Gå til innhold

Si hva du mener om artiklene våre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I tillegg håper eg på støtte for pålogging vha. openid. No har jo JanRain laga SaaS-tenester for å gjere det enklare å kome i gong med openid (og andre autentiseringstenester).

 

Det hadde vært noe! I hvert fall om forumet fikk den støtten. Tenk, Norges største(? ) diskusjonsgruppe med openid-støtte.

Invision Power Board 3 som en eller gang i løpet av de neste månedene vil komme fra Invision Power Services vil ha OpenID-støtte. Det som blir spennende å se er hvor lenge drift på Diskusjon.no vil vente før de oppgraderer til den nye versjonen. Dette er uantsett mer en tilbakemelding til selve forumet og skal derfor postes i kategorien for det.

 

Diskusjon er forresten på andreplassen over norges største diskusjonsforum. Foran ligger Vg.no sitt diskusjonsforum, men vil påstå at kvaliteten på innlegg på Diskusjon.no stort sett er høyere. ;)

Lenke til kommentar

http://forums.invisionpower.com/blog/ips_n...?showentry=2603

Member Management

Since IP.Board 2, we've had, what we call, "Log In Modules". This is basically a mini-framework to allow custom code to be used easily when authenticating and registering members. For example, if you had a database full of members and you wanted for them to be able to use their existing usernames and passwords, you could add a log in module to query your database or other system (via SOAP, XML-RPC, etc) for authentication.

 

This system has been enhanced based on user feedback and IP.Board now ships with modules for LDAP and OpenID which will make it much easier to use existing authentication.

 

http://ipb3preview.ipslink.com/topic/1861/...led-for-testing

You may now login with OpenID. If your email here is the same as the email address you use for OpenID your accounts will automatically match up. If it is your first time visiting, and account should be created for you automatically.

 

Please give it a whirl and let us know if there are any issues with the OpenID support.

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Dette har potensiale, men ikke helt optimalt. :)

 

Jeg hater scroll i iframe/textarea (muligens personlig), brukernavn i bold er veldig villedende (jeg leser det som overskrift til innlegget hver gang, og blir like forvirret hver gang) og avatarene burde være ved siden av teksten så det ikke blir så mye luft mellom innleggene.

 

Dessuten så må dere finne en løsning på det problemet med at det etter forholdsvis kort tid vil bli veldig irrelevant for diskusjonen å vise de X antall første kommentarene. Kanskje 10 første og 10 siste kan fungere?

Lenke til kommentar

Først var jeg glad for at det ikke finnes funksjon for å Quote andre debattanter, da det øker faren for å synke kvaliteten på debattene (se forøvrig ITavisen), men det ser ut til at folk får det til likevel med litt HTML... :(

 

Til Tek.no: det hadde vært flott med Thumbs up og down rating system på debattene (se f.eiks. Digg.com)

Lenke til kommentar
[...]OpenID, Inv. board

 

Det ser spennende ut! La oss håpe det kommer på plass etter hvert. :)

 

 

Dessuten så må dere finne en løsning på det problemet med at det etter forholdsvis kort tid vil bli veldig irrelevant for diskusjonen å vise de X antall første kommentarene. Kanskje 10 første og 10 siste kan fungere?

 

I bunn og grunn er vel den beste løsningen å besøke tråden. Meningen er vel at vi skal diskutere - å senke terskelen vil bare føre til veldig mange unødvendige poster. Jeg vil anta, som et eksempel, at en feil gjort i en artikkel vil påpekes veldig mange ganger, fordi ingen vil lese hverandres innlegg, men heller slenge inn en rask kommentar fra artikkelsiden.

 

Litt krass i tidligere innlegg, kanskje, for det er mange gode artikler på hardware.no. Problemet er bare at det er enda flere dårlige artikler, dvs. artikler som nesten er direkte avskrift, oversatt fra engelsk, og ofte med skrivefeil, dessverre. Båten ligger dypt i vannet. Det er på tide å kvitte seg med dødvekt.

Endret av meastp
Lenke til kommentar

 

Først var jeg glad for at det ikke finnes funksjon for å Quote andre debattanter, da det øker faren for å synke kvaliteten på debattene (se forøvrig ITavisen), men det ser ut til at folk får det til likevel med litt HTML... :(

Hva snakker du om?

 

 

Et diskusjonsforum uten en siterings funksjon blir bare rotete. Så lenge man ikke misbruker funksjonen så fungerer det kjempefint. Jeg kan for eksempel gjemme det du allerede har skrevet i en spoiler tag. Nå finnes det forøvrig et ratingsystem som baserer seg på stjerner. Thumb up/down er etter min mening en unødvendig funksjon. Det er ganske lett, utifra å lese trådens tittel, å avgjøre om det er en god eller dårlig tråd.

Lenke til kommentar
Først var jeg glad for at det ikke finnes funksjon for å Quote andre debattanter, da det øker faren for å synke kvaliteten på debattene (se forøvrig ITavisen), men det ser ut til at folk får det til likevel med litt HTML... :(

Hva snakker du om?

ser ut som tek nettverket har innført mulighet for å poste kommentarer direkte fra artikkelsiden (med blandet resultat, jeg har satt poster havne under kommentar-boksen for eksempel).

 

noe sier meg at vi kommer til å se en hel del gjester fremover ;)

Lenke til kommentar
I bunn og grunn er vel den beste løsningen å besøke tråden. Meningen er vel at vi skal diskutere - å senke terskelen vil bare føre til veldig mange unødvendige poster. Jeg vil anta, som et eksempel, at en feil gjort i en artikkel vil påpekes veldig mange ganger, fordi ingen vil lese hverandres innlegg, men heller slenge inn en rask kommentar fra artikkelsiden.

Poenget med dette systemet er vel at man skal slippe å besøke tråden. :p

 

Ellers så skjønte jeg ikke helt hva du mente...? Hensikten min var å unngå at folk bare skriver en kjapp kommentar uten å ha fått med seg diskusjonen, slik at det blir mange like kommentarer og lite diskusjon.

Lenke til kommentar

Har delte meninger om dette.

Tror dette vil føre til at flere ikke leser kommentarene som allerede har kommet, og på den måten skaper krøll i diskusjonen. Og i alle fall i diskusjoner der det er flere sider.

Det er på den andre siden kjekt å slippe å gå til forumet for å poste svar, selv om dette ikke var noe stress i det hele tatt.

 

Kommentarer om artiklene:

Det har forbedret seg i det siste, men jeg ønsker litt mer dybde i en del av artiklene, spesielt de som omhandler hardware. Gjerne at aktuelle nyhet sammenliknes opp mot eksisterende produkter, som aktuelle konkurrenter i prissegmentet, og det beste tilgjengelige for forbrukere.

Har også et ønske om litt fler reviews, men det er kanskje vanskelig å få til med begrensede ressurser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...