Gå til innhold

Tippeligaen 2009! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Håper han klarer å ta av seg Brann-brillene bare for en sending. Det han driver med blir bare for dumt.

 

Personlig skulle jeg heller sett at alle kommentatorer oppførte seg som seg selv og ikke leke falsk og "nøytral/objektiv". Sistnevnte er ikke mulig, det er kun en illusjon.

 

Finn en supporter for hvert lag til å kommentere under kamper. Da blir det gøy. Evt. la det være et valg at man kan høre en kommentator som heier på eget lag.

 

Den "nøytrale" kommentatoren er forferdelig å høre på. Hvorfor? Fordi entusiasmen som oftest er på lavnivå.

 

Det hadde vært fint om vi tv-seere slutter å forlange at de i studio skal late som om de er noen andre og leke falsk. Er mitt perspektiv i hvert fall. :)

 

Jeg ser hvor du vil hen Dotten, men når Davy er programlederen til TV2, og han er så gjennomsyra Brann-supporter, er det ganske kjedelig for oss andre å se på. Ok, han har lov til å heie på Brann. Likevel kan han prøve å ta av Brann-brillene noen ganger. Han oppfører seg som en av supporterne på tribunene. Det er ofte alle i studio ser en offside utenom han. Om alle kommentatorer/programledere hadde fått lov til å vise subjektivitet, burde det i hvertfall i mye større grad rulleres på hvem sitter i studio.

 

 

Som sagt, personlig er jeg ikke enig. Jeg vil ha Davy mer som seg selv og også at Mini og co manner opp og oppfører seg i tråd med sine tanker og ikke prøver skuespill for å tilfredsstille seere som helst ønsker analytiske roboter. Så slipper Mini se ut som han er fersket hver gang han sier "vi" når han snakker om RBK.

 

På den måten blir vi servert genuine perspektiv. Vi får både teser og antiteser servert på løpende bånd og ikke noe filtrert sensurtankegang. Det er også ti ganger mer underholdende, det er jo kjipt om alle i studio skulle vært enig. Tenk over det, hva er det egentlig vi ønsker å høre fra kommentatorer? Å høre de være enige med oss (derav hjernevasking) eller noen som utfordrer egen virkelighetsmodell? Alt i alt er filosofisk spørsmål. Jeg foretrekker at de som er inne i tv-boksen slutter med skuespill og starter å kommentere ærlig og entusiastisk. La dem provosere oss og få oss til å føle oss levende, fremfor å sitte der som nikkedukker :)

Lenke til kommentar
Hehe, syns det er bedre at Start gjør det bra enn noe annet lag i Norge :) Liker måten start spiller på!

 

Men RBK vinner i dag, så det blir nok ikke tabelltopp på Start ;)

 

Start fikk ikke til en dritt mot Odd på torsdagen, og det med en mann mer i 45 minutter.

 

 

Oddrane har ikke tapt på 10 kamper nå. Vi liker det.

Lenke til kommentar

MADS INN I DRILLOS! :D

 

For en herlig kamp. Vi spilte langt fra fantastisk, men effektiviteten, som vi har slitt mye med, satt endelig. Herlig å se Espens revansj, fått mye kritikk. Kommer inn, løper rett i press, vinner ballen og slår inn til Mads som scorer. Assist etter 20 sek på banen. Backene våre var helt fantastiske i dag. Hørte du det Dalglish, BRANKO var god :blink:

 

Tror ikke jeg orker skrive mer, er bare å nyte dette :D

 

Btw, der skulle Jarstein vært ute, i og med at Hauge blåser straffe er det i alle fall rødt.

Lenke til kommentar
Fryktelig synd at Hauge ikke ser den sjansen Pereira får (og setter) i etterkant av straffesituasjonen.

 

Veldig dårlig dømt. Er det straffe skal det være rødt kort, i tillegg burde han latt spillet gå litt til.

 

Hauge burde visst bedre, gjorde jo en lignende tabbe i en kamp som sikkert flere husker...

Lenke til kommentar
Fryktelig synd at Hauge ikke ser den sjansen Pereira får (og setter) i etterkant av straffesituasjonen.

 

Veldig dårlig dømt. Er det straffe skal det være rødt kort, i tillegg burde han latt spillet gå litt til.

 

Hauge burde visst bedre, gjorde jo en lignende tabbe i en kamp som sikkert flere husker...

Må si meg enig, Jarstein skulle vært utvist siden han nå først blåser.

Spm er om han Viking karen som fikk returen var i offside.

Hauge kan umulig mene at Jarstein ikke fratar Viking en kjempe mulighet og som bakerstemann skal han ha rødt!

Lenke til kommentar
Ikke rødt når keeper er på vei ut i feltet...

Anbefaler dere også å se på reprisene ;)

 

Dommer blåste før ballen ble skutt i retning mål.

 

Mente du å skrive spilleren her? Den samme spilleren som ville vært rundt Jarstein med skuddmulighet fra skrått om han ikke hadde blitt tatt?

 

Og at Hauge blåste før skuddet kom er jo nettopp det som var tabben

Lenke til kommentar
Ikke rødt når keeper er på vei ut i feltet...

Anbefaler dere også å se på reprisene ;)

 

Dommer blåste før ballen ble skutt i retning mål.

 

Mente du å skrive spilleren her? Den samme spilleren som ville vært rundt Jarstein med skuddmulighet fra skrått om han ikke hadde blitt tatt?

 

Og at Hauge blåste før skuddet kom er jo nettopp det som var tabben

 

Var spiller ja;) gikk litt fort i svingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...