Gå til innhold

Nytt Baldur's Gate bekreftet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk nyhet! Er helt enig i at de bør beholde mye av det som gjorde BG-serien til det beste spillet noensinne. En oppussa 2D engine, v3/3,5 regler (absolutt ikke v4) og en bunn solid story er nok måten å gjøre det på spør du meg, men vi må vel bare vente og se hva vi har i vente... (hater å vente på gode spill...:p)

Lenke til kommentar

Eg seie berre det at eg kjem til å bli veldig skuffa om ikkje Aerie startar på høgt nok nivå til å kaste Wish.

 

 

 

 

 

 

 

;)

 

 

Men meir seriøst, korleis skal det kunne bli skikkeleg Baldurs Gate uten store mengder med Divine Intervention? Skal vi starte på nytt att som level 1 Bhaalspawn?

Endret av blackcurrant
Lenke til kommentar
Dette spillet MÅ inneholde disse faktorene får å bli bra:

 

- 2d engine (gjerne Infinity i nye klær)

 

Fantastisk nyhet! Er helt enig i at de bør beholde mye av det som gjorde BG-serien til det beste spillet noensinne. En oppussa 2D engine, osv.

Jeg tror ikke det blir en ren 2D-motor, og jeg tror ikke det er så veldig lurt heller. Du får bedre effekter, fysikk og fleksibilitet med en 3D-motor og du kan likevel ha et fast kamera ovenifra som kommer til å gi deg nøyaktig samme synsvinkel som i BG-serien. Du kommer sannsynligvis ikke til å merke at det er i ekte 3D engang...

 

2D-motorer er altfor begrenset ift. nådagens standarder. Spillene i ren 2D mangler dybdeeffektene og et nytt BG i 2D hadde fort sett utdatert ut uansett hvor bra grafikken var. Tro meg, det går fint an å få samme BG-følelse med en 3D-motor.

 

 

Jeg ville poste et bilde fra NWN2 - Storm of Zehir, dessverre er de fleste spillsidene blokkert her på jobb. I spillet er det en modus som heter "overland map". Bildene jeg har sett minner meg sterkt om Baldur's Gate 1 og likevel er selve spillbildet i 3D.

Lenke til kommentar
Dette spillet MÅ inneholde disse faktorene får å bli bra:

 

- 2d engine (gjerne Infinity i nye klær)

 

Fantastisk nyhet! Er helt enig i at de bør beholde mye av det som gjorde BG-serien til det beste spillet noensinne. En oppussa 2D engine, osv.

Jeg tror ikke det blir en ren 2D-motor, og jeg tror ikke det er så veldig lurt heller. Du får bedre effekter, fysikk og fleksibilitet med en 3D-motor og du kan likevel ha et fast kamera ovenifra som kommer til å gi deg nøyaktig samme synsvinkel som i BG-serien. Du kommer sannsynligvis ikke til å merke at det er i ekte 3D engang...

 

2D-motorer er altfor begrenset ift. nådagens standarder. Spillene i ren 2D mangler dybdeeffektene og et nytt BG i 2D hadde fort sett utdatert ut uansett hvor bra grafikken var. Tro meg, det går fint an å få samme BG-følelse med en 3D-motor.

 

 

Jeg ville poste et bilde fra NWN2 - Storm of Zehir, dessverre er de fleste spillsidene blokkert her på jobb. I spillet er det en modus som heter "overland map". Bildene jeg har sett minner meg sterkt om Baldur's Gate 1 og likevel er selve spillbildet i 3D.

Å bruke løsningen til NWN1 eller 2 ville vært gamebreaking ja. Problemet med 3d er at det har så mye muligheter at mesteparten av budsjettet går opp i å lage det vakkert. Ikke at jeg sier neitakk om jeg kan få både pose og sekk, men helvete om de skal få nedprioritere story, kvalitet, størrelse etc.

 

Drømmen ville jo vært samme synsvinkel som i BG og grafikk kvaliteten til diablo 3, en story verdig Baldur's Gate navnet så har de 20 millioner salg. BAM!

 

MEN, det jeg tror er at de kommer til å prøve å lage spillet til konsoller i tillegg. Det finnes nesten ikke et marked for offline PC spill lenger. Og om de hadde gjordt det, så er budsjettet deretter. Forhåpentligvis finner de på noen geniale online aspekter og lager det bra. Men er litt redd for at det blir konsoll... og gothic\mmo synsvinkel der man kun styrer en karakter etc. Huff det hadde vært surt.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Du har et godt poeng, men jeg tror at utviklerne er klare over at forventningene på historie-fronten er store. Det er det som gjorde Baldur's Gate-serien så stor og de vet godt at det er PC-markedet det er snakk om her, ikke konsollmarkedet der de allerede har melket produktnavnet på hack'n'slash. Det ville vært et kommersielt selvmord å servere et Dark Alliance 3 til PC-fansen av serien, eller et produkt uten dybde.

 

Jeg synes faktisk at første Dark Alliance var et veldig underholdende hjernedødt konsollspill, men det har ingenting med det ekte BG å gjøre. Jeg kan ikke tenke meg at utviklerne prøver seg på å lure PC-gamere.

Lenke til kommentar
...story...

 

Dette er vel hva som kan ødelegge BG3, utvikler tenker at både minsc og edwin var med i de 2 forrige spilla...og begge kan man ta med seg...de er sikkert gode kammerater...

 

Siden det virker til å være lenge siden du spillte noen av bg-spilla: minsc og edwin hater hverandre.

 

Siden dette er BG-karakterer og ikke D&D-karakterer wil heller ikke WotC si noe mot slike ulogiske elementer.

Lenke til kommentar
...story...

 

Dette er vel hva som kan ødelegge BG3, utvikler tenker at både minsc og edwin var med i de 2 forrige spilla...og begge kan man ta med seg...de er sikkert gode kammerater...

 

Siden det virker til å være lenge siden du spillte noen av bg-spilla: minsc og edwin hater hverandre.

 

Siden dette er BG-karakterer og ikke D&D-karakterer wil heller ikke WotC si noe mot slike ulogiske elementer.

 

Jeg er fullstending klar over at etter en stund gikk de løs på hverandre.

 

Tanken var at de hadde gått igjennom så mye at de hadde kommet seg over hatet.

Lenke til kommentar
...story...

 

Dette er vel hva som kan ødelegge BG3, utvikler tenker at både minsc og edwin var med i de 2 forrige spilla...og begge kan man ta med seg...de er sikkert gode kammerater...

 

Siden det virker til å være lenge siden du spillte noen av bg-spilla: minsc og edwin hater hverandre.

 

Siden dette er BG-karakterer og ikke D&D-karakterer wil heller ikke WotC si noe mot slike ulogiske elementer.

 

Hehe, skulle til å påpeke det samme, hadde det ikke vært for protagonisten i BG1&2 så hadde Edwin og Minsc røket i tottene på hverandre ganske kjapt ^^

 

mystisk egentlig hvordan de begge to står ca 100 meter fra hverandre i BG1 uten å se hverandre før protagonisten kommer og plukker dem opp ^^

Lenke til kommentar
Dette spillet MÅ inneholde disse faktorene får å bli bra:

 

- 2d engine (gjerne Infinity i nye klær)

 

Fantastisk nyhet! Er helt enig i at de bør beholde mye av det som gjorde BG-serien til det beste spillet noensinne. En oppussa 2D engine, osv.

Jeg tror ikke det blir en ren 2D-motor, og jeg tror ikke det er så veldig lurt heller. Du får bedre effekter, fysikk og fleksibilitet med en 3D-motor og du kan likevel ha et fast kamera ovenifra som kommer til å gi deg nøyaktig samme synsvinkel som i BG-serien. Du kommer sannsynligvis ikke til å merke at det er i ekte 3D engang...

 

2D-motorer er altfor begrenset ift. nådagens standarder. Spillene i ren 2D mangler dybdeeffektene og et nytt BG i 2D hadde fort sett utdatert ut uansett hvor bra grafikken var. Tro meg, det går fint an å få samme BG-følelse med en 3D-motor.

 

 

Jeg ville poste et bilde fra NWN2 - Storm of Zehir, dessverre er de fleste spillsidene blokkert her på jobb. I spillet er det en modus som heter "overland map". Bildene jeg har sett minner meg sterkt om Baldur's Gate 1 og likevel er selve spillbildet i 3D.

 

 

Jeg har spilt storm of Zehir, og det er i riktig rettning for NWN2 spillet.

 

Men likevel, kartene i baldurs gate, planescape og icewind dale, har en sjel som en haug med 3D templates uansett ikke kunne greie å igjennskape.

Lenke til kommentar
Men likevel, kartene i baldurs gate, planescape og icewind dale, har en sjel som en haug med 3D templates uansett ikke kunne greie å igjennskape.

 

 

Kan jo muligens gå an å låse kamera til en gitt vinkel slik at du kun kan se ting fra en gitt høyde og en gitt himmelretning, det vil da være lettere å legge inn artistiske og stemningsfulle effekter som ikke nødvendigvis ser bra ut fra alle vinkler.

 

I tillegg så går det jo an å legge stil på grafikken selv om det er 3D da, se på siste Prince of Persia feks :)

Lenke til kommentar
Jeg synes uansett det blir for udetaljert - var blandt annet det som ødela nwn litt (for ikke å snakke om erkeeksempelet Monkey Island 4 ;) ). Eneste problemet er at 2d vanskeligere skalerer med oppløsning.

 

 

Viss grafikken går i retning av TITAN QUEST, kan det fungere kanon. Fast cameravinkel osv fungerar flott.

Lenke til kommentar

Hvis Atari er inne i bildet så må det bli Obisidian som skal lage det, og det må jo bare bli bra. Hvordan man skal bygge videre på Baldur's Gate er jeg usikker på. Holder det ikke med såkalte "spirituelle" etterfølgere som Dragon Age? Vel, hvis de har en god grunn til å bruke Baldur's Gate navnet så skal jeg ikke klage.

 

De som nevner at de siste spillene i Baldur's Gate serien var Dark Alliance 1&2. Blasfemi! Tror kanskje vi skal holde oss litt mer seriøse her enn å påstå det :p

Endret av Corvwyn
Lenke til kommentar
Hvordan man skal bygge videre på Baldur's Gate er jeg usikker på. Holder det ikke med såkalte "spirituelle" etterfølgere som Dragon Age?

Ein måte å gjere det på er slik som med Neverwinter Nights 1 og ekspansjonspakkene (Shadows of Undrentide og Hordes of the Underdark). I originalkampanjen spelar du gjennom ei historie, og når du så begynner på den fyrste av ekspansjonspakkene så begyner du som ein heilt ny helt og med ei heilt ny historie som er (i alle fall til ei viss grad) knytt i hop med originalhistoria.

 

Å fortsette vidare på originalhistoria i Baldur's Gate-serien der Throne of Bhaal slutta er vel på det næraste umogeleg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Og BG1-2, nwn og de andre spillene var så forbanna forskjellige? Noen forenklinger må man gjøre tross alt, men det var rimelig likt. spesiellt om man faktisk følgte med på mekanikken bak det i loggen i nwn...

 

Forøvrig minner 4th mer om ett mmo som er gjort om til Pen'n Paper, og det er definitivt ikke rette vei å gå for å lage P'n P RPG. Takke meg til Paizo's Pathfinder RPG da :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...