Gå til innhold

ArmA II: Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

BI lager sivil helikoptersim(ish).

 

http://takeonthegame.com/

 

Det kan virke som at de fremdeles bruker real virtuality motoren fra ofp/arma spillene, forhåpentligvis får vi ett Arma spill etter dette som vil nyte godt av tech oppgraderingene motoren får. Måtte også se på kalenderen to ganger når jeg leste om denne nyheten..

 

In the latest instalment of Bohemia Interactive's line-up of immersive games, the player takes on the role of a civilian helicopter pilot. Harry Larkin's aviation business has fallen on tough times. Built up over decades, it's now only days away from closure. His sons face an uncertain future, struggling to save the company their father spent his whole life building. Together, they must take on contracts and competitors; together, they take on helicopters!

 

 

laugh.gif

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei

 

trenger litt hjelp her jeg, har ARMA2 combiend operation på STEAM, og har lyst og teste denne moden "Invasion 1944 - D-Day".

 

Men har ikke noen anelse om hvordan jeg skal installere, og ønsker ikke og ødlegge noe:P, så jeg trenger noen som har peiling til og tolke dette og hvordan jeg skal få installert modden.

 

Her er informasjon om modden, har lest men jeg forstår ikke hvordan jeg skal installere dette, på forhånd tusen takk:)

 

http://www.armaholic.com/page.php?id=12465

Lenke til kommentar

For denne modden må du ha combined operations, altså både Arma 2 og operation arrowhead. Legg de nedlastede mappene @CBA, @I44CO, Missions, og MPMissions i Arma folderen og overskriv.

 

For å få spillet til å starte med disse moddene, kan du bruke mange forskjellige metoder, den enkleste er; Start spillet (arma2oa.exe), velg expansions i hovedmenyen og enable @CBA og @I44CO. Trykk ok.

 

Her står det flere metoder som er mer effektive hvis du ofte bytter mellom modder:

 

http://www.armaholic....php?e=faq&q=18

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

nei får det ikke til.

 

Jeg har Steam versjonen av ARMA 2 combined operation.

Har lastet ned WINRAR og 7z

 

Se om du ser hva jeg gjør feil.

 

 

Trinn 1. Går inn på siden til Armaholic.com

Trinn 2. Finner modden/ addonen (i dette tilfelle Invasion 1944) (http://www.armaholic.com/page.php?id=12465)

 

Trinn 3. Trykker på Download from FTP #1: Invasion 1944 - D-Day

 

Trinn 4. Så åpner jeg filen i WINRAR.

 

Hva skal jeg gjøre videre?

 

Trinn 5.?

 

 

 

Har desverre null peiling. Har ingen aning på hva jeg skal gjøre videre.

 

Ser at det er mye snakk om noe @CBA trenger jeg det? og eventuelt hvordan bruker jeg det/ installerer?

 

Hvis det er noen som kan hjelpe meg så hadde det vært supert, har allerede lest gjennom diverse hjelpemidler på armaholic og forumene til bohemia, sett forskjellige filmer på youtube også, men får det ikke til..

Lenke til kommentar

Du er på helt rett vei Morten1987, og jeg har forståelse for at du står fast.

Addonhåndtering i Arma 2 er ikke helt rett fram, blant annet fordi BIS ikke har begrensa seg til én addonfolder.

Jeg skal forsøke å forklare hvordan dette henger sammen, med CBA som et eksempel. Bare å spørre hvis noe er uklart.

 

-----------------------

 

For enkelhets skyld snakker man gjerne om rotkatalogen til Arma 2 (at du har Combined Operations spiller i de fleste tilfeller ingen betydning). Med en standard Steam installasjon, havner denne på

c:\programfiler\steam\steamapps\arma2\

Det er i denne katalogen du finner arma2oa.exe. Lokaliser denne katalogen, så er du ett skritt videre.

 

For at Arma 2 skal gjenkjenne addons automagisk (hvilket din versjon kan), så må hver addon ha en egen katalog i rotkatalogen, og navnet begynne med "@". Det er derfor du ser referanser til @CBA, @I44CO osv. I denne @-katalogen må det finnes en ny underkatalog ved navn "addons". Det er i denne at selve addonfilene (som oftest av typen .pbo) ligger. Et eksempel på en fil, er da:

<rotkatalog>\@CBA\addons\cba_main.pbo

De fleste addonmakere veit om denne konvensjonen, så derfor er en slik katalogstruktur som oftest inkludert i arkivet du laster ned.

 

Nyeste versjon av CBA finnes her.

 

  1. Last ned arkivet og åpne det i f.eks. Winrar.
  2. Pakk innholdet ut til en midlertidig katalog.
  3. Her vil du da finne en katalog ved navn "CBA_v0-7-3" (ihvertfall til ny versjon kommer). Inni denne katalogen finner du de tidligere nevnte @-katalogene, samt en readmefil. Readmefila forteller deg hvilken versjon av addonen du skal bruke for hvilken versjon av Arma 2 du har. I ditt tilfelle trenger du bare "@CBA" katalogen.
  4. Kopier "@CBA" katalogen til din Arma 2 rotkatalog
  5. Nå kan du slette "CBA_v0-7-3" katalogen du pakka ut midlertidig, den trengs ikke mer.
  6. Start opp "Arma 2: CO" slik du er vant til.
  7. I hovedmenyen, gå til "Expansions". Her finner du igjen @CBA.
  8. Kryss av for addonen, og du vil bruker den når du spiller. (Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror du må inn her og krysse av for addonen hver gang du starter opp spillet fra Windows igjen.)

 

 

 

Merk at jeg har glattet over en del detaljer, for ikke å forvirre mer enn jeg hjelper, for det er ganske mange flere, forvirrende detaljer rundt dette.

 

Merk også at det er en del problemstillinger rundt avhengighet på tvers av addons. Grunnen til at du har sett @CBA omtalt veldig mye, er at dette er et rammeverk som mange andre addons bygger på. Derfor har også rekkefølgen du krysser av addons i betydning for hvorvidt ting lastes OK eller ikke. Rekkefølge og automatisk lasting av addons kan vi heller ta seinere, når du har fått til å laste addons i utgangspunktet.

 

Som du skjønner, er det mange fallgruver å gå i når det gjelder addonhåndtering, men jeg håper ihvertfall at dette hjelper deg nok til å komme igang med noen av de mange gode og kule addonene som finnes til Arma 2.

Lenke til kommentar

Vil tro at Arma 2 singleplayer kampanjen fremdeles er en relativt spotty opplevelse tross mye fiksing. Men de fleste spiller ikke denne mye, og bortsett fra denne kampanjen er det ikke noe spesielt galt med dette spillet som jeg har sett, og slik var det igrunn på release også.

 

Operation arrowhead er litt mindre maskinvare intensivt da ørkenen inneholder mindre ting å tegne opp enn en tjukk løvskog I Arma 2.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

Herlig! Jeg endte opp med å kjøpe spillet i går kveld uansett

:thumbup:

 

Vi holder til på TS3 om du har lyst å joine for å spille litt av og til. 15 mai er det utfordret til kamp mot finnjævlene(kose ord for finske LDDK) og vi forsøker samle litt nordmenn. Håper NoPryl blir med også :)

 

speak.battle.no (public)

Victrix TS3 (får du om du spør)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Joa, men norge er ikke landet der spillere har høyt aktivitetsnivå og har mange medlemmer tror jeg. Nå er jo spillet kommet ut i gratis versjon så kanskje ting snur litt og flere for øynene opp for ett av de beste PC spillene noensinne :) Om BIS kjører en større markedskampanje rundt Arma3, enn sist så kanskje det våkner litt fler til live her oppe i nord.

 

Jeg vil tippe Nopryl er den norske klanen som har regelmessige aktiviteter og aktive medlemmer, ellers har du TV2 serverene for public spilling og en del som henger på TS3 sammen og spiller når det passer seg + litt missions på private maskiner. Klanen min har helt forelsket seg i World Of Tanks, så nå sitter det 60 mann i hver sin blikkboks og skyter på andre blikkbokser mens jeg river meg i håret over PC entusiastene i klanen (med maskiner til langt over 20 lapper) som sitter fast i et spill man kunne spilt på iPhone :p

Endret av Cri
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe. Havnet til slutt i United Operations, som er mer et community en clan. Noe som egentlig er helt greit. Folk gjør ting skikkelig, de har treningsøkter for nye spillere og et hav av oppdrag som de setter opp, enten det er TVT eller at alle er på lag mot AIen. Har forelsket meg i Ace og Acre moddene, noe som disse serverne bruker. Men som sagt, er synd at det ikke finnes et stort norskt community eller felleskap som det er på norsk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...