Gå til innhold

Tippeligaen 2009! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er vel lenge siden vi har vært så høyt på tabellen såpass tidlig i sesongen. Sist var vel når Hareide var trener i 2002, og serien var avgjort ved sommer.

 

Vil ikke akkurat si RBK imponerer stort med spillet de har levert i år kontra tidligere år...

 

Uansett er ikke RBK slik at de vinner ett år og neste får ett ben ned i 1. divisjon. Sier ikke de presterer på topp hele tiden men bunnivået til RBK over en sesong er langt fra like dårlig som mange andre lag.

 

Alle som forstår seg på fotball ser at RBK har MYE å gå på enda, likevel leder de tippeligaen. Hva sier det?

Lenke til kommentar
Vil ikke akkurat si RBK imponerer stort med spillet de har levert i år kontra tidligere år...

Nei det er akkurat det jeg mener. Norsk fotball blir mer og mer tamt. I de tidigere år var det mer gode spillere, syntes iallefall jeg.

 

Tror ikke vi ser helt på samme bilde.

 

RBK vil spille underholdende fotball, de vil spille skikkelig... Men etter det jeg har sett så har de fleste lagt seg bakpå og forsvart seg, er ikke enkelt å spille underholdende mot slike taktikker. Når RBK først får spille fotball så er det gøy å se på, feks 1ste omgang mot Sandefjord.

 

Men de har fortsatt mye å gå på, er ikke 100% enda.

Lenke til kommentar

Problemet til RBK er at utrolig mange av midtbanespillerne har underprestert. Marek Sapara, Per Ciljan Skjelbred og Trond Olsen bør ikke være særlig fornøyde med egen innsats så langt. De to eneste som kan si seg å være fornøyde på midten er de to defensive ryddeguttene Alexander Tettey og Anthony Annan. Sistnevnte kommer til å forsvinne i løpet av kort tid. Han har potensiale til å bli en slags ny Mikel fra Tippeligaen.

Lenke til kommentar

Start har faktisk imponert meg, håper at det ikke holder helt inn :p

Forhåpentligvis for resten av oss forsvinner Banans fort, til en bakgårdsklubb i Øst-Europa, som tidligere spådd.

Da tror jeg Start kan falle sammen, for Bananas har utrolig mange målpoeng (mål og assists) til nå i Tippeligaen.

Lenke til kommentar

Kommer ann på hva du mener med falle sammen. Målsetninga er fortsatt å overleve, så tror vi skal klare det fint, selv om han skulle gå.

 

Og hvorfor er det ikke lenger gøy med en slik artist? Alle likte jo Alanzinho. Hva har Bola gjort for ikke å fortjene samme æren?

Lenke til kommentar
Bolanos er gave en til norske fotball, og du håper han forsvinner? Huff...

Han er først og fremst en gave til Start og vi som skulle ønske at Start holdt seg i Adeccoligaen vil naturlig nok ha han vekk.

Da ønsker du med andre ord ikke at nivået i tippeligaen skal forbedre seg? Slike spillere løfter et helt lag og skaper entusiasme. Men du ønsker kanskje at alle artister og nøkkelspiller skal forsvinne fra tippeligaklubbene annet enn i Brann så brann slipper å slite seg til gullet og nivået skal synke :thumbup:

 

Edit: Gikk ut i fra at du var brann supportet, mulig du er noe annet...

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Kommer ann på hva du mener med falle sammen. Målsetninga er fortsatt å overleve, så tror vi skal klare det fint, selv om han skulle gå.

 

Og hvorfor er det ikke lenger gøy med en slik artist? Alle likte jo Alanzinho. Hva har Bola gjort for ikke å fortjene samme æren?

 

Med falle sammen mener at dere mister los i i den tetkampen/gullkampen dere er med i nå.

Jeg likte ikke Alanzinho og har heller ikke sansen for Bananas, da han kan forpurre gullplanene til RBK.

Men god, det er han.

Lenke til kommentar
Noen er bitre over å ikke ha hentet han gratis da dere fikk tilbudet :!:

Nei da, jeg hadde faktisk aldri hørt om han før han kom til Start.

 

Da ønsker du med andre ord ikke at nivået i tippeligaen skal forbedre seg? Slike spillere løfter et helt lag og skaper entusiasme. Men du ønsker kanskje at alle artister og nøkkelspiller skal forsvinne fra tippeligaklubbene annet enn i Brann så brann slipper å slite seg til gullet og nivået skal synke :thumbup:

 

Edit: Gikk ut i fra at du var brann supportet, mulig du er noe annet...

Hvis jeg bruker hjernen ønsker jeg selvsagt at han blir, av grunnene du nevner. Men hvis jeg bruker hjertet (noe man ofte gjør når det er snakk om fotball) ønsker jeg han vekk. Når det er sagt er det ikke så ille at han er i Start da de ganske sikkert ikke vil være et topplag over en hel sesong (egentlig helt umulig å si, men tar sjansen) og dermed ikke en konkurrent til medaljeplassene der jeg satser på at mitt lag kommer til å være (nå kan dere lure) når vi skriver november.

 

Nei fysj, Brann-supporter er jeg for all del ikke, selv om jeg har vært farlig nær pga en fotballgal onkel.

Endret av D'Amico
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...