Gå til innhold

Dette er Nokias neste toppmodell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En god nyhet er at det følger med 16gb minnekort. Dvs. 48gb ut-av-boksen :)

God og god, det gjør vel telefonen bare dyrere. Klarer meg med 32 jeg.

 

Litt dyrere ja, men minnekortet blir nok endel billigere når nokia kjøper inn en drøss med kort, enn at du kjøper ett kort.. så det er jo egentlig en god deal! Som MP3 spiller/multimedia spiller så kan man ikke få nok lagringsplass!

Lenke til kommentar

"Av det mer obskure kan det nevnes at N97 skal ha et digitalt kompass"

 

Må bare få nevne at for min del blir dette utrolig nyttig dersom informasjonen kan legges direkte inn på bildene man tar, på lik linje med geotagging.

 

Da kan vi endelig finne ut HVA det er tatt bilde av, ikke bare hvor, ved å analysere meta-informasjonen til bildet.

Lenke til kommentar
Får denne samme 3D chip som N95/N82/E90? Håper virkelig det, men det ser ikke slik ut :(

Tror nok det tar litt lenger tid før de bringer gaming inn i touch-telefonene.

 

En god nyhet er at det følger med 16gb minnekort. Dvs. 48gb ut-av-boksen :)

 

Selv jeg misliker Apple veldig mye, så tror jeg du bør se hvordan Brother in arms fungerer på Iphone 3G. Veldig god grafikk, lettlært styring og god grensesnitt. N-gage og Nokia har også spill som kommer til å fungere slikt, og at de har spill hvor bevegslemotoren kommer inn!

 

Ang. 3D-chip: Ingen info om det er kommet ut i likhet med prosessorhastighet, RAM og ROM, men du kan evntuelt kikke innom Forum Nokia i nær fremtid!

 

Secondarykid

Lenke til kommentar
*

Selv jeg misliker Apple veldig mye, så tror jeg du bør se hvordan Brother in arms fungerer på Iphone 3G. Veldig god grafikk, lettlært styring og god grensesnitt. N-gage og Nokia har også spill som kommer til å fungere slikt, og at de har spill hvor bevegslemotoren kommer inn!

*

Bevegelsessensoren kan nok Nokia få glede av til spill.

Men multitouch er vel også et must om man skal spille på touch screen.

 

Men her blir det sikkert bedre og bruke tastaturet, så blir heller ikke skjermbilde redusert pga av store fingre.

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar

Dette er vel samme prosessor som N96. Omtrent like rask som N95 generelt, men mye mer effektiv med 3D og annen multimedia som film osv. Jeg vet ikke om N96 er noe raskere enn N95, men den bruker ivertfall mye mindre strøm, så da må det jo være mulighet for litt overclocking kanskje?

 

Egentlig ganske komisk. Jeg husker for 5-6 år siden at mange ønsket seg en Palm PDA med innebygd mobiltelefon. Men stort sett alle var enige om at ingen ville bruke noe sånt, fordi det ville se så innmari geeky ut å holde en stor og flat skjerm til øret (telefoner skulle være små på den tida). Nå har vi iPhone, Touch HD, Xperia og nå denne :!: - og mange kjøper seg slike for å se kule ut :cool: Hva er kult om 5-6 nye år?

 

Jeg tror denne og tub'en (og sikkert mange flere lignende telefoner) kommer til å ta rotta på det meste av HTC og WM. Bytta nettopp bort min HTC til fordel for en eldre SE UIQ i påvente av N97, eller en eller annen E-touch? En E-71 med litt større skjerm med touch, det hadde vært noe. Har hatt mye rare telefoner og pda'er, men fra nå av, med mindre OS'et er bygget på UNIX/LINUX eller Symbian, så får det være det samme. Herlig å se at Nokia kommer med skikkelige saker igjen, den ene dingsen etter den andre :thumbup:

Lenke til kommentar
Men multitouch er vel også et must om man skal spille på touch screen.

Å ja? Har Nintendo DS multitouch kanskje?

Ok, ikke et must, men det begrenser mulighetene veldig. Jeg tenker da på og kun bruke touch skjermen, ikke tastaturet. På DS er du ofte avhengig av og bruke tastene, og ikke kun touch skjermen.

Lenke til kommentar
Men multitouch er vel også et must om man skal spille på touch screen.

Å ja? Har Nintendo DS multitouch kanskje?

Ok, ikke et must, men det begrenser mulighetene veldig. Jeg tenker da på og kun bruke touch skjermen, ikke tastaturet. På DS er du ofte avhengig av og bruke tastene, og ikke kun touch skjermen.

Taster har N97 nok av, så tviler på at akkurat den biten blir noe problem.

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden tror du det? Syns den ser helt ypperlig ut med fulltastatur under og touchskjerm rett over. Kan faktisk ikke tenke meg en bedre kombinasjon enn akkurat denne.

 

iPhone til sammenligning er jo et mareritt å spille på fordi "knappene" plasseres på skjermen og kommer i veien for spillet pluss at de ikke gir feedback når du trykker på dem. N97 trenger ikke det så touch-input vil bare brukes i de tilfellene der det er nødvendig med touch, akkurat som på DS.

Lenke til kommentar

amobil skriver skikkelig blits.. mener de da Xenon blits eller bare vanlig LED? Håper virkelig ikke det er sistnevnte for da er ikke dette telefonen for meg iallefall.. Samtilge telefoner Nokia har kommet med etter N82 har brukt LED.. og det er ikke brukende etter min mening.

Vel da får min N82 slite i noen måneder til..

Lenke til kommentar
Sgiga, Nokia n96 har dual ARM 9 CPU på 264mhz (528 totalt) og Nokia n97 har ARM 11 CPU på 369mhz..

Mer som en slapp N810 med Symbian OS, kamera og telefon :cool: . ARM 11 er jo ganske gammel, men når det ikke finnes noe bedre totalt sett. Det er mange forskjellige versjoner, og 369 MHz må vel betraktes som et gjennomsnitt, da den guffer på og sakker ned etter behov og innstillinger. Nokia har nettopp kommet med SDK for Omap3 til Maemo5 for N900, eller hva den blir hetende. Det betyr bare en ting, N900 er rett rundt hjørnet :) Omap3 er hottere enn hottest, og N900 får også mobilradio men muligens bare til data (noe som egentlig er enda mer uforståelig enn ikke å ha mobilradio, man kan jo tross alt bruke telefonen som modem, men men). Det er vel her N97 kommer inn.

 

Edit: Så nettopp nå at Sony Ericsson (men mange andre) har kastet seg på Android-bølgen, og at Android på Xperia muligens blir å få tak i ganske så snart. Bare de ikke i kjent SE-stil skal modde Android med noe sær interface, full av bugs, og som egentlig ingen skjønner vitsen med. Dette må da være dødsstøtet for WM ?

Endret av sgiga
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...