Gå til innhold

ArmA II: Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spiller man med andre folk mot botter?

 

Man kan spille enspillerkampanje, mot hverandre på internett, eller på lag på internett. Da er det gjerne oppdrag du skal utføre(drepe noen, overta noe, ødelegge noe osv.) og man jobber sammen i lag eller i større rammer da alt fra båter, fly, kjøretøy osv er med. Det finnes nærmest uendelige moder og tillegsoppdrag på internett og det følger med en editor som gjør det enkelt å lage oppdrag selv.

 

I tilleg har noen laget en mod der de fleste norske avdelinger er med samt norsk våpen og materiell. Kan absolutt annbefales.

Lenke til kommentar

Arma2 er et spill hvor de prøver å få litt realisme inn i spill verden.

Det er de som lager brett (du og jeg og BIS) som bestemmer hva slags spill det skal være.

 

PvP - CTF, C&H, Warefare og andre

PvE - Coop som regel.

 

De begynte med Operation Flashpoint som kom da totalt i 3 versjoner, så hadde de Armed Assault som kom i 2 versjoner, nå er de over på Arma2 som har kommet i totalt 4 versjoner.

Hele tiden vil det være en utvikling på hvilken vei BIS vil at spillet dems skal ta veien.

 

Samt at Arma2 har en gd del folk som lager egne addons til dette spillet. Noe som medfører at man kan spille alt fra tullespill til VIRKELIG seriøse realisme scenarioer.

Det vil fortsatt bare være et spill og man kan prøver å få det til å bli spillvennlig.

Lenke til kommentar

Spiller man med andre folk mot botter?

 

Man kan spille enspillerkampanje, mot hverandre på internett, eller på lag på internett. Da er det gjerne oppdrag du skal utføre(drepe noen, overta noe, ødelegge noe osv.) og man jobber sammen i lag eller i større rammer da alt fra båter, fly, kjøretøy osv er med. Det finnes nærmest uendelige moder og tillegsoppdrag på internett og det følger med en editor som gjør det enkelt å lage oppdrag selv.

 

I tilleg har noen laget en mod der de fleste norske avdelinger er med samt norsk våpen og materiell. Kan absolutt annbefales.

hvor kan jeg laste ned denne moden! ?

 

kan du si hvordan man instalerer den?

funker den på combined ops?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

http://www.armaholic...light=NORWEGIAN

 

Tror det står forklart hvordan man bruker den, men man må laste ned noe andre tilleg og tror jeg

 

Nederst på den siden du linker til står alle addons du trenger

 

required_addons.png

- RH SMG Pack

- RH HK416 Pack

- RH Pistol pack Remake

- M4A3 with Acog & IR Laser

 

Så du har alt du trenger der.

 

Uansett, så et beta 77777 ute, den burde dere sjekke ut.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

beta 78888 er ute akkurat nå og RC til 1.58 er ute.

 

Da er vel det kanskje bare 1 uke til neste offisielle patch.

Av en eller annen grunn så lanserer de også Arma2: Reinforcement som er A2:OA hvor BAF og PMC er inkludert.

De lager en masse titler som det ikke nødvendigvis er så lette å skjønne noe av.

 

Men etterhvert så blir kompabiliteten bedre mellom alle disse forskjellige utgivelsene.

Skal uansett bli ok men "noen" bug-fixes.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sliter med å få helikopterne jeg kaller inn som support når jeg er ute til å lande der jeg vil. Hvis jeg står på et svært jorde ved siden av en by eller skog og setter en marker midt på jordet med at helikopteret skal komme dit, så lander det fortsatt midt i byen eller skogen og styrter. Hva er dette for noe tull?

 

Edit: Og en annen ting er at grafikkinnstillingene ikke lagrer seg mellom hver gang spillet starter på nytt. Må alltid gå inn og skru ned.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Sliter med å få helikopterne jeg kaller inn som support når jeg er ute til å lande der jeg vil. Hvis jeg står på et svært jorde ved siden av en by eller skog og setter en marker midt på jordet med at helikopteret skal komme dit, så lander det fortsatt midt i byen eller skogen og styrter. Hva er dette for noe tull?

Er dette i et campaign-mission, eller er det noe du forsøker å lage selv i mission editor?

Hvis du forsøker å lage det selv, bør du nok spørre på litt dedikerte Arma2 forum. Som f.eks. BIS sitt editing-forum

 

Edit: Og en annen ting er at grafikkinnstillingene ikke lagrer seg mellom hver gang spillet starter på nytt. Må alltid gå inn og skru ned.

Høres jo nesten ut som du ikke har skrivetilgang til config-fila. Forsøk å endre fila manuelt, bare for å dobbeltsjekke at du får lov. Den skal være å finne som "\Mine Dokumenter\Arma2\arma2.cfg"

Lenke til kommentar

Det er campaign når jeg skal hente inn helikopter til transport. Har funnet ut at hvis jeg markerer pickup-pointet sånn 100-200 meter bortenfor der jeg står, så kan det hende jeg har mer flaks. Uansett jævlig dårlig AI og bare lande midt i skogen med et helikopter da.

 

Skal se på configfila. :)

Lenke til kommentar

ja som noen nevner her så blir det ingen 1.58.

Ser ut som at kanskje muligens at 1.59 kommer rett rundt 1. april. Er litt løse rykter enda men men....

 

Når det gjelder kampanjene, så er det en del fikser til dem i 1.59.

Det er en del ytelsesfikser også. Men om AI kan kjøre bil, DET gjenstår det vel å se....

 

ErlendRU, spørs nok litt om du har Steam eller vanlig, men er enig med Leftie her om at det mest sannsynlig er rettighetsproblemer på noen filer.

Tenker da spesifikt på ..\my document\arma2 katalogen din.

Lenke til kommentar

Har det vanlig innstallert fra D2D. Men fikk det til å funke når jeg stilte inn sånn jeg ville ha, lagra, avslutta spillet uten å starte opp en save, og så starte spillet på nytt. Da lagra det seg. :)

Knall! Litt dårlig oppførsel av Arma2, men det i seg sjøl er ingen stor overraskelse :roll:

 

Når det gjelder helikopterproblemene du har hatt, så er jeg redd det skyldes at AIens fly- og kjøreegenskaper er relativt labre. Det var grunnen til at jeg spurte om det var et egenprodusert mission du var på; det er mange missionmakers som har fått grå hår av å prøve å styre AI i kjøretøy slik de ønsker.

 

Som NoBrainer sier, er en mulighet å vente på versjon 1.59. Dersom den ikke fikser ting heller, kan det være verdt et forsøk å slenge inn en AI mod, for å komme seg forbi problemet. Et eksempel på en slik mod er ZeusAI. OBS OBS: ZeusAI gjør standard missions jævlig mye vanskeligere, så det kan være greit å ikke bruke den fast i campaign.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...