Gå til innhold

Synes du raiding er for lett atm?


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kanskje dere bare er gode?

 

Blizzard har sagt at Naxxramas skulle være lettere enn Karazhan som entry-raid. I tillegg går det jo rykter om at Blizzard skal fokusere mer på casual-typen spillere.

 

EDIT: ser nå at Halfedge skrev det samme :p

Endret av Toppris
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom man må bruke mer en 2 dager for å lære en ny boss så er den imo for vanskelig. (snakker da om at man har en noen lunde oppegående gruppe, ikke lolkids)

 

Blizzard har skjønnt hvor pengene og interessen i spillet ligger, nettopp hos dem som logger noen timer hver dag og som ikke har tid å Raide annahver dag:)

 

Og til dere som vil ha utfordringer, klagere dere på at det ikke er utfordrende nok(som det er om du ser på achivements) eller fordi dere nå er sidestillt med med de mer casual spillerne når det gjelder progress?

Skrevet (endret)

Nå skal jeg avsløre hele grunnen til at Naxx har relativt lavt entry-nivå, og det er ikke et mysterium om man bruker knotten litt!

 

Første gang Naxx kom ut var det såpass hardcore at Blizzard i ettertid så på prosentandelen av spillerne som fikk sett contentet og tenkte "Herregud, dette var jo mye jobb for så få spillere!"

 

Idéen ble da å rebalance Naxx til de nye raidsetupene med 10 og 25 mann for å skvise det inn i en fremtidig expansion.

 

Vips har vi entry-level raid dungeon i nyeste expansion, som såklart har såpass lav terskel at folk får testet å raide litt på 80 med nye skills, samt geare seg litt opp til alt som kommer. Naxx er totalt ukjent for 90% av spillerne, så det er bare oss pre-TBC raiders som må gråte en skvett når four horsemen bankes av en keyshuffler tank med grønt skjold, encounteret som omtrent rev den gamle guilden min (og mange mange flere) i filler. Såklart kommer det til å bli hardcore raiding i WotLK også, men forhåpentligvis har flere spillere potensiale til å prøve det på grunn av lettere tilgjengelig start-gear.

 

Jeg liker å kunne hoppe inn i 10 mann, få litt gear, så rive igjennom heroics for å få enda mer. :)

Endret av Jext
Skrevet

Man kunne lett før, både før tbc og i tbc oppleve end-game og ha en grei progress uten at det gikk utover verken skole, jobb eller sosiale askpekter av livet.

 

Kort sett handler WoW om at man vet hva man går til, og at man forstår game mechanics, raiding-instancsene og at man hører etter.

Skrevet
Blizzard har sagt at Naxx skal være lettere enn Kara.

 

Det blir sikkert større utfordringer i 3.1 og hvis mange nok har fått tid til å geare seg opp i Naxx, blir sikkert flere med på veien videre.

 

Nettopp. Disse to poengene har vært kjent siden lenge før launch. Blizzard har gått ut og sagt dette helt klart. Likevel så begynner folk å whine om at WotLK er doomed... Argh, irriterer meg over den håpløse whiningen.

Skrevet (endret)

Jeg frykter ikke døden for konkurranseraiding ennå. Syntes faktisk at dette kan være smart av Blizzard. Alle som vil kan se hva de vil nå, men de som er hardcore kan jobbe mote gode achivements - som igjen skiller de gode og dårlige. Når derimot Ulduar, den ukjente raidinstancen og Icecrown kommer, håper jeg vansklighetsgraden blir høynet betraktelig.

Endret av LyleScott
Skrevet

Jeg synes tbc var for lett, tok jo ikke lange stunden før kara ble gjort pug. SSC, BT, SW osv er kanskje endel vaskeligere, men er liksom ikke så gøy når "alle" får bra gear, ved hjelp av pugs..

 

Pretbc var bra, da ragnaros fortsatt var det store målet. Husker jeg og en kompis liksom var blandt de skilla i vennegjengen siden vi hadde kommet et godt stykke inn i mc, mens de andre sleit med zg og sånn, hehe :p

Skrevet
Tja, jeg vet om flere guilder som knakk sammen på The Four Horsemen. Det var rett og slett for vanskelig å drepe de pre-TBC for mange. Nå har det bare vært å løpe inn og drepe de på noen få tries, noe mange guilder ikke var i stand til i det hele tatt før.

 

Grunnen var vel ikke i hovedsak at det var for vanskelig å drepe de, men heller at man helst burde ha åtte tanks, hvor alle helst burde ha 4t3-bonusen for å gjøre det ''mulig''. Helst burde man også farme Zul'Gurub etter spellhit trinket til warriors også fordi en taunt resist kunne wipe hele raidet. Er egentlig glad for at det (evt) ikke er sånn nå, for vi brukte veldig mange raid dager på Four Horsemen før vi endelig fikk de ned pre-TBC.

Skrevet

Nå må dere ikke tenke så kortsiktig, allerede neste hovedpatch kommer det raid content som selv de "beste" vil slite med- alt som er ute nå er bare warming up .

Skrevet
Jepp, alt for lett.

 

Hvis ikke 3.1 blir vanskeligere så ser jeg mørkt på fremtiden til WoW.

 

Mørkt?

 

De har jo gjort noe genialt. De har gjort raiding enklere for casuals, og casuals utgjør største delen av spillerbasen. Så det er kanskje mørkt for deg, men for Blizzard er det jo bare flott.

 

Ja, jeg kjeder meg faktisk med WoW for tiden. Hvis det ikke blir vanskeligere, så kommer jeg til å slutte.

Skrevet
Gå troll en annen plass.

 

Dagens mest intelligente post og premie til deg.

 

Sakens kjerne er at hvis folk kjeder seg med pve og synes det er for lett , så ligger det en ny og kasnkje bedre utfordring i pvp.

Skrevet

Ja, PvP er helt utrolig kjedelig. Jeg har aldri tatt en arena kamp, og har ikke være i BGs på over 2 år. Er flere BGs jeg ikke veit hvordan ser ut engang. :)

Skrevet
Ja, PvP er helt utrolig kjedelig. Jeg har aldri tatt en arena kamp, og har ikke være i BGs på over 2 år. Er flere BGs jeg ikke veit hvordan ser ut engang. :)
Unnskyld meg men hvordan i helvete vet du at PvP er utrolig kjedelig når du ikke har gjort noe som helst PvP på 2 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...