjell.. for ikke å snakke om RMA på OCZ.

Lenke til kommentar

hei sliter skikkelig her. ser ut som denne SM951 kjører som SATA og ikke PCIe. ser heller ikke noe innstillinger i bios som kan forandre på dette. det er også kun mulighet til å sette den inn en vei. noen forslag?

 

Skal jo bare putte den ned i M2 slotten og passe på at AHCI er aktivert i BIOS og Windows fra før.

Lenke til kommentar
Det er pci-e med ahci protokoll.

Spørs og hva hovedkortets pci ekspress ruter da. 2X / 4X / pcie 2.0 /pcie 3.0.

Hva slags hovedkort er det

 

Edit

Gigabyte X99 gaming 5 har ikke gitt pcie 3.0 4x til m.2

Du finner svaret på siden her:

http://us.hardware.info/reviews/5600/3/15-intel-x99-motherboards-review-new-boards-for-haswell-e-storage-m2-and-sata-express-are-common

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...