Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Får du turn-off av at kjæresten din har hatt mange sexpartnere?


Gjest mhelgestad

Anbefalte innlegg

Kanskje fordi det som betyr noe ikke er hvorvidt gitte personer har en gjennomsnitlig sjanse til å være utro men *hvorfor* de er det i gitte situasjoner. Spørsmålet er da hvorvidt disse betingelsene er til stede i et gitt forhold. Det kan ikke statistikk si noe som helst fornuftig om.

 

Sikker informasjon er alltid bedre enn en informasjon basert på erfaring og statistikk. Det erbare det at man sjeldent har sikker informasjon. Uansett begynner dette å dra litt off topic. Jeg har bare påpekt at til tross for hva enkelte i denne tråden sier, så er det større sannsynlighet for å være utro når man har hatt mange seksualparntere. Dette virker dog ikke til å være hovedgrunnen til at strådstarter ikke liker situasjonen.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er like fullt statistikk. Om ein skal la statistikk være ein avgjerane faktor i kjærleikslivet så kan det fort bli slutt.

 

 

Hey Zeph,

driver å utdanner meg til lege og jeg skal love deg at statistikk betyr noe for individene. Når det gjelder sykdom betyr det mer eller mindre alt faktisk.

 

Hvor stor sannsynlighet har jeg for å overleve? Hvor stor sannsynlighet har barnet mitt? Lever jeg til jul?

 

Men når det gjelder kjærlighetslivet så har det nok mindre å si. Litt synd, jeg er sikker på at verden ville vært et bedre sted om alle blonde beibs tok en reality check før de fikk en unge sammen med småkriminelle, anabole-Ole-Torstein fra Hadsel som knuser kneskåler på fritiden.

 

Men det virker som at mange skal være den som går mot strømmen - som klarer det ingen andre har klart... også går det til helvete.

Lenke til kommentar
Når jeg sier brukt opp, så mener jeg ikke uthulet, eller skamfert... jeg er mer opptatt av de mentale "duppedittene"; når jeg sier at jenta er oppbruk, da mener jeg mest av alt at hun er desillusjonert: Det er spennende å reise til Cuba en gang, men ikke tjue ganger...

Det som blir oppbrukt er egentlig forventningen, spenningen, og ikke minst; det eksistensielle behovet for å bli erobret (hvis du er kvinne) eller erobre (hvis du er mann).

 

Men jeg er stygt klar over at jeg drømmer om en større tid....

 

Takk for innspill...

Dama di har ikke vert på Cuba 20 ganger, hun har reist jorden rundt og sett verden. Hun vet hva hver en verdensdel dreier seg om, hun vet hvilke kuloturer som finnes og hun vet hvordan maten smaker over alt. Da er en ikke dessillusjonert, da er en erfaren og har tyngde i sine uttalelser. Om du ikke klarer å sette pris på at ei kvinne har vert ute og sett vrden og så funnet sin private oase så er det du som har utfordringer å kjempe med, ikke andre.

 

Hehe, du er singel ikke sant?

 

Du argumenterer akkurat som en syttenårig venstreradikaler. En uerfaren, naiv spirrevipp som ønsker å forandre verden fordi det i utgangspunktet bor noe iboende godt i oss alle. Problemet er at 99% av resten av befolkningen overhodet ikke kjenner seg igjen i det du skriver.

 

Hun vet hva hver en verdensdel dreier seg om, hun vet hvilke kuloturer som finnes og hun vet hvordan maten smaker over alt.

 

Det er dama di sin erfaring med å få musa si penetrert av andre kuker her. Til helvete med den nasjonalromantiske framstillingen! Det blir rett og slett for dumt!

 

Kom tilbake den dagen du er sammen med ei dame du virkelig elsker. Hvis du fremdeles omtaler kukene som har vært inni henne som ulike verdensdeler med forskjellige kulturer og smaker så foreslår jeg at du ringer psykiatrisk dagvakt.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Grinder_*

Det er ikke akkurat det jeg er mest interessert i å vite om dama, men kunne jeg velge, så hadde jeg håpet på at hun hadde hatt en "normalt" antall bak seg. Som kanskje fra 5 - 15. Dette basert på om hun er på min alder (27). Jeg har egentlig ikke så mye å si, da jeg har hatt veldig mange partnere selv.

 

Jeg var en kåt gris fra 15-20 og spesielt under og etter militæret. Målet mitt var da å ha mest mulig sex i de villeste stillinger. Jeg bodde med en kamerat og vi hadde en egen liste med navn på damer (som vi kjente/visste om). Her krysset vi av og la til notat om hva slags stillinger osv. Ganske sykt, ikkesant?

 

Jeg mente aldri noe vondt med det, men jeg ble rett og slett avhengig. Ikke av sex, men å kunne sette kryss på lista. Jeg må også understreke at jeg aldri har presset noen til sex, voldtatt eller noe slikt. Alt var av fri vilje. Noen ganger med alkohol i bildet, andre ganger ikke.

 

Uansett, jeg forsto jo at jeg ikke kunne holde på slikt, for jeg hadde konstant dårlig samvittighet ved måten jeg brukte jenter kun for ett formål. Jeg må også fortelle at jeg aldri hadde vært forelska (kun betatt) som kanskje gjorde det hele enklere. Men det ga meg altså ingenting, annet enn kompiser som misunnet meg opp i skyene, selv om jeg aldri foralte noen om denne listen. Men ryktene gikk.

 

Så i tjueårene satset jeg mer på faste partnere. Så fikk jeg en kjæreste som varte i 3 år, noe som var fantastisk. Så de siste årene har jeg kun holdt meg til en og en fast partner. Jeg har mine behov og kan aldri se meg selv sitte og runke hver kveld alene i mangel på en partner. Men jeg behandler nå kvinner med den største respekt og gjør alt jeg kan for at de skal trives, både fysisk og psykisk.

 

Så moralen er: jeg har vært en horebukk og det er ikke noe stas. Jeg hadde lett byttet ut alt dette mot å finne en jente som var den store kjærligheten.

Lenke til kommentar
Kom tilbake den dagen du er sammen med ei dame du virkelig elsker. Hvis du fremdeles omtaler kukene som har vært inni henne som ulike verdensdeler med forskjellige kulturer og smaker så foreslår jeg at du ringer psykiatrisk dagvakt.

Hvis man først elsker en jente, hvorfor er det en gang relevant å snakke om kukene som har vært inni henne? Det virker som man bruker mye tid og krefter på helt feil ting. Hvis du tenker mer på de hun har ligget med før hun traff deg enn hun gjør, så er problemet deg. Jeg har elsket en jente som hadde ligget med en fyr før meg, og der og da var det grusomt. Siden har jeg akseptert at det er galskap å holde på sånn, og at hvis jeg treffer en jente jeg elsker så har ikke noen av jentene før henne noe å si for hvordan forholdet vårt blir.

Lenke til kommentar
Kom tilbake den dagen du er sammen med ei dame du virkelig elsker. Hvis du fremdeles omtaler kukene som har vært inni henne som ulike verdensdeler med forskjellige kulturer og smaker så foreslår jeg at du ringer psykiatrisk dagvakt.

Hvis man først elsker en jente, hvorfor er det en gang relevant å snakke om kukene som har vært inni henne? Det virker som man bruker mye tid og krefter på helt feil ting. Hvis du tenker mer på de hun har ligget med før hun traff deg enn hun gjør, så er problemet deg. Jeg har elsket en jente som hadde ligget med en fyr før meg, og der og da var det grusomt. Siden har jeg akseptert at det er galskap å holde på sånn, og at hvis jeg treffer en jente jeg elsker så har ikke noen av jentene før henne noe å si for hvordan forholdet vårt blir.

 

Her er vi helt enig, det bør ikke relevant og derfor bør man heller ikke prate om det.

 

Men HVIS man begynner å prate om det og du likevel syns det er kjempe trivelig at dama di har "reist rundt i verden og blitt kjent med ulike kulturer og smakt på maten" så bør man spørre seg om hvor godt man egentlig liker dama.

Lenke til kommentar
Jeg hadde ikke orket å tilbringe tid med meg selv hvis jeg hadde vært så kritisk til min egen fortid som mange her virker til å være med deres partners.

 

De fleste vil jo rasjonalisere sin egen oppførsel ovenfor seg selv, ellers er det jo mange som ikke hadde "orket å tilbringe tid med seg selv". Forøvrig synes jeg problemstillingen blir noe overforenklet av mange, det er ikke sånn at man kun vektlegger denne ene tingen med en person, men eneklte handlinger eller karaktertrekk kan trekke negativt, ei heller er det særlig meningsfyllt å se på å elske noen som noe man enten gjør eller gjør 100% ubetinget uansett. Om man holder sammen med noen avhenger av en rekke faktorer. Antallet partnere er vel neppe en faktor som alene kan endre noe for de aller felste, men det kan jo godt være noe som teller på den ene eller andre siden av vektskålen. Akkurat som røyking, at noen går mye på byen, at noen ikke trener osv osv.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Antallet partnere er vel neppe en faktor som alene kan endre noe for de aller felste, men det kan jo godt være noe som teller på den ene eller andre siden av vektskålen. Akkurat som [at man tidligere drev med] røyking, at noen [gikk] mye på byen, at noen [tidligere] ikke [trente] osv osv.

 

AtW

Først nå virker det logisk for meg, da det du nevnte var faktiske faktorer fra nåtiden som bestemmer hvordan mennesket oppfører seg, ser ut eller oppfattes - altså ikke det samme. De tre du nevner går hånd i hånd, mens tidligere partnere skiller seg ut.

Lenke til kommentar
Antallet partnere er vel neppe en faktor som alene kan endre noe for de aller felste, men det kan jo godt være noe som teller på den ene eller andre siden av vektskålen. Akkurat som [at man tidligere drev med] røyking, at noen [gikk] mye på byen, at noen [tidligere] ikke [trente] osv osv.

 

AtW

Først nå virker det logisk for meg, da det du nevnte var faktiske faktorer fra nåtiden som bestemmer hvordan mennesket oppfører seg, ser ut eller oppfattes - altså ikke det samme. De tre du nevner går hånd i hånd, mens tidligere partnere skiller seg ut.

 

Poenget er at det er mange faktorer som kan spille inn negativt (eller positivt) uten at den faktoren er noen showstopper alene. Jeg vil feks sett på det som negativt om en potensiel partner opp til feks 3 uker siden har røykt tett. (og det finnes svært mange andre eksempler) Fordi sannsynligheten for at de begynner igjen er ganske stor. Hva folk har gjort tidligere i livet sitt kan nok være en vel så god indikator på hvordan personen er kontra det glansbildet mange maler når du snakker med de.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvis man vil vite om fortiden for å kunne ta en avgjørelse om hva de kommer til å gjøre i fremtiden så er det egentlig forståelig, men kanskje litt for kynisk for min del. Kanskje jeg sier det fordi jeg selv var utro en gang og vet med meg selv at det ikke vil skje igjen, eller fordi jeg har vært veldig løssluppen tidligere men vet med meg selv at det er et lengre forhold jeg vil ha, men jeg vil rett og slett ikke dømmes basert på antagelser, fordommer eller, verst av alt, statistikk.

Lenke til kommentar
Hvis man vil vite om fortiden for å kunne ta en avgjørelse om hva de kommer til å gjøre i fremtiden så er det egentlig forståelig, men kanskje litt for kynisk for min del. Kanskje jeg sier det fordi jeg selv var utro en gang og vet med meg selv at det ikke vil skje igjen, eller fordi jeg har vært veldig løssluppen tidligere men vet med meg selv at det er et lengre forhold jeg vil ha, men jeg vil rett og slett ikke dømmes basert på antagelser, fordommer eller, verst av alt, statistikk.

 

Omd u vil elelr ikke, så bruker alle antakelser og fordommer for å bedømme andre mennesker, inkludert deg selv. Statistikk er kanskje det beste verktøyet av de tre. Det beste er å være klar over dette, og handle deretter (både utifra at andre mennesker baserer seg på antakelser og fordommer, og at man selv gjør det.).

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at man må selv være klar over at mange av de tankene man gjør rundt forhold er basert på helt andre ting enn fornuft, og ved å analysere dem kan med forstå hvor de stammer fra, eliminerer dem så godt man kan og sitte igjen med et bedre syn på forhold. Jeg skjønte f eks at den eneste grunnen til at jeg ikke likte at jenter hadde hatt sex før meg var fordi jeg var redd for at jeg ikke kom til å være god nok, eller stor nok, og derfor skuffe henne. Jeg vet jo nå at dette er latterlig, og at antall partnere ikke har noe å si. Jeg har selv hatt en del partnere, men vet jo med meg selv at det ikke har noe med moral eller sånt å gjøre, det har med at jeg enkelt og greit liker sex og ikke ville lure en jente inn i et forhold for å ha det på litt fast basis.

Lenke til kommentar
Jeg er helt enig i at man må selv være klar over at mange av de tankene man gjør rundt forhold er basert på helt andre ting enn fornuft, og ved å analysere dem kan med forstå hvor de stammer fra, eliminerer dem så godt man kan og sitte igjen med et bedre syn på forhold. Jeg skjønte f eks at den eneste grunnen til at jeg ikke likte at jenter hadde hatt sex før meg var fordi jeg var redd for at jeg ikke kom til å være god nok, eller stor nok, og derfor skuffe henne. Jeg vet jo nå at dette er latterlig, og at antall partnere ikke har noe å si. Jeg har selv hatt en del partnere, men vet jo med meg selv at det ikke har noe med moral eller sånt å gjøre, det har med at jeg enkelt og greit liker sex og ikke ville lure en jente inn i et forhold for å ha det på litt fast basis.

 

Jeg vil gjerne forlenge det til alle aspekter av livet, man komemr stadig med antakelser og fordommer når man forholder seg til andre. Og det er jo bra at du har sett hvorfor du hadde den holdningen, go tatt konsekvensen av det. Bare husk at andre kan ha samme syn som du hadde, men som bunner i andre grunner.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...