Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SanDisk er store ja, de har vel vært mest kjent (for de fleste) innenfor minnekort til bla kamera og USB sticks.

 

De kjøpte Pliant for 1 år siden, rimelig heftige saker innen Enterprise segmentet.

 

NANDen i Extreme sies å være Toshiba 24nm.

 

Jeg hadde kjøpt hadde de solgt til bedrifter og kastet en 240GB inn i Endurance testen, men men....

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Jeg tror bare du har vært på feil plass.

 

Kan du legge ut en screendump av "Policies" taben som du funner i Device Manager for akkurat den enheten.

 

Det skal være valg for å aktivere "write caching" og et annet valg for å deaktivere "write cache buffer flushing".

 

Mener helt klart jeg var riktig. Egenskaper på den SSD'en under diskenheter i enhetsbehandlingen.

Jeg mangler som sagt "policies" fanen frem til admin kommer og skriver inn rett bruker/passord(er ikke admin på den PC'en) Men den fanen så lik ut helt lik ut den i ditt første svar, og da var det haket i for "hutigskrivebuffer" øverst. Får ikke sjekket dette igjen før til uka eventuelt dessverre...

Er det noen andre muligheter da? Kjørte testen 2 ganger i tilfelle det var noe tilfeldigheter ute og gikk, men samme resultat da. Den virker ellers kjapp, og WEI er 7,9 uten at det kanskje betyr så mye?

 

Legger ved et bilde fra RST og av enhetsbehandlingen da jeg ikke ser "policies" fanen på disken. Ser da ut i RST som hurtigskrivebufferen er aktivert, eller er ikke det den samme? Enhetsbehandlingen viser driverversjonen til SATA-kontrolleren.

post-67869-0-27773800-1337078155_thumb.jpg

post-67869-0-60004600-1337078172_thumb.jpg

 

Edit: Har sjekket opp rundt kryptering også, og det skal ikke foregå noe slikt. Det er planer om bitlocker på sikt, men ikke ennå. Fremkommer det noe info på bildene som kan gi noe hint om hvorfor det er null skalering i RW?

Endret av Switters
Lenke til kommentar

Legger ved et bilde fra RST og av enhetsbehandlingen da jeg ikke ser "policies" fanen på disken. Ser da ut i RST som hurtigskrivebufferen er aktivert, eller er ikke det den samme? Enhetsbehandlingen viser driverversjonen til SATA-kontrolleren.

 

Edit: Har sjekket opp rundt kryptering også, og det skal ikke foregå noe slikt. Det er planer om bitlocker på sikt, men ikke ennå. Fremkommer det noe info på bildene som kan gi noe hint om hvorfor det er null skalering i RW?

 

Du ser feil i enhetsbehandling, finn det aktuelle oppsettet under "Diskstasjoner"... Dersom du ikke alt har gjort dette vel og merke..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Jeg er ikke admin på PCen, så jeg ser ikke den fanen som heter "Policyer" under Diskstasjoner, hos meg ser den slik ut.

post-67869-0-61670800-1337081892_thumb.jpg

 

Trykker man på endre instillinger, må man inn med admin brkuer og passord. IT gjorde dette for meg, og da så jeg fanen med Policyer. Der var den øverste haka satt på, på samme måte som du viste tidligere.

 

Jeg la med bildet fra RST i den tro at det som sto der om skrivehurtigbuffer var samme saken. Tenkte jeg skulle prøve AS SSD også for å se om den viser samme resultat, men den fila maser om samme admin bruker og passord :angry:

 

Ikke lett å være bakbundet på hender og føtter :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...