Gå til innhold

Dette er Nokias neste toppmodell


Anbefalte innlegg

Selv om denne gjør meg ganske svett og siklende, så tror jeg likevel min neste blir en Android-mobil Har bare ikke noen tro på C-baserte plattformer (vs Java/.net).
Mulig jeg misforstår deg, men Android er jo skrevet i C?

Ja, det er sant, men "All applications are written using the Java programming language." (sitat samme side du refererer til).

Dette i motsetning til Symbian hvor man bruker C++ (det er mulig med java også, men det er ikke lagt så godt opp til det), og iPhone hvor man bruker Objective C.

iTalk small f.eks. er bare 400 med første 100MB gratis.
iTalk er ikke bare. Tvert imot.

Nå sammenligna jeg det med Connect-abb, som koster 500 i tillegg til vanlig abb. Derfor 'bare'.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
iTalk small f.eks. er bare 400 med første 100MB gratis.
iTalk er ikke bare. Tvert imot.

 

iTalk Small:

400kr/mnd inkluderer 100min, 100sms og 100MB.

Data utover dette koster 5kr/MB, inntil maksprisen 990kr (altså ved kun databruk maks 1390kr/mnd).

 

OneCall Full Pakke + Datapakke 2:

400kr/mnd inkludert 1500min, 150sms og 125MB.

Data utover dette koster 4kr/MB, og du kan enkelt utvide til en større datapakke på 100MB mer (totalt 225MB, ny månedspris 500kr) eller bestille Datapakke 4 som gir fri bruk (ny månedspris 770).

 

Jeg skulle ønske folk sluttet å tro iPhone er billig. :ermm:

 

trikset er vel å holde seg under 100MB med trafikk pr måned ;)

Lenke til kommentar
[Alle Android-programmer er skrevet i Java] i motsetning til Symbian hvor man bruker C++ (det er mulig med java også, men det er ikke lagt så godt opp til det)
Ja, det er synd Symbian ikke legger mer opp til Java-programmer. Det eneste Java-programmer jeg er fornøyd med på min telefon er Opera Mini (i bruk er det eneste som skiller det fra et C++-program at det alltid spør om hvilket nett den skal bruke, men det kan jeg sikkert fikse om jeg gidder å ta meg tid til å finne ut av det).

 

C++ er jo egentlig langt mer interssant siden du kan gjøre så mye mer i et enkelt program, men siden "alle programmerere" kan Java og Android er langt opp med activities og intents blir det mer interessant totaltsett.

 

 

Nå sammenligna jeg det med Connect-abb, som koster 500 i tillegg til vanlig abb. Derfor 'bare'.
400kr for 100MB samt noen ringeminutter og tekstmeldinger er uansett dyrt mens 500kr/mnd for fri bruk er en god deal for de som bruker nettet mye på farten. Om man er på utsikt etter noe billigere blir det kveld og helg-abonnementene fra NetCom og Telenor eller datapakker som OneCalls pakker på 50, 100 eller 200MB til 1kr/MB.

 

 

trikset er vel å holde seg under 100MB med trafikk pr måned ;)
Med Safari som eneste browser-alternativ? :!:
Lenke til kommentar

Nokia har fått mye pes for sine slidere, men noe av det positive er vel at de aldri (generellt på en modell) har blitt verre etter mye bruk. Denne løsningen her skal nok også duge godt og lenge.

 

Forøvrig hadde det selvfølgelig vært en reklamasjonssak hvis slideren/hengselsystemet skulle gått sund etter mindre enn 4 år med normal bruk.

Lenke til kommentar
iTalk small f.eks. er bare 400 med første 100MB gratis.
iTalk er ikke bare. Tvert imot.

 

iTalk Small:

400kr/mnd inkluderer 100min, 100sms og 100MB.

Data utover dette koster 5kr/MB, inntil maksprisen 990kr (altså ved kun databruk maks 1390kr/mnd).

 

OneCall Full Pakke + Datapakke 2:

400kr/mnd inkludert 1500min, 150sms og 125MB.

Data utover dette koster 4kr/MB, og du kan enkelt utvide til en større datapakke på 100MB mer (totalt 225MB, ny månedspris 500kr) eller bestille Datapakke 4 som gir fri bruk (ny månedspris 770).

 

Jeg skulle ønske folk sluttet å tro iPhone er billig. :ermm:

 

trikset er vel å holde seg under 100MB med trafikk pr måned ;)

 

Jeg bor i ungarn, her er det 200kr mnd, for fri bruk.

Pannon - eid av telenor. :thumbup:

Lenke til kommentar
Nå sammenligna jeg det med Connect-abb, som koster 500 i tillegg til vanlig abb. Derfor 'bare'.

Eh, what? Connect er FRI bruk. iTalk small er jo bare 100mb. Hvis alt du trenger er 100mb kan du skaffe deg onecall faktura (0kr/mnd) + 100mb datapakke (100kr/mnd).

 

Da får du i bunn og grunn det samme som iTalk small til 100kr/mnd kontra 400kr/mnd som NetCom vil ha. iTalk small er helt latterlig dyrt uansett hvordan du snur og vender på det.

Endret av Symbian_Pro
Lenke til kommentar

Gir meg på iTalk-debatten. :)

 

Poenget var at alle disse kule widget'ene som N97 ser ut til å vise frem på en kul måte, alle er avhengige av å oppdatere seg på nett for å være nyttige. De vil nok neppe bruke mer enn 100MB pr måned, og dermed vil Connect og lignende bli litt overkill.

Lenke til kommentar
Vist noen forsatt lurte så har Nokia n97 en prosessor på 369mhz og har 128mb ram..

 

Vet ikke om det sto i artikkelen, men den har også 3.5 jackplugg(det sto vist i artikkelen) og ett stort batteri på 1500mAh..

 

Hm, det hørtes da litt stusselig ut? E61i jeg har vagler vel rundt 250mhz et sted. Skulle tro de hadde stappa litt mer futt i den telefonen...? :ermm:

Lenke til kommentar

"Og her har nokia stjå..eh..kopiert rått fra tytn 2 gitt. nupe.gif"

 

Hvorfor det?? pga. at de har et qwerty-tastatur? Spesifikasjoner og egenskaper ellers kan jo ikke sammenlignes. Ser ikke helt hvordan du kan samenligne Tytn2 og N97, eneste likhet er vel at de har qwerty-tastatur.

Lenke til kommentar
Gir meg på iTalk-debatten. :)

 

Poenget var at alle disse kule widget'ene som N97 ser ut til å vise frem på en kul måte, alle er avhengige av å oppdatere seg på nett for å være nyttige. De vil nok neppe bruke mer enn 100MB pr måned, og dermed vil Connect og lignende bli litt overkill.

det er rart hvor mye trafikk en kan ende opp med, spesielt om bilder eller andre binærfiler er innblandet...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...